Re: sangsi

  • halym5985@yahoo.com
    Message 1 of 6 , Mar 1 5:33 AM
      --- In mymasjid@y..., "Dazrul (K.L.)" <dazrul@s...> wrote:

> [...]

      berbeza?Ada Ustazah yang pernah berkata malah memberi kebenaran

      untuk seorang perempuan ke surau dengan alasan wanita yang

      berhadas besar/haid tidak boleh kemasjid atau duduk di dalamnya

      tetapi pergi menyertai majlis tajwid di surau(dalam)dibolehkan

      asal tidak membaca quran. Apakah perbezaan antara masjid dan

      surau?

      Semoga mendapat penjelasan
      > thtl
    • Abdul Hamid
      Message 2 of 6 , Mar 1 6:15 PM
        setahu saya surau ni istilah melayu hari ni. dulu org panggei madrasah atau
        menaksah. surau pun boleh didirikan sunat tahiyyatul masjid sekiranya surau
        itu wakaf dan (? dah lupa syarat utk masjid). duduk dlm surau biasa (dewan
        musolla bukan bertaraf masjid) mendengar bukan membaca rasanya tak dak
        masalah.
        wallahu'alam