Re: [myMasjid] Ada sesiapa boleh bantu menjawab soalan ini II ?

  • Iza Latif
    Message 1 of 5 , Jan 22, 2003
      Assalamu`alaikum,
      saya pernah mendengar persoalan ini diutarakan di radio. Ustaz yg menjawab soalan itu, (saya tak ingat siapa) menyarankan agar selepas berwudhu, semburkan sedikit air paip ke bahagian tersebut. maka selepas itu, jika terasa ada air yang mengalir, yakinlah bahawa itu adalah air paip dan bukannya najis.
      was-was adalah permainan syaitan.
      wallahu a'lam.

      Azrul Alwi of myMasjid <aalwi@...> wrote:From: nazmi
      Sent: Sunday, January 19, 2003 18:01 PM
      Subject: bersuci

      isteri saya sering mengalami perasaan was-was dlm bersuci terutamanya dari
      segi masalah air kencing.seperti yg difahami,walaupun setitik air kencing
      pun boleh menjadi penyebab seksa kubur.soalannya,ketika dia hendak berwuduk
      untuk bersolat,dia akan kencing dahulu dan berdehem sebanyak 3kali.setelah
      itu,dia berwuduk,masalahnya dia mengadu,ketika sedang bersolat,dia terasa
      seperti ada air mengalir dari kemaluannya.dia juga sering mengadu tidak
      khusyuk ketika keadaan itu berlaku.apakah padangan ustaz,adakah itu adalah
      titisan air kencing ataupun lebihan air yg dicuci?sekian terima kasih.

      Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT