vlinderwaarnemingen uit de Vlaamse Ardennen

  • De Zonnebloem
    Message 1 of 2 , May 2, 2009

      Hallo,

      Gisteren namiddag ( 1/5/09 ) langs de oude spoorweg naar Leuze: oranjetipje (1), landkaartje (3), boomblauwtje (2), groot koolwitje (2), klein geaderd witje (4), klein koolwitje (5), bont zondoogje (10). Maar ook een ander insect was "overvloedig" aanwezig. Op een afstand van +/- 100m, 7 gouden torren (3 enkelingen en 2 duo's verzonken in de lijsterbesbloesems.
      Op zondag 19 april, net over de taalgrens: distelvlinder (1), oranjetipje (3), bont zandoogje (4).

      Johan Gilbert / Ronse

      > hey ,
      >
      > even vermelden dat Sonja vorige week een Kleine
      Vuurvlinder heeft
      > waargenomen in onze tuin.
      >
      > deze
      namiddag (1/5/09) had ik mijn eerste Distelvlinder in de Reytmeersen , net  zoals mijn eerste Dagpauwoog.

      groeten,

      > Gunther Groenez
      > Pelikaanstraat
      42
      > 9700 Nederename ( Oudenaarde )

      .

    • De Zonnebloem
      Message 2 of 2 , May 2, 2009
        Hallo allemaal;

        Voor zover ik weet, zijn er dit seizoen nog maar weinig of geen waarnemingen uit de Vlaamse Ardennen doorgestuurd.

        In week 17 vloog er al een Koninginnepage in Ronse (Chantal) en eveneens een Koninginnepage in Oudenaarde / Eine ( Piet VDHove )

        Onderstaande berichtjes leken mij ook het doorsturen waard ...

        Groetjes;

        Ronny