Re: [oslodip] Arcon denne helgen

  • Tor Magne Tønnessen
    Message 1 of 4 , Jun 29, 2007
      Hei,

      Jeg stiller som arrangør (i stedet for Simen) med 1 stk spill og pc
      m/diptimer. Det er påmeldt 9 stk + meg på dagens spill og 7 stk + meg på
      lørdagens spill. Vi burde følgelig få til minst ett brett begge dager. Det
      er riktignok uformelle spill siden det ikke er turnering med finalespill,
      men jeg regner med kamplysten er stor likevel.

      mvh,
      Tor Magne Tønnessen

    • Lars Vatnaland
      Message 2 of 4 , Jun 29, 2007
        Flott å høre Tor Magne!

        Men selv om spillene ikke har NM-status og det ikke arrangeres et rent finalespill, er det vel likevel snakk om en turnering der det kåres en sammenlagtvinner etc? Det er i hvertfall slik det har blitt gjort på RegnCon, HexCon og tidligere Arcon uten NM-status.

        Er forøvrig enig i at turnerings- og konkurranseaspektet med fordel kan tones ned hos enkelte (les undertegnede).

        Håper mange uanmeldte også stikker innom - to bord i hver runde er målet!

        Lars

        Message 3 of 4 , Jun 29, 2007
          Hei,

          Ja, det kåres en sammenlagtvinner, dog uten NM-pokaler. Det er imidlertid
          slik at spill 1 ikke har rating-konsekvenser for spill 2 unntatt at score
          legges sammen til slutt. Påmelding alene styrer hvem som får spille.
          (trekking og konflikt-verdier er unntaket, slik at folk ikke spiller samme
          land) 2 brett per runde er målet, men avhenger helt klart av oppslutning.

          mvh,
          Tor Magne