atalanta te kessel-lo

  • Marc Morren
    Message 1 of 7 , Feb 3, 2007

      Vandaag omstreeks 11.30 u  een atalanta die kwam zonnen op de opgehangen was in de Heidebergstraat te Kessel-lo

      Groeten,

      Marc Morren

    • Wvdm
      Message 2 of 7 , Feb 3, 2007
        Terwijl ik hier op de pc zit te tokkelen zie ik met mijn linkeroog twee atalanta's fourageren op de bloeiende winterheide. Dit zijn zo goed als zeker de twee exemplaren van in december. Ze overwinteren dus onze atalanta's.
        Twee vlinders en twee zweefvliegen in het warme zonnetje van 3 februari 2007, al bijna twee uur zijn ze bezig.
        Dat voelt lentevol aan.
        Groeten,Willy

        Message 3 of 7 , Feb 3, 2007

          En nog een atalanta te Rotselaar ( op de terreinen van Superstock) evenals een dagpauwoog op winterheide op de hoek van de Diestsestwg en de Borstelstraat in Kessel-lo tussen 14.00 en 14.30u

          Marc Morren

          Message 4 of 7 , Feb 3, 2007
            Gisteren 2/2 atalanta in Landen VL-Brabant ( Steven Keteleer ) en vandaag 1 gehakkelde aurelia in het Vinne te Zoutleeuw ( Erwin Collaerts )

            Groeten

[...]

          • joost_dewyspelaere
            Message 5 of 7 , Feb 3, 2007
              Vandaag in het Torfbroek DRIE soorten dagvlinders.
              De 'klassieke' atalanta, een gehakkelde aurelia en grote verbazing een
              Bont zandoogje! Deze laatste leek heel fris. Ik dacht deze soort niet
              'overwinterde' als imago of ben ik fout.

              Joost Dewyspelaere

              --- In papilio@yahoogroups.com, "Marc Morren" <marcmorren@...> wrote:

              > Vandaag omstreeks 11.30 u een atalanta die kwam zonnen op de
              opgehangen was
              > in de Heidebergstraat te Kessel-lo
              >

              > Groeten,
              >

              > Marc Morren

            • Koen Berwaerts
              Message 6 of 7 , Feb 4, 2007
                Neen Joost, je bent niet fout.
                Het Bont zandoogje overwintert ofwel als rups ofwel als pop (naargelang de snelheid van ontwikkelen). In de lente zien we dan eerst adulte dieren rondvliegen die als 'pop' overwinterd hebben, daarna komen de 'rupsoverwinteraars' erbij.
                Op 3 feb een adult dier: da's wel extreem vroeg !!

                Groet
                koen

> [...]

                --- In papilio@yahoogroups .com, "Marc Morren" <marcmorren@ ...> wrote:

                > Vandaag omstreeks 11.30 u een atalanta die kwam zonnen op de

              • GeRT aRiJs
                Message 7 of 7 , Feb 4, 2007
                  Gisteren in Asse ook een atalanta!
                  Gert

> [...]

                  > een dagpauwoog op winterheide op de hoek van de
                  > Diestsestwg en de
                  > Borstelstraat in Kessel-lo tussen 14.00 en

                  ----
                  http://www.jnm.be (Nationaal)
                  http://www.jnmzl.be (Zuid-Limburg)

                  Gert Arijs
                  Eeksken 163
                  1745 Opwijk
                  052/35.61.34.

                  KOT:
                  Russelbeekstraat 45, kamer 11
                  Diepenbeek
                  0484/569.414.

                  msn: gert_jnm@...
                  google talk: opwijk@...
                  skype: gert_jnm

                  Internet Explorer beu? Eindelijk! Download Firefox, doet precies hetzelfde, alleen beter, veiliger en gratisser.
                  http://www.mozilla.org en http://www.switch2firefox.com

                  Copy addresses and emails from any email account to Yahoo! Mail - quick, easy and free. http://uk.docs.yahoo.com/trueswitch2.html