Spex

  • Viktor Larsson
    Message 1 of 5 , Sep 8, 2006
      Hej allihop, är ni spex sugna?

      Chalmersspexet drar igång årets föreställning "Casanova" nu igen efter sommaren och det är med all säkerhet något man inte vill missa!

      Datumen då spexet går är:

      22 september19:30
      23 september18:00
      29 september
      19:30

      Om ni har lust o hänga på så säg vilka av datumen som passar(alt absolut inte passar) och svara snabb för jag köper biljetterna på onsdag! De kostar förresten 120 rikstaler så sätt in pengar på mitt konto också så har jag råd o köpa dem :)

      /Viktor

      Bakgrund

      Casanova [kassan'åva] s /-n; -or/ 1 Fick som liten en önskan om kärlek uppfylld av Venus i form av en magisk gåva (läs:förbannelse) som gör att kvinnor oundvikligen faller som furor för Casanova trots att denne river av den ena usla raggningsrepliken efter den andra 2 Personligen ansvarig för folkligt kaos bland annat i Venedig på grund av ett otal skilsmässor följt av uppror från hämndlystna f.d. äkta män som inte vill annat än att få upprättelse för sina ensamstående situationer 3 Uppenbart ansvarig för kaoset, arresterad av stadens ordningsman (en general) och satt i dennes tillika Venedigs blykamrar på obestämd tid 4 Oerhört ångerfull över sin förbannelse vill Casanova inget hellre än att ta sig ur blykamrarnas kalla inre och förmå Venus att ta tillbaka sin gåva och därmed tillåta Casanova att leva som vem som helst 5 Ständigt vaktad av generalen och/eller dennes bistående fångvaktare verkar dock en flykt som en omöjlighet 6 När läget ser som mest hopplöst ut tar vår historia sin början 7 Året är 1756 och det är ännu en dag i fångenskap.

    • Nicklas Larsson

        Message 3 of 5 , Sep 8, 2006
          Hej!

          Mycket tråkigt för jag vill jättegärna se det men jag kan inte något av
          datumen! Går den inte 28:e också?

          Kram
          Ellinor

          Ellinor Almquist
          Gibraltargatan 82 läg 117
          412 79 Göteborg
          031-849403
          0731-505560

        • Philippe Bergstrand
          Message 4 of 5 , Sep 9, 2006

            Casanova låter ju som en ypperlig idé!!!!

            Jag och Hanna vill gärna vara med! Och då Nicklas tycks ha problem med vissa datum funkar den 29:e bra även för oss...!

            Med andra ord:

            Två biljetter åt detta håll!!!

            From: "Viktor Larsson" <larsson.viktor@...>
            To: partytrollen@yahoogroups.com, "Magnus smith" <smithen@...>, "Markus Bredberg" <marc@...>, "Joakim Ferm" <joakimferm@...>, "Joakim Persson" <jopers@...>, "Kaj Weslien" <kajw@...>, "Joakim olsson" <jockeols@...>, "Johan stenfeld" <stenjo@...>
            Subject: [partytrollen] Spex
            Date: Fri, 8 Sep 2006 22:39:25 +0200

            Hej allihop, är ni spex sugna?

[...]

          • mattias brycke
            Message 5 of 5 , Sep 10, 2006
              Som gammal chalmerist (numera bara wannabe och förstås gammal) vill jag
              naturligtvis med. 29:e funkar fint för mig!

              /Newanda

              Windows Live Messenger är här! http://get.live.com/messenger/overview