Willem Weijland

  • Berend van Steenbeek
    Message 1 of 2 , Dec 1, 2005
      Willem Weijland (voormalig organist van de Noorderkerk te Ede)  heeft in de jaren '30 - '40 van de vorige eeuw een mooie variatie-reeks gepubliceerd in een orgelblad (ik meen opgericht onder redactie van Jan Zwart) over het Kerstlied: "Komt allen tezamen".

      Ik bezit daarvan een 'vertaalde' versie in Klavarskribo.

      Is dit werk iemand bekend, en is dit (later) ook nog elders uitgegeven ??

      Berend
    • Jan Peter Teeuw
      Message 2 of 2 , Dec 1, 2005

        --- In orgel-forum@yahoogroups.com, "Berend van Steenbeek" <b.vansteenbeek@h...> wrote:

> [...]
        >
        > Ik bezit daarvan een 'vertaalde' versie in Klavarskribo.
        >
        > Is dit werk iemand bekend, en is dit (later) ook nog elders uitgegeven ??

        Ik ken van Willem Weijland alleen:

        - Fantasie "Halleluja, eeuwig dank en ere"
        - Fantasie en fuga "'k Wil U, o God, mijn dank betalen"
        - Dubbelfuga Psalm 72
        - Meditatie Psalm 116
        - Voorspel Psalm 29
        - Voorspel "Tien geboden des Heeren"

        ...en die stukken zijn zeker de moeite waard!
        Als iemand weet of "Komt allen tezamen" ook ik noten uitgegeven is, hoor ook ik dat graag!

        Jan Peter