Silviu Purcarete recladindu-l pe Rabelais, la ONB

  • Luminita Berechet
    Message 1 of 1 , Nov 2, 2003
      Sambata seara, in cadrul manifestarilor teatrului international pe meleaguri bucurestene, "Cumnata lui Pantagruel", dupa Rabelais, in regia lui Silviu Purcarete. Spicuiesc din criticile din programul atasat: teatru ludic, cuvantul ca expresie (apropo de cuvant, nu au fost mai mult de 30 in tot spectacolul, si inca si acelea in latina ori alta limba decat autohtona), interpreti din mai multe tari, incercare mai veche a regizorului pe care nu a putut-o realiza pana acum...

      Eu i-as spune un fel de "teatru total", daca nu m-as teme de propria dorinta pe care am simtit-o de mai multe ori, de a ma scula de pe scaun ca sa plec.

      Dar Purcarete este un nume mare, iar directia pe care a mers spectacolul, ca si mesajul alarmant - sunt una, in timp ce forta de expresie si talentul tuturor celor implicati, ca si novatorismul parca absolut, cu totul altceva.

      Pur si simplu, ceva care trebuia vazut.

      Acelasi spectacol s-a transmis si ieri seara, duminica. Luni va fi gazduit, la ONB, Teatrul Sica Alexandrescu din Brasov.

      Estimp (ca sa ne mai aducem aminte de Mateiu C.), in diverse teatre din Bucuresti, diverse alte spectacole de exceptie (vezi "Tartuffe" de Moliere in interpretarea unui teatru din Ungaria, la Bulandra), si 9 zile (daca am inteles bine) de manifestari studentesti ale UNIFEST-ului, toate gratuite.

      ****

      Luminita Berechet