Helpo pri vorto!

  • Miguel
    Message 1 of 6 , Nov 18, 2006
      Kiel oni tradukas la angla vorto "composite", hispana "material
      compuesto". Dankon

      Mi trovis nenion pri gxi nek en vikipedio nek en interreto...
    • Luis Guillermo RESTREPO RIVAS
      Message 2 of 6 , Nov 18, 2006
        Kara Miguel

        Mi opinias ke KOMPONITA MATERIALO tauxgas.
        En la anglalingva Vikipedio oni uzas la du vortojn "composite material",
        cxar, kiel en hispana "compuesto" kaj la esperanta "komponita" havas saman
        signifon pri kunmetado de pluraj elementoj (cxu muzikaj, cxu materiaj,
        k.t.p.).

      • Miguel Hernandez des
        Message 3 of 6 , Nov 18, 2006
          Luis Guillermo RESTREPO RIVAS <x@...> escribió: Kara Miguel

[...]

          Mi trovis jenon, kion mi sendas kiel pdf-arkivo

          Post vidi gxin, mi kredas ke la plej bona vorto estas "kompozito" aux "kompozitaj materialoj". Kion vi opinias?

          Message 4 of 6 , Nov 19, 2006
            Saluton!! Mi enrigardos mian sciencan vortaron kaj PIV-n.Se mi forgesas, ne
            hezitu redemandi!!

            Gxis.
            Fabien.

            Message 5 of 6 , Nov 19, 2006
              TSCHUDY Fabien <arbofeo@...> escribió: Saluton!! Mi enrigardos mian sciencan vortaron kaj PIV-n.Se mi forgesas, ne
              hezitu redemandi!!

              Gxis.
              Fabien.

              2006/11/18, Miguel <bboy_smash@...>:

              > Kiel oni tradukas la angla vorto "composite", hispana "material
              > compuesto". Dankon
              >
              > Mi trovis nenion pri gxi nek en vikipedio nek en interreto...

              Mi kredis ke mi jam trovis la solvon al mia dubo. Sekvu la jenan ligilo:
              fabien.galerio.org/kofo/cirkuleroj/kofo0kompozito.pdf

              tiu estas la difino. Ankaux sekvu cxi tiun aliajn ligilo. Estas la reagoj al tiu propono:
              fabien.galerio.org/kofo/cirkuleroj/kofo1.pdf

              Gxis kaj dankon por la respondoj!

            • Luis Guillermo RESTREPO RIVAS
              Message 6 of 6 , Nov 19, 2006
                Tamen, en mia PIV (represo de la jaro 1981), ekzistas KOMPOZ'ITA kun du
                signifoj pli specialigitaj ol KOMPONI'I: 1- En fakoj arkitekturo kaj
                botaniko: 1- Tia , ke gxi supermetas ionikajn volutojn al la korintikaj
                akantoj; kaj la dua pri botaniko: 2- Kompozitoj = Kompozitacoj [latine
                "Compositae"] = Familio de dukotiledonaj plantoj karakterizitaj per la
                infloresko, kiu estas kapitulo.

                Ankaux en la e-Vortaro (de www.evortaro.ru) mi legas: "Kompozitoj: Tradicia
                nomo de = asteracoj (Compositae)".

                Laux mi vidas: KOMPONI havas pli gxeneralan signifon pri kunmeto, cxi-kaze
                de materialoj.
                Cxu per KOMPON'ITA aux KOMPOZ'ITA, necesus aldoni la substantivon
                MATERIALON. La nura substantivo KOMPOZITO jam havas difinitan signifon
                apartenanta al botaniko, ne al scienco pri materialoj. (Aux cxu oni rajtas
                aldoni pluan duan sgnifon? mi ne scias. La uzado, aux akademio,
                pravigos/malpravigos)

                Amikece,
                Luis Guillermo Restrepo Rivas