  • mattias brycke
    Message 1 of 6 , Nov 8, 2007
      Hej!

      Hoppas det ar bra med er alla! Sjalvsitter jag nu i Dunedin pa ett internetcafe i nya zealand.
      Det har varit annorlunda dagar kan man lugnt saga. Tokyo kan jag rekomendera for japanerna ar sa schysta (you got to respect the japanese. They know the way of the samurai) Alla var valdigt vanliga och hjalpsamma. Inte ett skrap pa gatorna. Alla japaner gar i kostym med slips (inte tjejerna da) Otroligt smidig tunnelbana. Japanerna var oxa roliga pa det sattet att man kunde ga forbi dataspel-stallen och kolla in och da fa se japaner i 50-ars aldern sitta i kostym och gamea. Dom bygger overallt. Hogt och snyggt. Som ni forstar ar jag imponerad av tokyo. En sak maste man dock saga och det ar att maten inte gar att ata. Man vill sa garan gilla deras mat men det gar inte. Den var faktisk skitacklig. McDonken fick ett och annat besok.. :)

      Vi var en svang i kyoto oxo som var japans forra huvudstad. Fullsmackad med tempel. Manga tjejer gick omkring i kimono.

      I forrgar drog vi till NZ slutligen. Lamnade Tokyo med visst vemod da jag gillade japanerna. Men jag gillar aven nyazealandaran. Dom ar valdigt sociala och hjalpsamma. Vi har kollat lite pa naturen pa tur med bil. Den ar storslagen. Imorgon ska vi forsoka fa se pa pinguiner och albatros. Idag sag vi aven Maroki Boulders. Mycket vasen for ingenting kan man saga om dom. Kanske tio runda stenar som lag pa en strand varav de flesta inte ens var speciellt runda. Men men, det vara bara ett stop pa vagen da vi anda akte forbi sa det fick la ga. Bungyjump vet jag inte om det blir av nagot annu. Jag skulle vilja veta lite statistik forst om irreversibla skador i samband med detta. Om nagon har siffror pa detta far ni garna mejl dom :)

      Ha det jattebra sa ska jag uppdatera er lite senare om vad som hander.

      Kram!

    • mattias brycke
      Message 2 of 6 , Nov 13, 2007

        Hej igen!

        Nu ar vi i Queenstown. Vi hoppade bungy f;r nagon timme sedan. Det var inte s[ l'skigkt som man tror. I alla fall inte om man tror att det helt javla otroligt l'bbigt. Jag ;verlevde med marginal. Queenstown 'r en liten mysig stad som p[minner om twin peaksom n[gon sett den eminenta serien. Vem var det jag pratade med som ville ha en kopia av serien? Ig[r brann det h'r i stan ganska rej'lt. Tv[ byggnader brann ner. Det regnar en del h'r men n'r det inte g;r det s[ 'r det varmt och g;tt. Imorgon funderar vi lite p[ om vi ska [ka lite forsr'nning. F[r se hur det blir.

        Ha det bra allesammans!

        Mattias (med ett bungyjumper extraordinaire certifikat)

      • Viktor Larsson
        Message 3 of 6 , Nov 14, 2007
          Tjenare Mattias!

          Låter som du har det störtskönt på resan, I går fick vi vår första snö här hemma i Sverige så jag måste säga att jag är aningens avundsjuk på dig som är nere i värmen och äventyrar :)

          Hoppas du tog några fina bilder från japan när ni var där, verkar vara en spännande stad. Du glömde väl förresten inte att köpa med dig ett samuraj-svärd när du endå var där :) kan vara bra o ha när man ska hugga sig fram i djunglen på NZ ;)

          Så du menar att du vågade dig på bungy jump?! modigt måste jag säga..skulle jag nog inte våga göra. Hoppade Emma också?

          Du får ha det så skönt så hörs o ses vi så snart ni kommer hem!

          //Vik