O cofetări e din Băni e aduce un omagiu re gelui pop: Michael J ackson, ma i dulce ca niciodată !

  • Adrian Trasca
    Message 1 of 1 , Mar 4, 2013

      Michael Jackson, mai dulce ca niciodată!

      În memoria lui Michael Jackson, patroana unei cofetării din Craiova a lansat pe piaţa dulciurilor o prăjitură care poartă numele megastarului. Pe raftul galantarului pe care este aşezată prăjitura MJ se află şi prăjitura Madonna. Ideea patroanei Adriana Ungureanu de a-i aduce în Craiova pe Michael Jackson şi Madonna, chiar "sub forma" unor prăjituri, are un real succes în rândul craiovenilor.

      de Larisa Mititelu

      Prăjiturile Michael Jackson şi Madonna s-au "născut" în urmă cu aproape două luni. Prima este preparată în memoria megastarului, iar cea de-a doua ca o "mulţumire" pentru vizita cântăreţei în România. Cea care i-a transformat în momente dulci pe regele şi regina pop-ului este patroana cofetăriei craiovene Vivien. Adriana Ungureanu nu a stat mult pe gânduri atunci când prăjiturii cu blaturi alb şi negru i-a dat numele megastarului şi nici când a decis ca produsul de cofetărie cu blat alb şi roz să poarte numele de Madonna. "Mi-a părut foarte rău atunci când am auzit că Michael Jackson a murit. În memoria lui am lansat această prăjitură. Şi-a dorit mult să fie alb şi tocmai de aceea am făcut prăjitura care-i poartă numele din blat alb şi negru. Prăjitura Madonna am lansat-o după ce a venit în ţară, drept mulţumire că a ales să cânte şi la noi. Pentru ea am ales blat alb şi roz, pentru că eu o văd plină de viaţă, chiar dacă se îmbracă mai mult în negru", a precizat Adriana Ungureanu.
      Cele două preparate dulci sunt aşezate pe acelaşi raft al galantarului şi au mare căutare în rândul craiovenilor, atât pentru că poartă numele celor două vedete, cât şi pentru că sunt deosebit de savuroase.

      Petre Roman, virat în Napoleon
      Printre personalităţile ale căror amintiri sunt imortalizate în produsele cofetăriei Vivien, amintiri păstrate chiar şi numai pentru câteva minute, apoi topite pe limbile pofticioşilor, s-a numărat şi Petre Roman. Prăjitura care purta numele fostului premier nu a stat prea mult în galantarul cofetăriei Vivien. La insistenţele soţului său, Adriana Ungureanu a trebuit să o redenumească, iar astăzi aceasta poate fi găsită sub numele de Napoleon. "Este vorba de prăjitura cu două rulade: una cu gem şi alta cu ciocolată, peste care se pune cremă de vanilie. Este un amestec de gusturi, iar soţul meu a considerat că i se potriveşte mai degrabă numele împăratului francez Napoleon", a mai spus Adriana.

      De la inginerie la cofetărie
      Cofetăria Vivien şi-a deschis porţile de patru ani. Încă de la deschidere, patroana Adriana Ungureanu a încercat să vândă numai produse după reţete tradiţionale şi vechi de peste trei decenii. "Reţetele sunt ardeleneşti şi sunt clasice. Majoritatea au o vechime de 30 de ani. De exemplu, în laboratorul nostru preparăm o prăjitură pe care o mâncam atunci când eram elevă", spune patroana cofetăriei. Adriana Ungureanu este de profesie inginer, însă a ales să îşi pună diploma în cui în schimbul unei afaceri cu dulciuri: "Am o prietenă în Timişoara care are un lanţ de cofetării. M-am gândit să încep o afacere în acest domeniu şi aşa am făcut. În prezent, producem 45 de sortimente de prăjituri de casă mici şi 30 de prăjituri la bucată".