Re: [papilio] rups van kleine vos?

  • Kelle Moreau
    Message 1 of 3 , Sep 5, 2009
      Hallo,

      Op maandag 24 augustus zat ik op de Belgica in het meest zuidelijke deel van de Noordzee (zuidelijke helft van de Belgische wateren tot net over de grens van de Franse wateren). Er vlogen die dag continu Distelvlinders van Engeland richting vasteland en velen rustten even uit aan boord. Tussen hen ook regelmatig een Klein Koolwitje aan boord, alsook 2 Atalanta's (Belgische wateren) en een Kolibrievlinder (Franse wateren).
      Over hoe de vlindertrek over zee de dagen erop verliep kan ik niet zeggen aangezien we vanaf 25 augustus in noordelijkere wateren verbleven.

      groeten,
      Kelle
      (kon dit niet eerder posten, we zijn pas gisteren teruggekeerd van de Belgica-expeditie)

      2009/8/27 De Zonnebloem <de.zonnebloem@...>

      O.k., toch een van de laatste rupsen, denk ik .
      Vorige zondag vloog er in het Burreken nog één jonge Distelvlinder, de rest is vermoedelijk al opnieuw naar het zuiden vertrokken ...
      Ik vraag me wel af wat die beesten nu in een dor en droog Middellandse Zeegebied gaan uitspoken .

      Groetjes;

      Ronny