Dick Baan overleden

  • aljsaly
    Message 1 of 1 , Jan 5, 2012
      Van week hoorde ik heel onverwacht het verdrietige bericht dat mijn grote orgelvriend Dick Baan plotseling op 74 jarige leeftijd is overleden. Hij was al een tijdje ziek en had inmiddels 3 chemokuren achter de rug die onverwacht goed aansloegen. Hij zou ook a.s. vrijdag weer voor controle moeten komen.

      Ik wilde hem, zoals wel vaker, vanuit de auto bellen om weer eens poosje over muziek, orgels en spelen te kletsen, maar kreeg ineens zijn dochter aan de lijn. Die vertelde mij dat hij op 28 december is overleden en inmiddels ook al begraven is. Ze hadden lang niet alle kennissen en vrienden van Dick kunnen terugvinden in de vele telefoons en adresboekjes dus vandaar dat ik dit berichtje maar even op zijn pagina plaats.

      Ik zal Dick altijd blijven herinneren als een bijzondere vriend die ondanks de trauma's die hij als kind in de oorlog had opgelopen altijd positief en vrolijk bleef, altijd klaar stond om iemand te helpen met raad en daad, altijd vol van orgels en orgelspelen maar gelukkig ook een enorm vertrouwen had in Onze lieve Heer (zoals hij dat noemde).

      Ik zal 'm erg missen.