Eble tempo por fari retejon

  • Behrouz Soroushian
    Message 1 of 8 , Jun 16, 2008
      Karaj amikoj,
      Saluton! Jam delonga tempo la retejo STEB (http://www.eventoj.hu/steb/) iel disponigas esperantlingvajn skribajxojn pri sciencaj temoj. Tiu retejo funkcias surbaze de malnova koncepto de nedinamikaj retpagxoj. Mi pensis, ke nuntempe estas eble bona tempo por diskuti novan retejon por scienco en Esperanto. Mi volas diri, retejoj dinamikaj por pli rapidaj intersxangxoj. La koncepto de blogoj au interretaj revuoj sxajnas pli adekvata ol nedinamikaj retejoj al mi. Tio estas malsama de retlistoj kiel [Es.Bz.Sc]. Koncepto temas pri redaktita, ege prizorgita retejo sed ankorau rapida kaj facila ebleco por kontribuo de interesitoj. Mi rigardas al imitindaj ekzemploj. En Esperanto jam ekzistas retejoj dinamikaj ekzemple:
      Pri E-movadaj novajxoj: http://www.liberafolio.org/
      Pri ne movadaj novajxoj:
      http://www.eventeo.net/web/%c2%a0(kaj raportejo)
      Prilingvaj studoj: http://lingvakritiko.com/
      Landaj organizajxoj: http://www.esperanto-usa.org/
      Ekster esperantujo ekzistas multaj prisciencaj dinamikaj retejoj. Vi mem nepre konas ekzemplojn de tiaj retejoj. Estas bona, se vi pensos pri tio kaj skribos vian opinion.
      Amike vin salutas, behrouz

    • Dirk Bindmann
      Message 2 of 8 , Jun 16, 2008
        Je 2008-06-16, 16:27,
        skribis Behrouz Soroushian <behrouz_fr@...>:

        > Jam delonga tempo la retejo STEB (http://www.eventoj.hu/steb/) iel
        > disponigas esperantlingvajn skribajxojn pri sciencaj temoj. Tiu retejo funkcias
        > surbaze de malnova koncepto de nedinamikaj retpagxoj.

        Por nura arkivado de tekstoj kaj aliaj dokumentoj mi preferas
        tiajn nedinamikajn retpaghojn. Ili estas ofte pli facile uzeblaj ol
        multaj dinamikaj retpagharoj.

        Antau kreo de dinamika retpagharo necesas pripenso, por kiuj konkretaj
        celoj utilu la dinamikeco.

        Kore
        Dirk
      • Miguel Hernandez des
        Message 3 of 8 , Jun 17, 2008
          Mi pensas pli mapli kiel Behrouz, sed ankaux estas interese renovigxo pro tio ke la pagxo sxajnas antikva. Eble ne dinamikigi gxin, sed almenaux doni al gxi pli bonan aspekton.

          Sed mi pensas ke utilas uzi tion kio jam ekzistas, cxikaze STEB, cxar gxi havas utilon: estas arkivo de esperantaj sciencajxoj. Sed mi ankaux pensas, ekzemple, ke estus utile krei skipo da homoj por traduki sciencajn novajxojn, sed ne fari novan pagxon por publikigi ilin, kaj enmeti ilin ekzemple cxe Eventeo. La problemo de esperanto estas cxiam la sama, oni kreas kaj kreas novajn retpagxon kiam eble la solvo jam estis kreita kaj nur oni devas dauxrigi la laboron.

          Sed bone, estas nur opinio

          Kore, Miguel

          Message 4 of 8 , Jun 17, 2008
            Ankaux al mi placxas la aspekto de Libera Folio kaj kelkaj aliaj
            dinamikaj retejoj, sed laux mi oni devas apartigi la du aferojn:
            dinamika enhavo kaj ekstera aspekto.

            - Mi nun ne vere vidas en niaj rondoj la homan forton por dauxre
            funkciigi dinamikan sciencan retejon. Ni ne havas energion (homan
            laborkvanton) por aktive funkciigi la retliston, tre malofte naskigxas
            novaj sciencaj materialoj, ISAE baraktas kun manko de aktivuloj, KAEST
            luktas kun manko de interesigxo, do ecx la efika funkciigo de la nun
            ekzistantaj ebloj superas niajn fortojn :-(

            Se tamen aperas iu, kiu entreprenas la dauxran kaj perspektivan
            funkciigon de iu dinamika sciencrilata retejo, mi persone tre gxojos,
            volonte kunlaboros, sed mi mem ne havas energion realigi aux gvidi gxin.

            - Tute alia afero estas la aspekto. Mi mem ne estas grafikisto aux
            aspektigisto, ne havas talenton en tiu tereno, do volonte ni akceptus
            oferton, helpon pri elformo de nova, pli eleganta aspekto de STEB.

            Tio estas nur mia persona opinio, sed kompreneble pli gravas, kiel
            pensas vi cxiuj. En tiu cxi listo estas 150 membroj. Ni vidu, kiom el
            ili reagas... :-)

            Szilvási László
          • Mauro La Torre
            Message 5 of 8 , Jun 17, 2008
              Kara Laslo,

              je 17/06/2008 13.35, vi:

              >Tio estas nur mia persona opinio, sed kompreneble pli gravas, kiel
              >pensas vi cxiuj. En tiu cxi listo estas 150 membroj. Ni vidu, kiom el
              >ili reagas... :-)
              >
              >Szilvási László

              Sag^a reago. Mi samopinias.
              amike,
              mau^ro

              Mauro La Torre
              Dipartimento di Progettazione educativa e didattica, Università Roma Tre
              Via Madonna dei Monti, 40, IT-00184 Roma
              tel. +39 -06 5733 9660
              <mauro.latorre@...>
            • Wacha Balazs
              Message 6 of 8 , Jun 17, 2008
                Por mi aspekto ne estas gravega.

                Blazio

                > Tio estas nur mia persona opinio, sed kompreneble pli gravas, kiel
                > pensas vi cxiuj. En tiu cxi listo estas 150 membroj. Ni vidu, kiom
> [...]

                NeoMail - Webmail that doesn't suck... as much.
                http://neomail.sourceforge.net
              • Squally Orbit
                Message 7 of 8 , Jun 17, 2008
                  Saluton, eble povas alporti ideojn la fina parto de la tiea diskuto:
                  http://www.e-novosti.info/forumo/viewtopic.php?t=4961
                  Leo
                • lunazzi
                  Message 8 of 8 , Jun 18, 2008
                    Mi konsentas al Laszlo.

                    Estus bone havi anakux dinamika pagxo pri scienco por, kiel diri, la
                    popolo. Sed tiu postulas cxiutagan agadon kaj, se oni haltas, la afero
                    pereas sen sxanco reveni, cxar vizitantoj forlasos gxin.

                    Por veraj scientistoj aspekto ne gravas, facila aliro kaj kvanto da
                    informo jes.

                    Produkti pli da materialo por esperanto okazas malofte kaj mi devas
                    rimarki ke la afero estus facile solvebla: oni ne devas nepre produkti
                    originalan materialon. Suficxas traduki iun ajn materialon. Mi sxatus
                    legi la originalajn verkojn de Einstein, faritaj en la germana lingvo,
                    mi zupozas, en esperanto. Mi ne trovas tiun materialon en la reto
                    anglalingve, ekzemple.

                    La servo www.arxiv.org perfekte permesas tion kaj disvastigas la
                    publikadon mondskale en la scienca domajno.

                    Verdstele,

                    Jozefo Lunazzi
                    www.geocities.com/lunazzi