vreest of vreze

  • Grijn, Frans van der
    Message 1 of 4 , Aug 3, 2009
      Bericht

      Op een schrijfplaats gericht op organisten las ik deze zin:

      God zal zelf zorgen dat er een kerk op aarde blijft, die Hem dient en vreest.

      Wanneer leren organisten nu eens en voor altijd  - broodnodig voor je taakvervulling - dat er een WEZENLIJK verschil is tussen:

      "die Hem dient en vreest"

      en

      "Kennis hebben van de vreze des Heeren"

      Ik hoor nog onze (zwarte kousen) dominee op de Bijbelschool honderdveertig keer per uur benadrukken
      dat de "vreze des Heeren" niet betekent dat je Hem vreest.

      moest ik effe kwijt.

      Alles wat u altijd al wilde weten over het harmonium.
      Everything you always wanted to know about Reed Organs.

    • Chris de Graaf
      Message 2 of 4 , Aug 3, 2009

        “…en zij vreesden met grote frezen…”

        http://www.harmoniu mnet.nl

        Alles wat u altijd al wilde weten over het harmonium.
        Everything you always wanted to know about Reed Organs.

      • Aart de Kort
        Message 3 of 4 , Aug 3, 2009
          "....'t kan vrezen of doden...."

          Message 4 of 4 , Aug 4, 2009
            Bericht
            Haagse graven graven graven op Nieuw Eyk en Duinen,
            muzikale omlijsting in as-mineur door  Aarnoud de Groen

            :-)