Eerste Oranje zandoogjes in het Burreken.

  • Ronny De Clercq
    Message 1 of 2 , Jul 3, 2011
      Al dagen, zelfs weken keek ik er naar uit. Vandaag vlogen de eerste Oranje zandoogjes in het Burreken (Vlaamse Ardennen).
      In tegenstelling tot het Bruin zandoogje, dat door het warme voorjaar minstens 3 weken eerder vloog dan 'normaal', houdt het Oranje zandoogje zich blijkbaar aan zijn vaste vliegperiode.
      Een opvallend fenomeen dat je ook bij planten merkt. Sommige soorten zijn voor op hun 'normale' bloeitijd, andere soorten houden vast aan hun jaarlijkse bloeitijd, ongeacht welk weer het is geweest.

      Groetjes;

      Ronny

    • stefaan brinckman