Re: [novial-discussion] Digest Number 182

  • Harold Davis
    Message 1 of 5 , Aug 1, 2006
      Salut, omnes! He es Heri (Harry) ek South Dakota ki-lok me hi-temp lojar. Me regretar ke me non pov partisipar multim hidialim. Me esperar ke tum va chanjar baldi-temp.

      Li sistem de kurtisat novialezi expresion da nov_ialiste me non komprendar. Si le va provizar help pri-y-au, me va dankar multim. Tali sistem vud es interesant e amusant.

      Me vidar ke kelki novi membres ha junktar se a nus. Qui-lok vus es, e quum vus far profesionalim? Me self lojar in li usoni stat South Dakota ki-lok me resentim komensed laborar kom instruktatore che mikri kolegiu. Men fakum es germanezum (germanum). Me eforted startar kursum de Esperanto e Novial (Lernar stranjeri linguum per simplifikat artifisial linguums), mo me non suksesed interesar altres pri tum. Me blid surprisar pokim pro ke me trovar men koleges hi-lok apertat a novi idey, jeneralim.

      Heri

      Message

      1.

      Text Messaging in Novial - Rapid Novial

      Posted by: "nov_ialiste" nov_ialiste@...   nov_ialiste

      Sun Jul 23, 2006 3:06 am (PST)

      Hi,

      for a bit of fun I've started devising a system of abbreviated Novial
      for text messaging - Rapid Novial. It's very provisional at the
      moment, only a couple of hundred lexemes have been assigned
      abbreviations.

      For the curious here's an example (Novial 28):

      1 oe28 kl b ot f kr ktr3 lng6 s k l6 pv ntm s ta bn ka 5nt-lng6. S vr
      k nov n0s ta rc ka ang1, n0ta elg ka frns1, n0ta vgr26 ka grm1, n0ta
      bl ka it251, n0ta nns26 ka rus1, n0ta he24 ka n5 ptr24 lng. Ma mrk
      bn0, k om t bn ql276, kl on pris e lad i 5na24 lng6, b nr trv kd ndj6
      prl o sk l6. E 5irlng pv tr fs0 s pl rc ka ang1 prl3 da frns, pl elg
      ka frns1 prl3 da dan, pl vgr26 ka 5grm1 d kk it256, pl bl ka 5it251 d
      5angle6, pl nns26 ka 5rus1 d grm6, e pl he24 ka m5 lng prl3 da 5rus6.
      E p k nov s hp-lng, 5kompar8 s nr jst ku 5nt-lng6 tl ka al-lnd256 prl
      le6 ord230, e td nk ido nk nov bs4 0shm.

      If anyone finds it interesting I'll provide a key later.

      Salutos,

      nov_ialiste

      New Message Search

      Find the message you want faster. Visit your group to try out the improved message search.

      Need to Reply?

      //|/\/\\][[|\//[|\/\\/\\|]|\
      Mentir es fasili, mo mentir nur uni-foy es multim desfasil.
      //|/\//\\\][[|\//[|\/\\/\\|]
    • nov_ialiste
      Message 2 of 5 , Aug 1, 2006
        Hi Harry,

        nice to hear from you. How did your move go?

        I'm planning on making some improvements on the Rapid Novial text
        messaging system. I'm trying to make it as brief as possible. This is
        why numbers are used in addition to letters. I might get a chance to
        do it next week and then I'll post it here with full explanation.
        One technique to save key strokes is to drop some spaces. So for
        example the definite article "li" is numeral 5 directly before the
        next word, saving a space. After posting that example I realized how
        to make it all work better for the auxilairy verbs and prefixes and
        suffixes.

        Maybe in America people use mobile phones less than in Europe. Here,
        in Europe text messaging is enormously popular especially among young
        people.

        Typing out the message is a pain if it isn't short and a certain
        amount of abbreviation is used in English such as "u r" etc. but it is
        rather limited in English. So although this is mostly for fun and
        intellectual interest, a good abbreviated system is of potential use
        for any language. I thought it would be nice for Novial to have a
        really effective system. Who knows it might get a few more people
        interested in Novial. Reading about Dutton Speedwords originally got
        me interested in the idea last year, but I did nothing about until now
        when I struck on a good way to abbreviate even more.

        The example text is this from Jespersen:

        Un objetione kel bli ofte fa konter konstruktet lingues es ke les pove
        nulitem es tam boni kam li natur-lingues. Es ver ke novial non es tam
        richi kam anglum, non tam eleganti kam fransum, non tam vigorosi kam
        germanum, non tam beli kam italianum, non tam nuansoni kam rusum, non
        tam hemali kam nusen patriali lingue. Ma merka bonim, ke omni ti boni
        qualesos, kel on prisa e lauda in li nationali lingues, bli nur trova
        kand indijenes parla o skripte les. E li interlingue pove tre fasilim
        es plu richi kam anglum parlat da franse, plu eleganti kam fransum
        parlat da dane, plu vigorosi kam li germanum de kelki italianes, plu
        beli kam li italianum del angles, plu nuansosi kam li rusum de
        germanes, e plu hemal kam men lingue parlat dal ruses. E pro ke novial
        es helpo-lingue, li komparo es nur justi kun li natur-lingues tali kam
        altri-landanes parla les ordinarim, e tand nek ido nek novial besona
        tu shama.

        But I'm going make major revisions.

        Salutos,

        nov_ialiste

        --- In novial-discussion@yahoogroups.com, "Harold Davis"
        <eastwestunrest@...> wrote:

        > Salut, omnes! He es Heri (Harry) ek South Dakota ki-lok me hi-temp
        lojar. Me
        > regretar ke me non pov partisipar multim hidialim. Me esperar ke tum va
        > chanjar baldi-temp.
        >
        > Li sistem de kurtisat novialezi expresion da nov_ialiste me non
        komprendar.
        > Si le va provizar help pri-y-au, me va dankar multim. Tali sistem vud es
        > interesant e amusant.
        >
        > Me vidar ke kelki novi membres ha junktar se a nus. Qui-lok vus es,
        e quum
        > vus far profesionalim? Me self lojar in li usoni stat South Dakota
        ki-lok me
        > resentim komensed laborar kom instruktatore che mikri kolegiu. Men
        fakum es
        > germanezum (germanum). Me eforted startar kursum de Esperanto e Novial
        > (Lernar stranjeri linguum per simplifikat artifisial linguums), mo
        me non
        > suksesed interesar altres pri tum. Me blid surprisar pokim pro ke me
        trovar
        > men koleges hi-lok apertat a novi idey, jeneralim.
        >
        > Heri

      • nov_ialiste
        Message 3 of 5 , Aug 1, 2006
          Me self lojar in li usoni stat South Dakota ki-lok me
          > resentim komensed laborar kom instruktatore che mikri kolegiu. Men
          fakum es
          > germanezum (germanum). Me eforted startar kursum de Esperanto e Novial
          > (Lernar stranjeri linguum per simplifikat artifisial linguums), mo
          me non
          > suksesed interesar altres pri tum. Me blid surprisar pokim pro ke me
          trovar
          > men koleges hi-lok apertat a novi idey, jeneralim.

          I believe that studying, for example, Novial or Esperanto as a first
          introduction to language study is a very good idea. As you probably
          know various studies have found that studying Esperanto for a few
          months generally helps students when they move on to other languages.

          Nice to hear that you teach German. My main foreign language is
          Finnish as I live in Finland now. On Thursday I take a Level 3 Finish
          language test. The teachers expect me to pass easily. I hope to study
          Level 4 which is when you are pretty fluent. Level 3 means functional
          in everyday circumstances - good enough to work in the language - but
          not highly fluent.

          I hope to start studying Swedish soon as it is an official language in
          Finland (about 5.5 % of the population are native Swedish speaking).
          It's much easier than Finnish and perhaps a bit easier for English
          speakers than German. Lots of words are similatr to English and a lot
          of the grammar and sentence structure is similar so English speakers
          can learn it quite quickly. Finnish is very difficult because it is
          all so different: words, grammar, the whole feel. It is a truly
          foreign language and after studying it Romance and Germanic languages
          seem very familar. I sometimes joke that all the schoolchildren in
          Britain (where I come from) should study Finnish for a year. After
          that, studying German or French would be a relief: no more complaints
          "Oh my god it's French today!" :)

          About 8 % of the population in the city I live in (Turku) are Swedish
          speaking. It's mainly for interest as in practical terms English and
          Finnish are all I need.

          At school (many years ago) I did French, German and Spanish but
          actively most is forgotten. I never used the languages so forgot over
          the years. I also studied Scots Gaelic and Latin on my own. Not to a
          high level but just for personal interest.

          Salutos,

          nov_ialiste
        • Harold Davis
          Message 4 of 5 , Aug 12, 2006
            Salut, omnes!

            Qui-lok omni vus es? Sinyur nov_ialiste responded ek Fin-land, mo me non ha audir fro irgi altre.

            Me savar ke multes non lektar sen e-mail (e-post?) durant li somer. Dunke, me esperar ke li listum va devenir max aktivi after kelki seman.

            Ante kelki mens, Deiv (Dave) ha skriptar ke le stad komponar novialezi kantums. Qui-lok vu es, Deiv? E ob kantum o pluri es pronti por ke nus audir kelkum? Me hum (disum) interesar multum. Dunke, let vu informar nus pri vun progresum rilat vun muzik.

            Pri li kurtisat skript-stilum de Novial da nov_ialiste, me esperar saveskar plus proxi-temp.

            Ob irgi altre hi-temp sta od komponar o traduktar aktivim novialezim? Me komensed traduktar kelki kurti rakontums, mo me esed talim okupat pri ri-lojar a Sudi Dakota-stat ke me non haved multi seteri tempum.

            Finim, pri li novi membres, me ankore vol savar kelkum pri vus. Ob inter vus hav kelkes ke konosar Esperanto o altri non-novialezi linguums? Ob nusni (nusen) rusi, fransi e altri non-anglezi (angli-foni?) membres es ankore inter nus?
            Tre sinserim e kordialim omnes Heri (Harry) salutar fro Usi-land.

            --
            //|/\/\\][[|\//[|\/\\/\\|]|\
            Mentir es fasili, mo mentir nur uni-foy es multim desfasil.

          • donald gasper
            Message 5 of 5 , Aug 12, 2006

              Salut, Harry!

              Me loja in Hongkong, China. (Dave did visita me ti-lok kelki tempe ante nun e nus konversad in Novial.)

              Me konosa samitem Esperanto e pluri altri lingues konstruktet.

              Ob vu ama Sudi Dakota?

              Kordialim,

              Don

              Harold Davis did skripte: