Re: [papilio] Fw: Verslag van een voorjaarswandeling in 't Burreken (Vlaamse Ardennen)

  • pieter vantieghem
    Message 1 of 4 , Mar 27, 2012
      Bij de grote distelvlinderinvasie van 2009 werden de eerste exemplaren rond 10 april gezien en de eerste grote aantallen pas eind april. Voor echte "nieuwe generatie"-trekkers is het dus m.i. nog wat aan de vroege kant. Wat de grote vossen betreft, ik vermoed dat dit eerder zwervers van vorig najaar zijn dan new arrivals, in zoverre er in Vlaanderen nog geen lokale populaties zijn. Het zou in dat opzicht goed zijn om op plaatsen waar verschillende grote vossen worden waargenomen binnen enkele weken de inspanningen om rupsen te vinden te verhogen.