rups rouwmantel

  • wvreusel
    Message 1 of 1 , Jun 3, 2007
      Vandaag mijn steekproefhok aan de Liereman gelopen en vertrokken van aan
      het bezoekerscentrum. Daar zat een lange zwarte rups met stekels en rode
      vlekken op een betonnen paal. Bleek dit toch wel een volwassen rups van
      rouwmantel te zijn zeker! Waarschijnlijk ging hij net verpoppen. Wel
      onduidelijk waar het beest vandaan kwam. Er staan wel wilgen in de buurt
      op een dertigtal meter, maar daar waren geen vraatsporen aan te zien.

      Hebben we er een nieuwe inheemse soort bij of zijn er wel vaker
      meldingen van voortplanting van rouwmantels?

      Groeten,

      Wouter