tabligh

  • Farhan
    Message 1 of 2 , Jan 31, 2002
      Saya hendak mendapatkan maklumat mengenai tabligh.
      Kenapa ia diharamkan oleh mufti melaka dan johor(kalau
      tak silap) pada tahun 1992?
      Tolong bagi hadis atau dalilnya sekaliu....

      Great stuff seeking new owners in Yahoo! Auctions!
      http://auctions.yahoo.com
    • aznan hamat
      Message 2 of 2 , Feb 2, 2002

        Assalamualaikum,

          Nanti saya hantarkan maklumat untuk di buat studi perbandingan tentang Jemaah Tabligh. Jangan panggil tabligh sahaja kerana ia adalah jemaah dan bukan sifat tabligh. Sifat tabligh adlah sifat Rasulullah sallallahu alaihi wasallam.

          Ingat baik kita berbaik sangka dengan jemaah Islam yg ada. Yang di buat perbandingan ialah tentang usul dan perkara cabangnya. Kesilapan tak boleh lari mesti ada dalam setiap jemaah Islam. Kalau nak cari dan kritik memang boleh sangatlah tapi yg penting ialah hujah dan menentukan mana yg usul dan mana yg cabang. So kalau kesilapan cabang dan furuk itu haruslah di maafkan dan di nasihatkan dengan baik.

         Sekian wassalam.

          Farhan <isosiklopentana@...> wrote:

[...]

        INGIN MENAMBAH KENALAN ?
        INGIN MENCARI JODOH ?
        http://www.mymasjid.com.my/forum/kenalan.asp
        Yahoo! Auctions Great stuff seeking new owners! Bid now!