Dags för nyårsplanering....:!!!!!!!

  • Philippe Bergstrand
    Message 1 of 16 , Nov 28, 2005
      Jaha.. alla glada troll som trodde att listan inte längre fungerade...

      Dags för oss alla att börja planera vårt varande på nyårsafton 2005!!!

      Självklart borde vi ha en brakfest och sådant kommer ju som bekant inte av sig självt..

      Således: Nu måste alla brainstorma för att hitta ett riktigt bra koncept....

      kramar
      Philippe
    • Ellinor A
      Message 2 of 16 , Nov 28, 2005
        Jag e p�! :)

        Kramkram!

> [...]
        >S�ledes: Nu m�ste alla brainstorma f�r att hitta ett riktigt bra
        >koncept....
        >�
        >kramar
        >Philippe

        > Ihop
        >

        > Entertainment arts

        > YAHOO! GROUPS LINKS
        >

        > �Visit your group "partytrollen" on the web.
        >�
        > �To unsubscribe from this group, send an email to:
        >�
        > �Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.

      • Nicklas Larsson
        Message 3 of 16 , Nov 28, 2005
          brabra!

          Den 2005-11-29 skrev Ellinor A <bubblan6@...>:
          Jag e på! :)

> [...]

          >   To unsubscribe from this group, send an email to:
          >
          >   Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.

          Fair play? Video games influencing politics. Click and talk back!
          http://us.click.yahoo.com/u8TY5A/tzNLAA/yQLSAA/J.MolB/TM

              http://docs.yahoo.com/info/terms/

        • Ellinor A
          Message 4 of 16 , Nov 29, 2005
            F�rslag p� vart vi kan vara?
            Jag m�ste vara hemma senast tre dagen d�rp�, jobbar kl fyra. Men det inneb�r
            v�l inga st�rre restriktioner eller vad man s�ger...

            Kramkram

          • Nicklas Larsson
            Message 5 of 16 , Nov 29, 2005
              Antar att det beror på vart vi är... (det glunkas litegranna om att det eventuellt finns möjligheter att kanhända vara på getterön??? Viktor, hur vart det med det???) Annars fick jag en liten tanke. Utifall att vi inte kan vara hemma hos någon och är tillräckligt många: går det inte att hyra t.ex. någon av sektionspubarna på chalmers t.ex?

              Kramkram!

              Den 2005-11-29 skrev Ellinor A <bubblan6@...>:
              Förslag på vart vi kan vara?
              Jag måste vara hemma senast tre dagen därpå, jobbar kl fyra. Men det innebär
              väl inga större restriktioner eller vad man säger...

              http://us.click.yahoo.com/dpRU5A/wUILAA/yQLSAA/J.MolB/TM

                 http://docs.yahoo.com/info/terms/

            • Viktor Larsson
              Message 6 of 16 , Nov 29, 2005
                Morsning!
                Vara i Mölndal går inte eftersom det är upptaget, getterön e ledig men vet inte om det är ett rimligt eller bra alternativ.
                Tänkte också på chalmerspubbarna, möjligt att det går att hitta nån ledig fastän det är många studenter som troligen tänkta just som vi....
                Tror inte chalmers har något offentligt kalas på nyår utan bara julkalas, annars kunde det varit en möjlighet. hört nåt om det nicklas?
                Valand har ju nåt fast det kanske e roligare o vara hemma hos nån, http://www.valand.nu/nattklubb/generic.asp?id=41

                Vi får hålla utkik!...

                Ihop Entertainment arts

                YAHOO! GROUPS LINKS

              • Ellinor A
                Message 7 of 16 , Dec 1, 2005
                  Ska man l�na chalmerspubarna m�ste man nog kolla upp det � det snaraste?
                  Dessutom bjuda in en massa folk. Jag har inte h�rt med Sofia � dom vad dom
                  ska g�ra, men risken e r�tt stor att folk e r�tt splittrade kanske? Tinna �
                  dom ska vara med AnnaMaria och Caroline och dom, och Karro � Karin � dom
                  vill vi nog inte vara med eftersom dom inte var s� skojiga p� midsommar.
                  Lurigt v�rre....

                  kramkram

                • Nicklas Larsson
                  Message 8 of 16 , Dec 13, 2005
                    Hmm... kollade lite hemma om det vart ledigt eller inte... om vi bara är ungefär det vanliga gänget och mamma å pappa lyckas bjuda in sig själva någonannanstans kan vi kanhända vara där. Fast det är ju långt ifrån säkert... Annars är det väl philippe å mattias som har störst hem... *hint hint*

                    Den 2005-12-01 skrev Ellinor A <bubblan6@...>:
                    Ska man låna chalmerspubarna måste man nog kolla upp det å det snaraste?
                    Dessutom bjuda in en massa folk. Jag har inte hört med Sofia å dom vad dom
                    ska göra, men risken e rätt stor att folk e rätt splittrade kanske? Tinna å
                    dom ska vara med AnnaMaria och Caroline och dom, och Karro å Karin å dom
                    vill vi nog inte vara med eftersom dom inte var så skojiga på midsommar.
                    Lurigt värre....

                    http://us.click.yahoo.com/7zgKlB/dnQLAA/Zx0JAA/J.MolB/TM

                    Message 9 of 16 , Dec 27, 2005
                      Det börjar dra ihop sig till nyår nu så det börjar bli dags för lite mer konkreta nyårsplaner känns det som. Vart skall vi fira spektaklet någonstans tycker ni??? Eftersom att mina föräldrar som det ser ut kommer att vara hemma så lär vi inte kunna vara där. Misstänker dessutom att mina 18 kvadrat är lite för små för en nyårsfest även om jag gärna upplåter dom... Hur är det med er som har lite större, nån som känner för att ha spektaklet hemma hos sig? Hur många blir vi förresten, bara de vanliga, eller är det någon som känner någon mer som vill med???
                    • Ellinor A
                      Message 10 of 16 , Dec 27, 2005
                        Hej!

                        Ximena, Thommy, �sa, Mattias (hennes kille), ev. Sofia plus tre
                        tjejkompisar, ev. Paul vill vara med ocks�. MEN detta funkar ju bara om vi
                        har n�nstans � va! Fattar inte denna brist p� lokaler... Matte har sagt vi
                        kan vara hos honom, mkt sn�llt men.... det e ju bara halvm�lat och tr�ngt.
                        Lika tr�ngt hos Phil iofs, och �nnu tr�ngre hos oss andra. Humhum... mkt
                        sv�rt beslut...

                        Kramkram
                        Elli

                        Ellinor Almquist
                        Gibraltargatan 82 l�g 117
                        412 79 G�teborg
                        031-849403
                        0731-505560

                      • Nicklas Larsson
                        Message 11 of 16 , Dec 27, 2005
                          Det får jag då till totalt minst 15 personer isåfall. Tror dock att det antagligen skulle gå att få in dem alla både hos mattias och philippe. Philippe har möjligtvis lite bättre bord+stolsmöjligheter. Fast behövs det så går det ju alltid att få ihop lite sån utrustning... Det känns som att det kvittar om det är hel, halv eller omålat, bara vi får in alla så...

                          Den 2005-12-27 skrev Ellinor A <bubblan6@...>:
                          Hej!

                          Ximena, Thommy, Åsa, Mattias (hennes kille), ev. Sofia plus tre
                          tjejkompisar, ev. Paul vill vara med också. MEN detta funkar ju bara om vi
                          har nånstans å va! Fattar inte denna brist på lokaler... Matte har sagt vi
                          kan vara hos honom, mkt snällt men.... det e ju bara halvmålat och trångt.
                          Lika trångt hos Phil iofs, och ännu trängre hos oss andra. Humhum... mkt
                          svårt beslut...

                          Kramkram
                          Elli

                          Ellinor Almquist
                          Gibraltargatan 82 läg 117
                          412 79 Göteborg
                          031-849403
                          0731-505560

> [...]
                          >hos sig? Hur många blir vi förresten, bara de vanliga, eller är det någon

                          Know an art & music fan? Make a donation in their honor this holiday season!
                          http://us.click.yahoo.com/.6dcNC/.VHMAA/Zx0JAA/J.MolB/TM

                          Message 12 of 16 , Dec 28, 2005
                            Hej!

                            Ska Phil � Hanna ha med kusiner och dylikt ocks� eller? Ska Hannas David
                            med? Vi b�r f� veta snarast... Peter har jag som bekant inte snackat med p�
                            ett tag s� jag f�rmodar att han har planerat annat.

                            King Kong kan tyv�rr inte jag f�lja med p� eftersom mina br�der bj�d p� bio
                            + godis p� juldagen och det var King Kong vi s�g. Men jag rekommenderar den,
                            g� och se!

                            Kramkram
                            Elli

                            Ellinor Almquist
                            Gibraltargatan 82 l�g 117
                            412 79 G�teborg
                            031-849403
                            0731-505560

                          • Nicklas Larsson
                            Message 13 of 16 , Dec 28, 2005
                              Hepp!!!

                              Det ser ut som att vi plötsligt har en lokal! Mina föröldrar har plötsligt blivit inbjudna till nyårsfirande på annat håll, vilket innebär att vi plötsligt kan ha vår nyårsfest i kålltorp!

                              // Nicklas

                              Den 2005-12-28 skrev Ellinor A <bubblan6@...>:
                              Hej!

                              Ska Phil å Hanna ha med kusiner och dylikt också eller? Ska Hannas David
                              med? Vi bör få veta snarast... Peter har jag som bekant inte snackat med på
                              ett tag så jag förmodar att han har planerat annat.

                              King Kong kan tyvärr inte jag följa med på eftersom mina bröder bjöd på bio
                              + godis på juldagen och det var King Kong vi såg. Men jag rekommenderar den,
                              gå och se!

                              Kramkram
                              Elli

                              Ellinor Almquist
                              Gibraltargatan 82 läg 117
                              412 79 Göteborg
                              031-849403
                              0731-505560

                              Message 14 of 16 , Dec 28, 2005
                                Nicklas, you're the man!!!

                                Tack f�r korten ocks�, du e verkligen min favvis p� alla vis idag :) Fasen
                                va g�tt, d� e ny�r i princip fixat. F�rslag p� k�k? Och dax att kolla upp
                                definitivt vilka som kommer. Sofia plus tv� kompisar kommer nog, nu n�r vi
                                har ett place. Ximena, Thommy, �sa och Mattias kommer definitivt. Paul vet
                                jag inte men ska h�ra.

                                F�rr�tt kanske man kan k�ra de vanliga gamla toasten? Phil f�reslog tacos
                                till huvudr�tt och det �r ju
                                - hyfsat billigt
                                - gott
                                - enkelt
                                men r�tt tr�kigt ocks�, det e ju inte ny�rsk�k i mina �gon. Fr�gan e bara
                                vad som e b�ttre, nu n�r vi e s� m�nga. Hade vart roligare med n�n gryta av
                                n�t slag, med ris till och n�n god sallad. Kanske n�t med fl�skfile eller
                                kyckling. Eller n�n pastar�tt med god s�s. Jag �ter allt s� ni andra f�r
                                f�resl�. Jag ville ha pasta med musslor men det e nog inte alla som �ter.
                                Jag �lskar fisk ocks� men det e samma sak d�r, en del e ju himla kr�sna.
                                Efterr�tt? Jag tycker det hade varit gott med chokladmousse, man kan
                                str�ssla p� m�rk choklad s� det blir snyggt. � andra sidan g�r nog inte det
                                n�r vi e s� m�nga. N�t annat f�rslag?

                                Dryck: man borde ha v�lkomstdrink, tv� glas vin/cider/�l till maten och lite
                                mousserande till alla, resten av spriten f�r la folk ha med sig, det brukar
                                ju folk ha ocks�. Ev. kanske en snaps till maten, men bara det inte blir f�r
                                mycket.

                                Kramkram

                                Elli

                                Ellinor Almquist
                                Gibraltargatan 82 l�g 117
                                412 79 G�teborg
                                031-849403
                                0731-505560

                              • Ellinor A
                                Message 15 of 16 , Dec 29, 2005
                                  Hej partym�nniskor!

                                  F�rslag p� mat:

                                  V�lkomstb�l

                                  sockerdricka, vodka eller gin, fl�der eller n�t annat, lite roliga
                                  stj�rnfrukter � s�nt, jordgubbar kanske

                                  F�rr�tt

                                  v�r klassiska r�ktoast
                                  ett glas vitt vin eller ett glas �l

                                  Huvudr�tt

                                  fl�skfil� med klyftpotatis och svamps�s alt. b�arneises�s
                                  sallad till
                                  ett glas r�tt vin eller ett glas �l

                                  Efterr�tt

                                  philippe vill ha mar�ngschwiss och �ven om jag tycker det �r lite skabbigt
                                  och barnkalas �ver det hela s� �r det ju faktiskt mkt gott, mkt billigt och
                                  ganska skojigt ocks�, och folk e ju �nd� fulla d� s� vem bryr sig :)

                                  Tolvslaget:

                                  ett glas freixenet

                                  Det som beh�ver handlas �r i s� fall:

                                  sockerdricka
                                  fl�der
                                  stj�rnfrukt
                                  ev. vodka eller om vi bara ska ha vitt vin i b�len?
                                  vitt vin
                                  r�tt vin
                                  �l
                                  freixenet
                                  vitt rostbr�d 14 skivor
                                  skalade r�kor ca 50 g per pers
                                  blandad sallad
                                  stenbitsrom
                                  ev.�gg
                                  dillkvistar
                                  dressing vet jag inget om?
                                  fl�skfile 150 g per person
                                  potatis
                                  �rtkryddor
                                  bearneises�s
                                  f�rdig svamps�s alt. svampar, buljong, vispgr�dde, vetemj�l, persilja
                                  vaniljglass
                                  bananer
                                  choklads�s
                                  mar�nger
                                  popcorn � chips till snacks
                                  lite blanddricka om folk gl�mmer k�pa med

                                  Vad s�ger ni, l�ter det bra? Kom g�rna med helt annat f�rslag annars!

                                  Kram
                                  Elli

                                  ps. Jag jobbar fredag dag till klockan fyra s� jag kan bara handla l�rdag
                                  dag. Systemet b�r nog fixas imorn, �r det n�n med bil som vill st�lla upp?
                                  ds

                                  Ellinor Almquist
                                  Gibraltargatan 82 l�g 117
                                  412 79 G�teborg
                                  031-849403
                                  0731-505560

                                • Ellinor A
                                  Message 16 of 16 , Dec 29, 2005
                                    F�rresten, detta �r vilka som kommer:

                                    Viktor, Nicklas, Mattias, Philippe, Hanna, Philippes kusin plus v�n till
                                    henne, Ximena, Thommy, Paul plus kompis till Paul (Marcus), �sa och Mattias,
                                    och jag. 14 pers. med andra ord. S�g till om jag gl�mt n�n!

                                    Kram
                                    Elli

                                    Ellinor Almquist
                                    Gibraltargatan 82 l�g 117