Fw: [iwg-natuurpunt-lampyris] Kaasjeskruiddikkopje te Ronse op 9 mei 2011

  • Ronny De Clercq
    Message 1 of 2 , May 10, 2011
      Is dit idd de eerste geregistreerde / gedocumenteerde waarneming in O.Vl.?

      Groetjes;

      Ronny

      Sent: Tuesday, May 10, 2011 10:37 AM
      Subject: [iwg-natuurpunt-lampyris] Kaasjeskruiddikkopje te Ronse op 9 mei 2011

      Gisteren nam ik een Kaasjeskruiddikkopje waar te Ronse, zie
      http://vwgvap.waarnemingen.be/waarneming/view/54347977 . Dit is de
      eerste gedocumenteerde waarneming in de provincie Oost-Vlaanderen sinds
      1990, voor zover ik kon achterhalen. De soort breidt zich de jongste
      jaren wel naar het noordwesten uit en deze waarneming past in dit kader.

      mvg,

      Dirk Verroken

    • MAES, Dirk
      Message 2 of 2 , May 10, 2011
        de enige mij bekende waarnemingen in Oost-Vlaanderen dateert uit 1922 in Watervliet, meer dan vermoedelijk een zwerver ...

        Mooie waarneming van een oprukkende soort ...!

        Vlinderrijke groeten,

        Dirk