Re: Makan-makan Debian Day 2008, KDE 4.1, Firefox 3

  • umarzuki
    Message 1 of 19 , Jul 31, 2008
      --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "Sharuzzaman Ahmat Raslan"
      <sharuzzaman@...> wrote:

> [...]
      >
      > 1. Debian Day 2008 - 16 Ogos 2008
      > 2. KDE 4.1 Release - 29 Julai 2008
      > 3. Firefox 3 Release - 16 Julai 2008
      >
      > dan juga apa-apa release terbaru dalam tempoh sebulan dua
      kebelakangan ni.

      > Aktiviti ini untuk mengeratkan hubungan antara kenalan dalam dunia
      > Internet dan Sumber Terbuka terutamanya, selain dapat bertanya khabar
      > dan bertukar-tukar pendapat.
      >
      > Cadangan tarikh adalah 16 Ogos 2008 (Sabtu)
      >
      > Cadangan tempat dibuka kepada semua, dan dari cadangan itu, saya akan
      > buat laman undian untuk kita tentukan tempat yang dipersetujui majoriti.

      debian day to tarikh ok je, tempat pulak dekat kfc pandan indah (blok
      sebelah the store), macam mana?
    • Sharuzzaman Ahmat Raslan
      Message 2 of 19 , Aug 1, 2008
        Jadi kepada ahli-ahli MyPenguin, ada cadangan tempat?

        Saudara Irwan mencadang supaya tak lagi dibuat di Sate Kajang Haji
        Samuri :D kita cari tempat lain pulak.

        Cadangan:

        1. Taman Warisan Pertanian Putrajaya
        2. Pelita Nasi Kandar, Jalan Ampang, Kuala Lumpur
        3. ?
        4. ?

        Cadangan dialu-alukan.

        --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "Harisfazillah Jamel"
        <linuxmalaysia@...> wrote:

        > Im in. Kalau confirm tempat semua saya boleh umumkan dimana2 hehehe.
        >

        > --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "Sharuzzaman Ahmat Raslan"

        > kebelakangan ni.

      • Morpheuz Neo
        Message 3 of 19 , Aug 1, 2008
          alamak.. 16 tu dah ada aktiviti lain yg dah book aku awal-awal..

          kalau tak.. mesti aku berminat nak pegi..!

          sorry zaman.., ada show ari tu.. ! jalan dulu...!

          bagi ler report nanti.. :)

          Message 4 of 19 , Aug 4, 2008
            ada a few tpt yg kira terbuka, banyak pilihan makanan etc2..

            lain2:

            NZ curry house wangsa maju

            pelita klcc tuh ok gak.. senang nak reach org pun kenal..

            FreeBSD mail.****.edu.my 6.2-RELEASE-p10 FreeBSD 6.2-RELEASE-p10 #7: Fri Jan 25 05:35:00 MYT 2008 root@mail.****.edu.my:/usr/obj/usr/src/sys/MAIL i386

            <linuxmalaysia@ ...> wrote:

            > Im in. Kalau confirm tempat semua saya boleh umumkan dimana2 hehehe.
            >

            > --- In mypenguin99@ yahoogroups. com, "Sharuzzaman Ahmat Raslan"

            > kebelakangan ni.

          • md_najmi
            Message 5 of 19 , Aug 4, 2008
              NZ Wangsa Maju is gross!

              #7: Fri Jan 25 05:35:00 MYT 2008
              root@mail.****.edu.my:/usr/obj/usr/src/sys/MAIL i386

              Firefox 3

> [...]
              >
              > Cadangan:
              >
              > 1. Taman Warisan Pertanian Putrajaya
              > 2. Pelita Nasi Kandar, Jalan Ampang, Kuala Lumpur

            • Harisfazillah Jamel
              Message 6 of 19 , Aug 4, 2008
                Aku setuju pelita. Transport pun senang. Aku kapcai aje senang nak
                parking. Kita leh gunakan tingkat atas.

                Date berapa haribulan ni?

                --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "md_najmi" <md_najmi@...> wrote:

                > NZ Wangsa Maju is gross!

              • mohd azhar
                Message 7 of 19 , Aug 4, 2008
                  Saya sokong abang Haris! kita gi pelita cam ubuntu-my buat baru2 ni kat tingkat atas ;)

                  Aku setuju pelita. Transport pun senang. Aku kapcai aje senang nak
                  parking. Kita leh gunakan tingkat atas.

                  Date berapa haribulan ni?

                  --- In mypenguin99@ yahoogroups. com, "md_najmi" <md_najmi@.. .> wrote:

                  > NZ Wangsa Maju is gross!

                • Morpheuz Neo
                  Message 8 of 19 , Aug 6, 2008
                    pelita mana ada 2 tingkat?

                    date bila ni?

                    Aku setuju pelita. Transport pun senang. Aku kapcai aje senang nak
                    parking. Kita leh gunakan tingkat atas.

                    Date berapa haribulan ni?

                    --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "md_najmi" <md_najmi@...> wrote:

                    > NZ Wangsa Maju is gross!

                  • Harisfazillah Jamel
                    Message 9 of 19 , Aug 14, 2008
                      Jadi kita berkumpul esok? masa dan dimana comfirmkan....

                      Restoran pelita le?

                      <sharuzzaman@...> wrote:

> [...]
                      >
                      > Cadangan tempat dibuka kepada semua, dan dari cadangan itu, saya akan
                      > buat laman undian untuk kita tentukan tempat yang dipersetujui majoriti.

                    • Mohd Irwan Jamaluddin
                      Message 10 of 19 , Aug 14, 2008
                        Kena tunggu confirmation drpd Sharuzzaman dulu. Anyway, nampak tak
                        ramai yg boleh hadir disebabkan banyak aktiviti kat tempat lain mcm
                        Hacking Competition di UiTM etc.

                        --
                        Regards,
                        Mohd Irwan Jamaluddin
                        Message 11 of 19 , Aug 14, 2008
                          kalau 5 6 orang pun dah ok.

                          (1) Sharuzzaman
                          (2) Hafnie (saya)

                          Saper lagi?

                          --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "Mohd Irwan Jamaluddin" <mij@...>
                          wrote:

                          > Kena tunggu confirmation drpd Sharuzzaman dulu. Anyway, nampak tak
                          > ramai yg boleh hadir disebabkan banyak aktiviti kat tempat lain mcm
> [...]
                        • md_najmi
                          Message 12 of 19 , Aug 15, 2008
                            <linuxmalaysia@...> wrote:

                            > kalau 5 6 orang pun dah ok.
                            >
                            > (1) Sharuzzaman
                            > (2) Hafnie (saya)
                            >
                            > Saper lagi?

                            Still insist nak buat tarikh tu?
                            Dah ada appointment dengan tok kadi ke tak boleh tukar tarikh?
                          • Mohd Irwan Jamaluddin
                            Message 13 of 19 , Aug 15, 2008
                              On Fri, Aug 15, 2008 at 8:17 PM, md_najmi <md_najmi@...> wrote:
                              > --- In mypenguin99@yahoogroups.com, "Harisfazillah Jamel"

                              > Still insist nak buat tarikh tu?
                              > Dah ada appointment dengan tok kadi ke tak boleh tukar tarikh?

                              Hafnie,
                              Saya confirm akan join (jika tiada aral melintang).

                              Najmi,
                              Tu kena tanya Pengarah Projek, Encik Sharuzzaman.

                              --
                              Regards,
                              Mohd Irwan Jamaluddin
                              Message 14 of 19 , Aug 15, 2008
                                Assalamualaikum/salam sejahtera.

                                Sori sebab tak follow up thread ni... memang sibuk kat opis..

                                Kita tetapkan:

                                Tempat: Pelita Nasi Kandar Jalan Ampang Kuala Lumpur
                                Masa: 8.30 malam

                                Agenda: Sembang-sembang Open Source

                                Saya akan bawak laptop dan modem 3G untuk testing Celcom broadband
                                pada Debian Lenny.

                                wrote:

> [...]
                                > Saya confirm akan join (jika tiada aral melintang).
                                >
                                > Najmi,
                                > Tu kena tanya Pengarah Projek, Encik Sharuzzaman.

                              • mohd azhar
                                Message 15 of 19 , Aug 16, 2008
                                  insyallah saya nak join! :D
                                  bila tu yer tarikh nya? sebelum puasa la ek ke bulan puasa ponteng terawih? :p

                                  wrote:

                                  > Hafnie,
                                  > Saya confirm akan join (jika tiada aral melintang).
                                  >
                                  > Najmi,
                                  > Tu kena tanya Pengarah Projek, Encik Sharuzzaman.
                                  >
                                  > --
                                  > Regards,
                                  > Mohd Irwan Jamaluddin
                                  > Web: http://www.irwan. name/
                                  > Blog: http://blog. irwan.name/

                                • Daus Soleh
                                  Message 16 of 19 , Aug 17, 2008
                                    sori tak respon bab makan2 ni.. skrg ni tgh muflis, dok tunggu gaji masyuk minggu ni.. maybe 22-23hb..