Lagenaria Vulgaris

  • veronica giselle lescano
    Message 1 of 1 , Aug 14, 2006
      Guys,
      thanks a lot for helping me with lagenaria vulgaris, I have checked the books you adviced me as well as google, but still I have some doubts , we have the same information about the seed, and the recipient where the liquid is poured, but there is a fruit where the seed is strored before getting mature enough to grow by itself, later when the plants is mature , it is planted on fertile land for the plant to complete its growing process, this is the plant I´m trying to find information about, I hope I´m clear enough with the description.
      Kind regards
      Veronica

      I wonder if Javier , as your are from Paraguay could help me rightly,
      En el proceso de la elaboracion de la yerba mate , tenemos la semilla illex paraguayans, que por otro lado no se puede desarrollar sola, asique nesecita un especie de recipiente donde crecer inicialmente para ser pasada despues a la tierra, la planta que la almacena, Lagenaria vulgaris, produce un fruto que es una calabaza que sirve de reservorio de la semilla , como un "germinador", segun lo que yo tengo entendido, pero no puedo hayar mas informacion, podrias ayudarme con esto ????
      muchas gracias
      Veronica