Nytt år igen God dammit!!!!

  • Philippe Bergstrand
    Message 1 of 6 , Dec 15, 2006
      Då var det dags igen.
      Att så stilla sammanfatta det gångna året för oss alla. Räkenskapens dag är
      här.
      Ett år äldre är vi. Närmare pensionen, döden och...

      Alltså.

      Nu är det dags att börja samla er inför...

      DEN STORA FANTASTISKA, OTROLIGA och likaledes ÖVERDÅDIGA
      NYÅRS-MASKERAD-FESTEN!!!!!!!!!!!!

      Ja, ni hörde rätt. I år är det dags för det som vi alla önskat oss mest i så
      många år!
      Vill säga att twista våra stackars hjärnceller i ett desperat försök att
      genom fantasi och desperation finna det ultimata sättet att förvränga våra
      utseenden till oigenkänlighet.

      MASKERAD; MASKERAD; MASKERAD!!!!!!!

      Tralalalalalala.. Tralalala....

      Och inte nog med det.
      Vi har dessutom, hur tragiskt det än må förefalla, samtliga nått en så
      våldsamt hög ålder att det skulle vara mer än befängt att hävda att vi kan
      har roligt utan sprit. Försök inte lura er själva!

      Därför är direktiven inför festen två grundläggande!
      1. Samtliga måste klä ut sig - dock skall ingen känna ångest då även en
      rolig mössa kan räcka för den fantasilöse/värdelöse... hehe...
      '
      Och vidare det 2:a direktivet.
      2. ALLA, och då gäller det verkligen ALLA, måste OVILLKORLIGEN medföra en
      flaska innehållande 350ml sprit i någon form. Företrädelsevis sådan form som
      går att blanda drinkar av.

      Festen kommer att inkludera en avgift för vilken samtliga deltagare kommer
      att få en middagsmeny, vin och öl till maten, samt blanddricka i "baren".
      Vad alla måste ha med sig är således:
      1. Ett glatt humör
      2. 350 ml sprit, minst en flaska per person alltså!! eller mer om man vill
      det.. :-) Minns att festens kvalitet är direkt propotionell till mängden
      alkohol som konsumeras...
      3. En mer eller mindre lyckas maskeradklädsel...

      Naturligtvis kommer detta att bli årets fest. Så det är lika bra att
      bestämma er genast!!!

      Väl mött!

      Dr. Phil
    • Ellinor A
      Message 2 of 6 , Dec 15, 2006
        Mascarade!... paperfaces on parade - mascarade!

        Your place or mine? Skulle föredra ert, eller ja, vem soms bortsett från
        mitt eget - förmodar att alla instämmer med föreg. talare aka Elli da Bumbi.
        Seriöst: var ska vi va? Jag e på f.ö. Får man vara sexy nurse eller e det
        för desperat? Jag kan vara Elliot! Ja! I Scrubs! Kanske dax å blondera håret
        btw... Jag känner INSPIRATIONEN FLÖDA!!

        Ses och hörs.

        Kram EA

        Stötfångare, fälgar och fjädring till salu http://motor.msn.se/
      • Ellinor A
        Message 3 of 6 , Dec 16, 2006
          Hej igen!

          Pratade med Elsa, vi får gärna vara där om vi vill. Hur många är
          intresserade? Vill alla ha maskerad? Det ska ju inte vara så att folk inte
          kommer för att dom inte vill klä ut sig..... :)

          Vad ska vi äta? Ska vi ha gående bord med sallader pajer osv eller middag
          med sånger?

          Och: hur många blir vi? Vilka ska vara med alltså? De som är intresserade
          kan väl maila partytrollen och säga om man vill ha med sig nån också... Vore
          bra att veta i tid om det verkligen blir nåt. Den 22:e (på fredag) åker jag
          till Tunisien, hemma igen den 29:e.

          PS. Jag kom in på läkare i Lund så jag flyttar i januari! Roligt men
          sorgligt med. Hoppas vi ses på nyår, kram

          Ellinor

          Fynda charter till solen http://www.msn.se/resor/
        • mattias brycke
          Message 4 of 6 , Nov 8, 2007
            Hej!

            Hoppas det ar bra med er alla! Sjalvsitter jag nu i Dunedin pa ett internetcafe i nya zealand.
            Det har varit annorlunda dagar kan man lugnt saga. Tokyo kan jag rekomendera for japanerna ar sa schysta (you got to respect the japanese. They know the way of the samurai) Alla var valdigt vanliga och hjalpsamma. Inte ett skrap pa gatorna. Alla japaner gar i kostym med slips (inte tjejerna da) Otroligt smidig tunnelbana. Japanerna var oxa roliga pa det sattet att man kunde ga forbi dataspel-stallen och kolla in och da fa se japaner i 50-ars aldern sitta i kostym och gamea. Dom bygger overallt. Hogt och snyggt. Som ni forstar ar jag imponerad av tokyo. En sak maste man dock saga och det ar att maten inte gar att ata. Man vill sa garan gilla deras mat men det gar inte. Den var faktisk skitacklig. McDonken fick ett och annat besok.. :)

            Vi var en svang i kyoto oxo som var japans forra huvudstad. Fullsmackad med tempel. Manga tjejer gick omkring i kimono.

            I forrgar drog vi till NZ slutligen. Lamnade Tokyo med visst vemod da jag gillade japanerna. Men jag gillar aven nyazealandaran. Dom ar valdigt sociala och hjalpsamma. Vi har kollat lite pa naturen pa tur med bil. Den ar storslagen. Imorgon ska vi forsoka fa se pa pinguiner och albatros. Idag sag vi aven Maroki Boulders. Mycket vasen for ingenting kan man saga om dom. Kanske tio runda stenar som lag pa en strand varav de flesta inte ens var speciellt runda. Men men, det vara bara ett stop pa vagen da vi anda akte forbi sa det fick la ga. Bungyjump vet jag inte om det blir av nagot annu. Jag skulle vilja veta lite statistik forst om irreversibla skador i samband med detta. Om nagon har siffror pa detta far ni garna mejl dom :)

            Ha det jattebra sa ska jag uppdatera er lite senare om vad som hander.

            Kram!

          • mattias brycke
            Message 5 of 6 , Nov 13, 2007

              Hej igen!

              Nu ar vi i Queenstown. Vi hoppade bungy f;r nagon timme sedan. Det var inte s[ l'skigkt som man tror. I alla fall inte om man tror att det helt javla otroligt l'bbigt. Jag ;verlevde med marginal. Queenstown 'r en liten mysig stad som p[minner om twin peaksom n[gon sett den eminenta serien. Vem var det jag pratade med som ville ha en kopia av serien? Ig[r brann det h'r i stan ganska rej'lt. Tv[ byggnader brann ner. Det regnar en del h'r men n'r det inte g;r det s[ 'r det varmt och g;tt. Imorgon funderar vi lite p[ om vi ska [ka lite forsr'nning. F[r se hur det blir.

              Ha det bra allesammans!

              Mattias (med ett bungyjumper extraordinaire certifikat)

            • Viktor Larsson
              Message 6 of 6 , Nov 14, 2007
                Tjenare Mattias!

                Låter som du har det störtskönt på resan, I går fick vi vår första snö här hemma i Sverige så jag måste säga att jag är aningens avundsjuk på dig som är nere i värmen och äventyrar :)

                Hoppas du tog några fina bilder från japan när ni var där, verkar vara en spännande stad. Du glömde väl förresten inte att köpa med dig ett samuraj-svärd när du endå var där :) kan vara bra o ha när man ska hugga sig fram i djunglen på NZ ;)

                Så du menar att du vågade dig på bungy jump?! modigt måste jag säga..skulle jag nog inte våga göra. Hoppade Emma också?

                Du får ha det så skönt så hörs o ses vi så snart ni kommer hem!

                //Vik