Rare parelmoervlinder

  • Dirk Maes
    Message 1 of 3 , Jun 1, 2006
      Dag iedereen,

      iemand stuurde mij deze foto op van een parelmoervlinder die vorig
      jaar in augustus aan de Belgische kust gefotografeerd werd (hopelijk
      kan je op de link doorklikken ...):

      Kan iemand die mysterie vlinder een naam geven ...?

      Alvast bedankt!
      Dirk
    • SOORS, Jan
      Message 2 of 3 , Jun 1, 2006
        Goedemiddag,

        Lijkt me te identifiëren door iemand die in een vlindertuin werkt.

        Jan

        Message 3 of 3 , Jun 1, 2006
          Ziet er mij geen inheemse vlinder uit.
          Sommige parelmoeren hebben kleurafwijkingen,zo heb ik 2 jaar geleden een grote parelmoer gevangen met kleurafwijkingen op de ondervleugels en terug gelost vooraleer enkelen rare gedachten krijgen over mij.
          Maar ik zie geen inheemse parelmoer in die vlinder die een kleurafwijking zou kunnen hebben.
          de pop kan meegekomen zijn met iemand die op reis is geweest...zoals een resedawitje in zuid-westvlaanderen vorige zomer die meegekomen was op een fietswiel.
          Tot zover mijn bedenkingen bij die vlinder.
          groeten,
          jeremy