Re: AW: [netaudio] soulseek down

  • zoyd
    Message 1 of 10 , Feb 8, 2003
      OFFICIAL ANNOUNCEMENT - Re: Soulseek Status

      This is to provide the official status of the Soulseek network as Friday,
      February 7th and onward. I have spoken to Nir and Rosalind Arbel on the
      matter over the course of this week and prior to this event taking place,
      and this notice is being offered on their behalf.

      The artist calling herself Sapphirecut previously made a complaint towards
      Soulseek regarding the sharing of her material on the network. When she had
      contacted Soulseek regarding the matter, she failed to state which material
      was in question. There was no information provided, aside from her being
      "Sapphirecut". Therefore, acting on such, a global message was made to users
      not to share the artist's material, and a notice was made upon entering chat
      rooms of the same.

      Unfortunately, this was not satisfactory, and the artist went on to file a
      complaint against Verio - Soulseek's server host, stating DMCA Copywrite
      Infringement. Verio, in return did not conduct a formal inquiry into the
      situation. Rather, they acted rather quickly, requiring the server, and site
      to be pulled. Thus, there was no warning that such was going to take place.
      This not only applied to the users of Soulseek, but to Nir himself. On
      sudden notice, he was required to seek out a new host for the server.

      To calm the air of panic, this does NOT mean that Soulseek is down forever.
      The RIAA did NOT have an injunction against Nir, as rumours have stated.
      Soulseek WILL be returning shortly, and this unfortunate delay was not
      expected. A new potential host has been found, however they are working
      through the paperwork for such, and have not completed such as quickly as we
      would have expected. At this level, it is out of Nir's hands as they have to
      simply go through the process of completing it. That said, we apologize
      again for the delay and hope that it does not last a great deal longer.

      It is important to note that Soulseek can not and will not condone any
      actions towards the artist that may cause her or her affiliated label's
      harm. Such actions would include defaming emails, defacing, or otherwise
      damaging her website or the site of her affiliates, and other further
      actions which may be damaging. Such actions will simply result in further
      problems for the network, as the artist will direct complaints towards
      Soulseek itself. Those wishing to show their support for Soulseek will best
      do so by simply NOT sharing any files by this artist. The files in question
      include:

      1.Free Your Mind, Megan's epic mix.

      2.Free Your Mind, Sapphirecut's Original mix

      3.Action-Reaction by Sapphirecut (in any form)

      4.Any music that has Sapphirecut on it except the Illustrious track "I'd Say
      Yes", which is a remix.

      We thank you for your patience and support through this situation, and we
      look forward to seeing all users back on Soulseek shortly. Users who wish
      further information regarding the DMCA are directed to browse to
      http://www.chillingeffects.org All information needed regarding the act can
      be read or studied there. Cheers.

      On behalf of Nir and Rosalind Arbel,
      Sean Nelson / Proteus93
      Soulseek Administration

      Message 2 of 10 , Feb 9, 2003
        dann, man hophop. spread the word. an alle menschen geben, die kontakte zur
        "echten" musikindustrie verspüren.

        >in diesem moment trauert die ganze welt mit den opfern...
        >für solch grausame taten kann es keine rechtfertigung geben
        >die menschenwürde so vieler zu missachten,
        >werden sie uns wieder in konzentrationslager sperren?
        >17 % der weltbevölkerung in die sonne schiessen?
        >http://www.ecin.de/news/2002/08/15/04657/

        ->

        Tauschbörsen schuldlos an Musikmarkt-Krise
        15.08.2002

        Im Gegensatz zur Meinung führender Plattenlabel weisen Marktforscher eine
        Verantwortung der Filesharing-Anbieter am fünfzehnprozentigen
        Umsatzrückgang der Musikindustrie in den letzten zwei Jahren entschieden
        zurück.
        Pünktlich zur Popkomm präsentiert Forrester Research eine aktuelle Studie,
        die zu dem Ergebnis kommt, dass die Musikindustrie zu ihrem alten Wachstum
        zurückgelangen könnte, sofern sie das Potential der Musik-Downloads richtig
        zu nutzen versteht. Bis 2007 rechnen die Analysten mit einem Umsatzzuwachs
        für „digitale Musik“ auf über 2 Milliarden US$.

        „Es besteht kein Zweifel daran, dass die Zeiten für das Musikgeschäft hart
        sind, aber das liegt nicht am Downloading. Nach der Befragung von mehr als
        1.000 Online-Konsumenten können wir keinen Ansatzpunkt dafür entdecken,
        dass die regelmäßige Nutzung digitaler Musikangebote zu einem verminderten
        Kauf von CDs führt“, urteilt Josh Bernoff, Analyst bei Forrester. „Viele
        andere Dinge spielen eine Rolle, einschließlich der wirtschaftlichen
        Rezession und dem Wettbewerbsdruck durch DVD- und Videospiel-Anbieter. Aber
        die Musiklabel werden schon herausfinden, dass es einige einfache Wege
        gibt, die anspruchsvollen Konsumenten digitaler Musik zufrieden zu stellen.“

        Als wichtigen Schritt zu dessen Erfüllung sieht Forrester die
        Sicherstellung einer so genannten „Music Bill of Rights“ durch die
        Musikindustrie. So würden Konsumenten erstens erwarten, künftig die Musik
        von jedem Label im Netz zu finden, nicht nur von wenigen. Zweitens wollen
        sie die Kontrolle über ihre Musik behalten, sie also entsprechend auch nach
        Belieben auf CD brennen oder auf einen MP3-Player überspielen können und
        drittens schließlich, verlangten die Konsumenten nach einer Abrechnung per
        Song oder Album und nicht, wie bisher oft üblich, in Form eines Abonnement.
        Die Erfüllung dieser wichtigen Grundvoraussetzungen scheint nach Sicht der
        Analysten entscheidend für die weitere Marktentwicklung.

        Ab 2005 sei dann mit einem massiven Marktwachstum der Downloads zu rechnen,
        2007 wiederum erreiche dieser Bereich dann eine Umsatzgröße von 2,1
        Milliarden US$ bzw. einen Marktanteil von 17% am Musikgeschäft.