Re: LinuxMCE/MythTV

  • david_menday
    Message 1 of 4 , Apr 3 11:25 AM
      Hej,

      jag kör med MythTV med två st Hauppuage Nova-T 500. Dvs 4 st
      tuners, men är inte helt nöjd med Nova-T, jag behöver göra
      restart lite då o då. Det ska vara bättre med senare kernels,
      men jag är för tillfället fast på kernel 2.6.25. Setupen som
      jag har är ganska krånglig. Inget at rekommendera kanske, tror mer
      på Niels råd.

      /dnm
      --- In mythtv-sweden@yahoogroups.com, Niels Dybdahl <niels@...> wrote:

      > Hej på dig,
      >
      > Jeg har MythTV kørende i Danmark og jeg kan modtage de svenske
      DVB-T
      > kanaler.
      > Jeg har anvendt Jarod Wilsons guide for Fedora.
      > For en nyböjare vil jeg hellere anbefale at kigge på MythBuntu
      > (MythTV+Ubuntu) eller MythDora (MythTV+Fedora), men der kan stadig
      være
      > mange godt tips i Jarod Wilsons guide: http://www.wilsonet.com/mythtv/
      > Hvis du vil modtage fra en vanlig antenne, så fungerer en PVR-150
      inte.
      > Sverige har skiftet til digitalt TV og så skal du have f.eks en
      Hauppauge
      > Nova-T istedet.
      > Hvis du modtager kabeltv, så kan du anvende en PVR-150, hvis dit
      kabeltv er
      > analogt eller hvis du kobler PVR-150 til en kabel-TV boks.
      >
      > Med venlig hilsen
      > Niels Dybdahl
      >
      > 2009/3/31 Manfred Bedwall emwbedw@...

      Kelkoo.<http://www.kelkoo.se/c-100015813-bredband.html?partnerId=9691432\
      5>

    • Janek Hellqvist
      Message 2 of 4 , Apr 4 3:19 AM
        Manfred Bedwall wrote:
        > Någon som fått MythTV att fungera i Sverige? - hur då????????
        > Har problem med inställningar, har provat allt utan resultat!!
        > Värst är att jag inte har en aning om var jag ska börja - är nybörjare!

        Jag har kört MythTV med PVR-350 och analogt Comhem sedan 2004, och
        installerat om ett antal gånger under vägen. Varje gång blir det lite
        lättare pga ökad erfarenhet men inte minst för att MythTV paketeras
        bättre och bättre...

        Förut körde jag på Fedora och Jarods MythTV-guide, men nu sist bytte jag
        till MythBuntu som fungerade utmärkt. Det är fortfarande lite pilligt
        att få till tablåerna till 100%, men man kommer väldigt långt genom att
        använda MythBuntu eller en liknande färdigpaketerad distro.

        http://mythbuntu.org/

        Vill man köra Fedora eller Knoppix istället finns ju MythDora och KnoppMyth.

        --
        | Janek Hellqvist |
        | janek@... |