Sciencfikcio (is: Re: Propono por traduki)

  • Valentin Melnikov
    Message 1 of 14 , Sep 1, 2003
      Saluton!

      > Pri metalo kun memoro, nu, eble ne tiom fantazia, cxar sxajnas al
      > mi, ke mi legis ie pri jam ekzistanta plastajxo kun memoro ...

      Tia metalo ekzistas. Estas alojo de nikelo k titano, + ankorau io.
      En ruslingva literaturo gxi nomigxas "nitinol".
      Oni povas en varma stato formi el gxi detalon, poste malvarmigi,
      poste eblas cxifi/misformigi la pecon - post revarmigo gxi denove
      akiros sian antauan formon.

      >Tiu spacvojagxo per grandega pafilo ne estas tute
      >sensenca. Hodiau Usona armeo provas fabrikadon de
      >pafiloj kiuj povas jxeti objektojn al tre foraj
      >distancoj. Enfakte en ili ne eksplodo sed
      >ekstrema pusxo de plasmo jxetas la kuglon. NASA
      >spaca organizo de nord-amerkio ankau estas
      >montrinta sian intereson por uzado de tiaj
      >aparatoj por sendi ne tro pezajn sxargxojn al
      >spacstaciojn en la orbito de la tero.

      Sed ne la homojn!

      >Cxiuokaze hodiau kaj dank'al pusxo de plasmo revo de Jule
      >Verne estas farebla.

      Tia pafo au pusxo donus al la pafata objekto tro grandan akcelon -
      dekoj au centoj da "g". Homo ne povas tion elteni.

      Amike, Valentin Melnikov
    • Behrouz Soroushian
      Message 2 of 14 , Sep 1, 2003
        --- Valentin Melnikov <vmel@...> a écrit :

> [...]

        Tia pafo au pusxo donus al la pafata objekto tro
        grandan akcelon -
        dekoj au centoj da "g". Homo ne povas tion

        Dankon pro via klarigo sed mi ankau du-tri foje
        insistis ke la aparato estas nur por transsendi
        sxargxojn al la orbito kaj ne por sendi homojn.

        Amike salutas, Behrouz

        =====
        Behrouz SOROUSHIAN
        Laboratoire de Chimie-Physique(LCP)