Stjarnan F C, probabi l cei mai amuzanţi f otbalişti din lume

  • Adrian Trasca
    Message 1 of 1 , Mar 11, 2013

      Stjarnan FC, o echipă de fotbal din Islanda a devenit celebră nu pentru rezultatele înregistrate pe teren, ci pentru felul original în care îşi sărbătoreşte golurile. Jucători ca Halldór Orri Björnsson sau Johann Laxdal nu vor cuceri, cel mai probabil, niciodată Cupa Mondială, dar suporterii fotbalului de pretutindeni vor ţine minte ceva vreme "coregrafia" pusă la punct de cei doi, după un gol din prima ligă islandeză - una dintre cele mai slab cotate competiţii interne din Europa.

      Fondată în urmă cu exact o jumătate de secol, Stjarnan FC e o echipă din Garðabær - al şaselea oraş ca mărime din Islanda, cu o populaţie de zece mii de oameni. La categoria "Ştiaţi că...", Garðabær figurează cu impresionantul gheţar Snæfellsjökull şi cu un imens complex de studiouri TV HD, unde a fost realizat şi serialul pentru copii "Orăşelul Leneş". Stadionul formaţiei - Stjörnuvöllur (sau "Terenul Stelelor") - poate găzdui cel mult 1.000 de spectatori la meciurile din prima ligă islandeză - unde Stjarnan a promovat în 2008 -, însă "steliştii" nordici au rareori parte de tribune pline.

      Cu toate acestea, aproape o jumătate de milion de oameni au văzut - pe YouTube – cum necunoscutul număr 10 Halldor Orri Björnsson a transformat o lovitură de pedeapsă printr-o "scăriţă" impecabilă, s-a îndreptat zâmbind spre marginea careului de 16 metri... de unde a aruncat o undiţă imaginară şi "l-a agăţat" pe coechipierul său Johann Laxdal (sau Johann "Somonul"). În limba islandeză, lax înseamnă somon. După câteva lupte pescăreşti, Halldor a reuşit să tragă "captura" la mal şi, satisfăcut, a pozat alături de "trofeul" său. Golul marcat din penalty, în prelungirile meciului cu Fylkir, a fost şi cel care a adus victoria "Stelei" Islandei, dar cele trei puncte au pălit în faţa unei partide de pescuit pe iarbă - pe iarbă artificială, Stjarnan fiind singura echipă din prima ligă care joacă pe un teren sintetic.

      Johan "Somonul" Laxdal are 19 ani. Joacă la Stjarnan de când era copil, alături de fratele său mai mare, Daniel. Visul său este să devină jucător profesionist. "Am început să joc fotbal pe la cinci ani şi de atunci nu mă mai pot opri. Îmi doresc de ceva vreme să ajung la o echipă mai puternică şi să devin jucător profesionist însă acest lucru nu s-a întâmplat încă. Mă antrenez suplimentar sau, cel puţin, încerc să o fac pentru a-mi împlini visul", ne-a spus fundaşul islandez al cărui erou personal este ghanezul Michael Essien. Eroul numărul 2: sârbul Branislav Ivanovic, tot un jucător al lui Chelsea.

      "Totul a început cu "Rambo", filmul preferat al unui prieten de-al lui Halldor, căruia acesta a dorit să îi dedice un gol. Au urmat "Grenada" - după o idee a fratelui meu - şi "Cursa de înot", o pasiune comună altor doi colegi de-ai noştri", a explicat Johann, adăugând: "Bicicleta şi Toaleta umană au fost un ideile unui prieten din Brazilia. Acesta mi-a trimis două filme ale unui grup de dansatori din America de Sud şi m-a întrebat dacă vrem să ne sărbătorim golurile în acest fel. Cum erau foarte amuzante, am fost de acord imediat".

      Coregrafia fotbalistului "pescuit" a făcut înconjurul lumii şi a devenit, pentru câteva zile în această vară, la fel de populare precum vuvuzelele sau paranormala caracatiţă Paul. "Ideea a fost a lui Halldor, marcatorul golului. El a plănuit totul, împreună cu tatăl său, în timpul unei lungi partide de pescuit", ne-a mărturisit Johann.

      "Nu cred că şi-a imaginat cineva că felul în care ne bucurăm după goluri ne va face cunoscuţi. Am făcut asta pentru noi şi pentru a atrage mai mulţi spectatori la meciurile noastre. Este frumos şi amuzant în acelaşi timp să vedem cât de mulţi oameni au aflat despre noi în acest fel" - Johann Laxdal (Stjarnan FC, fundaş central)