Re: [mypenguin99] Re: OLPC Malaysia

  • Harisfazillah Jamel
    Message 1 of 18 , Jun 1, 2007
      Assalamualaikum,

      Mungkin kita boleh jadikan minta masukkan dalam projek Emelaka?

      http://www.emelaka.gov.my/emelaka/index.cfm?flag=ekomuniti&pages=cc

      Sebol,

      Kita boleh bincang dengan K-ekonomi, mungkin dorang berminat. Adakala
      kita mula dari negeri aje.
    • mhd ayob musa
      Message 2 of 18 , Jun 5, 2007
        Assalamualaikum....
        ahli2 mypenguin99...

        saya yob..
        saya ikut juga perkembangan OLPC dalam yahoogroups ni...
        then..saya baca la..artikel2.about OLPC..
        so..bagi pendapat saya..( maaf ,,saya ni,,orang baru dalam OSS)
        1) kalo dilihat dari perisian..(sesuai)
        2) kos jimat ( cuma mungkin...perlu beri training pada guru2...)
        masa yang lama juga tu...(fokus pada pendidikan)
        3) ia merupakan titik mula..dalam OSS untuk kanak2..dalam pendidikan di
        Malaysia.

        Beberapa..idea tambahan..

        1) Mungkin..boleh masuk pula pada negeri kedah..(melalui Kedah ICT Holding)

        http://www.kedahict.com.my/swf/index.html
        http://www.karnivalict.com/home.html

        2) kalo dibuat 1 pusat,,OLPC (ok juga)
        (fokus saya,,pada penduduk kampung)