Hoe groot is de schade?

  • Frans van der Grijn
    Message 1 of 3 , Jul 28 4:21 AM

      Ik ben uitermate benieuwd naar de omvang van de aangebrachte schade aan het orgel van de Oude Kerk te Ede.

      Uit de pers verneem ik dat op woensdagavond 27 juli een toevallig aanwezige organist ( beweerd wordt dat de man Bram Beekman heet)

      zich met ware doodsverachting op de klavieren gestort heeft.

      Omtrent de geestelijke staat van de organist zijn geen mededelingen gedaan.

      De organisator van het evenement stond volledig sprakeloos te zoeken naar de eerste letter van zijn boze gedachten.

      bron:  Ede Stad.

    • Berend van Steenbeek
      Message 2 of 3 , Jul 28 5:06 AM
        Geachte heer,

        Dank voor uw interesse in onze serie zomeravond-orgelconcerten Oude Kerk Ede  2011.
        In tegenstelling tot in het bewuste krantenartikel (citaat zie hieronder) weergegeven, is het allemaal totaal anders verlopen.
        De bewuste concertgever raakte (weer) zodanig onder de indruk van het prachtige instrument, dat hij niet anders kon dan liefdevol en strelend de klavieren te beroeren.
        Geen schade dus....!
        Het was een prachtig concert met een weer zeer goede opkomst.
        Hopelijk mogen wij u  -en anderen- nog eens begroeten!

        Volgende concerten:

         3 augustus           Willem van Twillert

        10 augustus          Hayo Boerema

        17 augustus          Gerrie Meijers

        24 augustus          Aart Bergwerff

        31 augustus          Wybe Kooijmans

         Meer info: www.orgelshervormdede.nl

        Aanvang 20.15 uur.

        Vriendelijke groet,
        C.O.E.

        ...............................EDE - Organist Bram Beekman stort zich woensdagavond 27 juli op de klavieren van het Van Dam-Pels orgel in de Oude Kerk in Ede aan de Grotestraat. Dit is het vierde orgelconcert in de serie die het Comité Orgelconcerten Ede gedurende de maanden juli en augustus houdt...........................

        Message 3 of 3 , Jul 28 6:33 AM

          Heeee… orgelforum komt tot leven!!!!

          Nou… dan ik ook maar een duit in het zakje:

          Aanstaande zaterdag zal Tymen Jan Bronda, organist van de Lutherse Kerk te Groningen, in het kader van de zgn. zomerserie een orgelconcert verzorgen op het Bätz-orgel in de Lutherse Kerk in Den Haag. Op het programma staan werken van J.S. Bach (o.a. 4e triosonate). Aanvang 12.45 uur, toegang gratis, collecte ter bestrijding van de onkosten bij de uitgang.

          Voor meer info: http://haagsorgelkontakt.nl/?page=9&id=258

          Trouwens, volgende week zaterdag in dezelfde serie, zelfde tijd: Jeroen de Haan, cantor-organist van de Lutherse Kerk te Woerden, met een programma met Buxtehude (Magnificat Primi Toni), Bach (Schmucke dich) en Dragt (orgelmis).

          Komt allen, liefst naar beide concerten!

          Gr,

          Chris de Graaf