La multi ani, Ion Caramitru!

  • adina ciocoiu
    Message 1 of 2 , Mar 10, 2006
      S-a nascut la 11 martie 1942, în Bucuresti
      A absolvit Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica “I.L. Caragiale” în 1964.

      In 1995 a fost decorat de Regina Elisabeta a-II-a a Marii Britanii si Irlandei de Nord cu titlul de Ofiter de Onoare al Ordinului Imperiului Britanic pentru activitatea culturala romano-britanica, iar în 1997 a primit distinctia de Cavaler al Ordinului Literelor si Artelor în Franta.

      Teatrografie:
      Hamlet - Hamlet de William Shakespeare, regia Costache Antoniu, Studioul Casandra,1963
      Profesorul – Steaua fara nume de Mihail Sebastian, regia Costache Antoniu, Studioul Casandra, 1964
      Eminescu- Eminescu de Mircea Stefanescu, regia Sica Alexandrescu, Teatrul National I.L.Caragiale,1964
      Perdican – Sa nu te joci cu dragostea de Alfred de Musset, ergia Moni Ghelerter, Teatrul National “I.L. Caragiale” Bucuresti, 1964
      Mircea Basarab – Vicarul de Alexandru Davila, regia Sica Alexandrescu, Teatrul National “I.L. Caragiale” Bucuresti, 1965
      Vânzator de ziare - Un tramvai numit dorinta de Tennesse Williams, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1965
      Herault - Moartea lui Danton de Georg Büchner, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1966
      Bota – Procesul Horia de Alexandru Voitin, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1967
      Romeo – Romeo si Julieta de William Shakespeare, regia Val Mugur, Teatrul National “I.L. Caragiale” Bucuresti, 1967
      Cezar - Iulius Cezar de William Shakespeare, regia Andrei Serban, Teatrul Bulandra, 1968
      Malcolm- Macbeth de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1968
      Tommy – Photo Finish de Peter Ustinov, regia Petre Sava Baleanu, Teatrul Bulandra, 1969
      Leonce - Leonce si Lena de Georg Büchner, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1970
      Lelio - Mincinosul de Carlo Goldoni, regia Sanda Manu, Teatrul Bulandra, 1971
      Feste - A douasprezecea noapte de William Shakespeare, regie colectiva, Teatrul Bulandra, 1973
      Riccardo - Vicarul de Rolf Hochuth, regia Radu Penciulescu, Teatrul Bulandra, 1972
      Bacon - Elisabeta I de Paul Foster, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1974
      Actorul - Azilul de noapte de Maxim Gorki, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1975
      Pasa din Vidin – Raceala de Marin Sorescu, regia Dan Micu, Teatrul Bulandra, 1977
      Ferdinand - Furtuna de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei, Teatrul Bulandra, 1978
      Pericle - Pericle de William Shakespeare, regia Dinu Cernescu, Teatrul Odeon, 1981
      Hamlet - Hamlet de William Shakespeare, regia Alexandru Tocilescu, Teatrul Bulandra, 1985
      Cotrone - Uriasii muntilor de Luigi Pirandello, regia Catalina Buzoianu, Teatrul Bulandra, 1987
      Lelio - Teatrul comic de Carlo Goldoni, regia Silviu Purcarete, Teatrul Bulandra, 1992
      Creon - Antigona de Sofocle, regia Alexandru Tocilescu, Teatrul Bulandra, 1993
      Iuri Zvonariov - Sorry de Aleksandr Galin, regia Yuriy Kordonskiy, Teatrul Bulandra, 2003

      Activitate regizorala:
      - Teatrul Bulandra: Amintiri de Alexei Arbuzov, Neînsemnatii de Terry Johnson, A treia teapa de Marin Sorescu, Forma mesei de David Edgar, Acasa de David Storey
      - Opera Nationala din Bucuresti: Micul cosar de Benjamin Britten, Eminescu de Paul Urmuzescu
      - Teatrul muzical Constanta: My Fair Lady de Loewe
      - Opera din Belfast: Evghenii Oneghin de Ceaikovsky, The Tragedy of Carmen, versiunea lui Peter Brook dupa Carmen de Bizet
      - Theatre du Signe (Japonia): Negutatorul din Venetia de William Shakespeare
      Filmografie (selectiv):
      Comoara din vadul vechi
      La portile albastre ale orasului
      Luchian – premiul special al juriului festivalului National de Film Costinesti pentru rolul titular
      Stejar, extrema urgenta
      Punga cu libelule
      Liceenii
      Extemporal la dirigentie
      Întunecare
      Jude City (BBC)
      A Question of Guilt(Channel 4)
      An Exchange of Fire (Channel 4)
      Two Deaths (BBC 1)

      Relax. Yahoo! Mail virus scanning helps detect nasty viruses!
    • Adrian Trasca
      Message 2 of 2 , Mar 10, 2006
        L-am ascultat de curand recitand intr-un spectacol, e ... fenomenal! Merita
        oricand vazut si revazut!

        La multi ani!

        Adrian