Re: CARMEN

  • elena21us
    Message 1 of 8 , Oct 1, 2006
      Ma amuza critica dumneavoastra.Nu stiu cine sunteti dar nu cred ca
      este prea important cine s-a ingrasat si cine nu,cine are jocul de
      scena tras de par....sau sa il criticati pe Alagna , care face
      cariera ...totusi...nu stiu daca sunteti in masura dc aveti brevet de
      critic de arta ca sa puteti sa va spuneti o parere, nu stiu daca
      sunteti in meserie.Cert este ca nu ar trebui sa uitam ca artistii
      sunt oameni,nu niste marionete...si nu pot fi perfecti,asta referitor
      la cutit...Nu in asta sta critica.Nu ne interesa.

      --- In operanb@yahoogroups.com, "Mihai George Marculescu"
      <cupido_n@...> wrote:

> [...]
      > scapa pe de laturi cum am mai auzit cu alte ocazii in Carmen.
      >
      > Despre taranusii din sala nu mai zic nimic. Nu pricep f bine
      > romaneste probabil de vreme ce nu isi inchid telefoanele. Poate
      daca
      > l-a inceput mesajul ar fi "Bai idiotilor inchdeti-va dracu
      > telefoanele!" ar fi mai bine. La fel despre pungi fosnite si sticle
      > fasaite parca intentionat...
      >
      > Vreau sa multumesc doamnei Adina Ciocoiu pt faptul ca e singura
      voce
      > pe acest forum de 600 de umbre mute care ne tine la curent cu

    • Sergio Ionescu
      Message 2 of 8 , Oct 1, 2006
        Personal doresc sa va marturisesc ca nu sunt un participant prea
        activ al forumului, ci mai degraba fac parte din cele "600 umbre
        mute" dupa cum spunea Dl.Marculescu. Totusi in acest caz doresc sa
        fac un comentariu. Atunci când m-am înscris în acest forum, în nici
        un moment nu am vazut pe nicaieri scris ca pentru a putea participa
        la discutii, sau pt. a se putea exprima o parere sau o critica
        asupra unui spectacol, unul sa trebuiasca sa fie "în meserie", sa
        aiba "brevet de critic de arta". In acest caz s-ar putea face un
        forum deschis numai criticilor de arta unde numai ei sa-si poata
        exprima parerea despre un spectacol, bineinteles aratând de fiecare
        data ca poseda brevet valabil. Comentariile D-lui Mihai George
        Marculescu despre spectacolul cu opera Carmen (chiar si fara "brevet
        de critic de arta") reprezinta parerea unui spectator de opera. Unul
        merge la opera si mi se pare foarte firesc si normal ca dupa
        spectacol sa-si poata exprima in mod liber parerea - daca i-a placut
        sau nu si de ce. Unul poate fi de acord sau nu cu acest punct de
        vedere, dar parerea spectatorilor (si nu atât a criticilor "cu
        brevet") despre un spectacol, ar trebui sa fie considerata ca foarte
        importanta pentru conducerea ONB si protagonistii spectacolului,
        fiindca este o sursa extraordinara de date care iti da posibilitatea
        de a cunoaste cum a fost perceput spectacolul în public si ce se
        poate face în viitor pt. îmbunatatirea calitatii artistice si
        muzicale a acestui spectacol. Asta bineînteles daca in conducerea
        ONB si a interpretilor exista aceasta preocupare, si eu cred ca
        aceasta preocupare exista în permanenta.
        Pe de alta parte chiar daca Alagna este un foarte bun tenor, asta nu
        inseamna ca nu pot exista altii mai buni ca el. Daca cineva
        ascultând un tenor, spune ca acesta i s-a parut mai bun ca Alagna,
        asta nu inseamna ca îl critica pe Alagna. Toate aceste pareri
        constructive, bine si civilizat exprimate sunt cele care dau valoare
        si calitate unui forum si constituie o sursa extrem de utila de date
        pt.imbunatatirea calitatii spectacolelor ONB.

      • agata@tandem.nipne.ro
        Message 3 of 8 , Oct 2, 2006
          Mie mi-a placut mesajul domnului Mihai Marculescu!
          Mi-a facut bine sa citesc critica dumnealui vie, proaspata si adevarata, a
          unei persoane care iubeste opera si care a fost la un spectacol pe care eu
          nu l-am vazut, si eram curiosa sa aflu cum a fost!

        • Mirela Olarescu
          Message 4 of 8 , Oct 2, 2006
            Si mie mi-a placut ce a scris dl Marculescu si ii incurajez pe toti cei care vor sa scrie. Eu am vazut spectacolul si chiar daca nu subscriu total la cele spuse de dansul, imi face totusi placere sa aflu si parerile altora.
            De asemnea cred ca la reusita unui spectacol pe langa interpretarea muzicala, se adauga si interpretarea scenica si chiar detalii mai frivole cum ar fi cat de potrivit fizic este interpretul cu personajul sau. In plus mi-ar face placere sa citesc parerile spectatorilor si despre miscarea scenica, decoruri si costume.

          • tepuru elena
            Message 5 of 8 , Oct 2, 2006
              Exprimarea respectivului domn mi s-a parut ca la piata,ori cu artistii nu ne targuim.Domnisoara Ruxandra Donose canta peste tot in lume in toate operele de prestigiu .Ori nu pot sa accept ca un om de rand sa isi dea cu parerea si sa arunce cu noroi intr-o personalitate de talie internationala,la fel ca si tenorul Alagna.Plus ca despre o soprana de talia Roxanei Briban nu te poti exprima ca un taran la piata care o critica pentru ca "s-a mai ingrasat".
              Mi se pare o mare ...MARE rautate si o lipsa de respect fata de vocile incantatoare ale acestor personalitati.
              Tocmai pentru ca nu este critic de arta ar trebui sa se abtina la comentarii ....pentru daca ar fi fost un critic adevarat nu s-ar fi pretat la asemenea comentarii de prost gust.
              Nu as vrea ca acest forum DE STIRI sa se transforme intr-un balci ca ...mai stim noi ce forum....care a fost inchis tocmai din motive de nesimtire...

              Sergio Ionescu <serion11@...> wrote: Personal doresc sa va marturisesc ca nu sunt un participant prea