Cateva spectacole si cativa solisti

  • Luminita Berechet
    Message 1 of 4 , Feb 3, 2003
      Din ultimele montari (reluari de premiere etc.), am observat aparitia a doi noi baritoni de mai mica intindere (adica distribuiti in roluri nu principale, desi importante), si anume Stefan Schuller si Mihai Lazar. Ambii tineri, placuti vederii, dar mai cu seama cu voci bune, clare, convingatoare, agreabile. De exemplu, au aparut ca sacerdoti in "Flautul Fermecat", pe Mihai Lazar l-am urmarit in "Rapirea din Serai", iar pe Stefan Schuller l-am revazut de curand in "Tosca". Eu ma simt satisfacuta cu acesti solisti.

      Revin la "Rapirea din Serai" dar si la altele, desi Florin mi-a luat-o inainte.
      "Rapirea din Serai" mi s-a parut o reusita. Subiectul si interpretarea lui Pompei Harasteanu, umorul unor scene, buna interpretare a Mihaelei Stanciu (desi mie, personal, aceasta solista nu imi place in totalitate, din anumite considerente), iarasi buna interpretare si fericita alegere a solistului Florin Simionca, apoi Marian Somesan, de ce nu si debutanta Elena-Codruta Oprea, decorurile frumoase, iar eu nu in ultimul rand am salutat un nou dirijor, tanar si bun, Ciprian Teodorascu, care va mai putea fi urmarit si in alte spectacole, conform programului lunii februarie.

      Despre "Carmen": iata o opera care trebuie vazuta. Bizet s-a intrecut pe sine in aceasta lucrare muzicala: la fiecare 10-15 minute se canta cate o arie minunata si fermecatoare ! Montarea actuala este moderna, foarte reusita, simpla si sugestiva. Am ascultat-o pe Ecaterina Tutu-Popp in rolul titular, si a avut o seara excelenta: fara greseli, cu voce ampla, si cu interpretare buna. In fond, rolul Carmen tine aproape tot spectacolul. Nici ceilalti protagonisti nu au fost rai: Stefan Ignat (care face, la fiecare aparitie a sa, deliciul salii ONB), de ce nu si Gabriel Nastase (desi au inceput sa ma deranjeze din ce in ce mai mult acutele domniei sale racnite - si sa ma ierte d-ra G. Nastase pentru impietate, dar ...), apoi tenorii Florin Diaconescu si Valentin Racoveanu (imi place foarte mult acest tanar tenor: are o voce cu un timbru angelic; l-am remarcat si in montarea absolventilor de canto din 2002 cu "La Rondine", de Puccini, unde a fost miraculos), si alte soliste (Sidonia Nica etc.) si solisti.

      "Tosca" de Giacomo Puccini: decorurile stra-vechi (regia Hero Lupescu), dar bune (desi greu de montat/demontat, dupa cum atesta lungimea pauzelor dintre acte, care sunt de multe ori obositoare pentru spectatorii de la ONB - si nu este deloc singurul spectacol la care se intampla aceasta), subiectul dens (si tragic, cum il stim), si cei trei interpreti din linia intai: Mariana Colpos (careia nu pot decat sa-i aduc laude, dupa ce am urmarit-o si ca Margareta, ca Butterfly, in "Carmen", chiar si in "Paiate" - desi acolo i-am preferat-o pe Roxana Briban), Sever Barnea (cred ca mi-ar fi placut mai mult Stefan Ignat, dar Barnea a intrat foarte bine in pielea personajului, pana si la aplauzele de sfarsit ma uitam la el si aveam impresia ca-l aplaud pe Scarpia, nu pe Barnea), G. Nastase. Mentiuni speciale pentru St. Schuller si V. Racoveanu (despre care am mai vorbit) si Paul Basacopol (care confirma o certa valoare, dupa si alte roluri, ca Jupan Dumitrache etc.).

      Una peste alta, ONB merge inainte, cu steagul destul de ridicat.

      Ma intreb de ce a fost scoasa de pe afis "Italianca in Alger". Ca si "Carmina Burana".

      Luminita Berechet

    • duta nicu
      Message 2 of 4 , Feb 4, 2003
        Luminita,ma mira ca afirmatia ca Bizet s-a intrecut pe sine insusi in Carmen.Bizet a fost un artist complex si este adevarat ca toate celelalte lucrari ale lui au fost umbrite de Carmen dar....
        Eu sunt un simfonist convins si poate sunt subiectiv dar cred ca simfoniile lui bizet sunt mult mai expresive decat Carmen.incearca sa asculti simfonia "clasica" si vei vedea ca nu se poate intrece nici macar pe sine.
        ma bucura totusi ca admiri Carmen si ca nu pui la indoiala valoarea artistica a acestei opere.
        un singur lucru mai am de zis;cand un geniu ca Bizet scrie ceva asta nu mai poate fi discutat ci trebuie acceptat ca atare.de aceea ma opresc aici(desi as mai avea multe de zis)
        Luminita Berechet <lberechet@...> wrote:Din ultimele montari (reluari de premiere etc.), am observat aparitia a doi noi baritoni de mai mica intindere (adica distribuiti in roluri nu principale, desi importante), si anume Stefan Schuller si Mihai Lazar. Ambii tineri, placuti vederii, dar mai cu seama cu voci bune, clare, convingatoare, agreabile. De exemplu, au aparut ca sacerdoti in "Flautul Fermecat", pe Mihai Lazar l-am urmarit in "Rapirea din Serai", iar pe Stefan Schuller l-am revazut de curand in "Tosca". Eu ma simt satisfacuta cu acesti solisti.

        For more information: http://www.operanb.ro/
        Post message: operanb@yahoogroups.com
        Subscribe: operanb-subscribe@yahoogroups.com

        Pentru mai multe informatii: http://www.operanb.ro/
        Trimitere mesaje: operanb@yahoogroups.com
        Inscriere: operanb-subscribe@yahoogroups.com

      • Luminita Berechet
        Message 3 of 4 , Feb 5, 2003
          Lui Nicu Duta
          Eu insami imi faceam probleme dupa-amiaza, acasa, repetandu-mi in gand fraza
          mea despre Bizet si despre aceasta capodopera in opera care este lucrarea sa
          "Carmen". De fapt, ceea ce mi-ar fi placut sa spun era ca muzica din
          "Carmen" este absolut uriasa.
          Scuze pentru mediocritatea exprimarii mele.
          L.B.
> [...]
          >
          > Una peste alta, ONB merge inainte, cu steagul destul de ridicat.
          >
          > Ma intreb de ce a fost scoasa de pe afis "Italianca in Alger". Ca si

        • Florin Mihailescu
          Message 4 of 4 , Feb 10, 2003
            Perfect de acord cu observatiile Luminitei,indeosebi
            cu revederea noii montari cu Carmen,dar si cu cele
            referitoare la Tosca.Florin Mihailescu

            http://mailplus.yahoo.com