Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.
 

murtad

Expand Messages
  • A5P8T9
    Assalamualaikum.... renungilah dan hayatilah petikan dari ... kukuhkan keimanan dan bantulah sesama kita. ... cerita Aisyah ataunama manjanya intan yang murtad
    Message 1 of 2 , Feb 1, 2001
      Assalamualaikum....
      renungilah dan hayatilah petikan dari
      > internet ini.....
      kukuhkan keimanan dan bantulah sesama kita.

      >Bismillahhirrohmani rahimAssalamualaikum w.b.tPernahkah korang dengar
      cerita Aisyah ataunama manjanya intan yang murtad lama dulu? Suratkhabar
      banyak menutup kes ini kononya untuk menjaga
      perkauman, taknak terjadi kacau bilau. Kes aisyah yang murtad dan banyak
      lagi kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut
      boyfriend. ia sebenarnya kes murtad yang
      sengaja ditutup oleh golongan pemimpin tertentu yang kita manahkan
      untukmemimpin, mereka ini juga Islam,kita tak tahu kenapa sengaja
      membutakan hati dari melihat akidah umatislam
      di Malaysia terutamanya di serang hebat.
      > Cerita yang akan saya bawa iniagakpanjang tetapi sekiranya korang seorang
      islam yang peka dan sayang kanagamakita Islam, Buatlahlah sesuatu, paling
      kurang foward adress ni kepadasaudara kita yang tak tahu menahu kalau nak
      tahu cerita sebenar
      disebaliksemua tu ataupun selemah-lemahnya berdoa agar
      kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir
      zaman yang paling besar ini.Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya
      petikan dari ceramah yang saya
      dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di madrasah hidayah.
      > > > > >Murtad dikalangan orang melayu kini sudah
      > > menjadi ancaman kepada kita.Indek pencemaran akidah mengikut jabatan
      statistik dan perangkaan tahun 89 ajer,4776 orang melayu mohon tukar nama
      darimelayu kepada bukan melayu atasalasan keluar dari Islam. Tahun 1997
      Bila Saari Bustamah mengambil alihjawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya,
      perkara
      pertama yang disentuh adalahmurtad. Menurutnya sehingga julai 1997, 3000
      orang murtad di KL sahaja.Tahun 1998 sahaja timbalan menteri di jawatan
      perdana menteri Dato Nazridalam menangkis hujah yang dikemukan oleh tokoh
      pilitik yang sensitifdengan kes murtad ini (nak bawa draf keizinan murtad)
      , tahun 1998 saja
      516orang sudah murtad.
      > > > > >Noraishah bukan kes pertama murtad. sebelum ni dah beratus kes
      timbultetapiditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aishah dah 40 fail
      murtaddikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.
      > > Mengapa kes NurAishahini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol
      yang tunjukkan pada kita orangmelayu sistem dipertahanan akidah kita amat
      rapuh. Akidah kita diserangditubi
      dari segala sudut , yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem
      perundangan dan kehakiman kita sendiri. kes ini boleh dilihat dari 2
      sudut.1) bagaimana orang macam nur Aishah
      > boleh murtad 2) bagaimana orangkafir laknatullah boleh enggunakan sistem
      kehakiman kita untuk merampas anak orang islam untuk dimurtadkan?
      > > > > >
      > > > > >Apa yang berlaku kepada haji Bukhari setelah
      > 25
      > > tahun didik anak dengan
      > > > > >pengisian Islam yang hebat..sedang dia
      > > mengimamkan sembahyang terawih
      > > di
      > > > > >masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan
      > > dirumah. Nur Aishah
      > > adalah
      > > > > >gadis melayu biasa yang didedahkan dengan
      > ilmu
      > > yang sepatutnya dalam
      > > > > >keadaan
      > > > > >macam tu tak murtad. Dihantar ke sekolah
      > Agama,
      > > Dia belajar hingga
      > > > > >peringkat
      > > > > > 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi
      > > ustazah kalau dia hendak, dan
      > > > > >layak
      > > > > >
      > > > > >melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar
      > > kalau dia hendak. Dia
      > > > > >dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam.
      > > Tuknya juga imam yang dah
      > > > > >berpuluh tahun imam ( Haji Tahir).Dia juga
      > > hafal surah yasin dalam
      > > > > >ertikata
      > > > > >tahu ayat apa surah keberapa yang dibacanya,
      > > ayat apa yang azimat semua
      > > > dia
      > > > > >
      > > > > >tahu. Itu hebatnya Aishah. Surah sajadah pun
      > > dia hafal. Masuk ITM dia
      > > > > >terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan
      > > dengan gerakan Islam, dia
      > > > tahu
      > > > > >
      > > > > >kelemahan-kelemahan Bible. dari segi
      > > keterampilan dia ...budak
      > > perempuan
      > > > > >melayu biasa...pakai tudung dengan baju
      > kurung
      > > bunga-bunga takde apa
      > > yang
      > > > > >peli pada dia, duduk di lembah keramat AU5C .
      > > Kakak dia pun macam ni
      > > juga
      > > > > >keterampilannya. Tiap -tiap hari telefon
      > > bapanya lapor isu terkini. 2
      > > > tahun
      > > > > >
      > > > > >di KL begitu hari terakhir dia telefon 19
      > nov
      > > 1997, "Assalamualaikum
      > > > ayah!
      > > > > >
      > > > > >Ni intan(nama manja) cakap. Intan nak
      > bagitahu
      > > intan dah kristian."
      > > > > >Bayangkan hati seorang bapa. Pm sendiri boleh
      > > heran macamana dia boleh
      > > > > >murtad.Apa lagi kita. Aishah adalah simbol
      > anak
      > > melayu yang telah didik
      > > > > >dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang
      > haji
      > > bukhari boleh buat?
      > > > Airmata
      > > > > >sahaja modal dia. Masuk Tv menangis, keluar
      > > radio menangis, pergi forum
      > > > > >menangis ...apa yang dia boleh buat? kes ini
      > > penting untuk orang tahu.
      > > > > >
      > > > > >Seorang menteri telah memesongkan fakta
      > > mengatakan nuraishah telah
      > > > > >berkahwin
      > > > > >secara Islam di selatan Thailand. Mengapa tok
      > > menteri ini sengaja
      > > > kelabukan
      > > > > >
      > > > > >mata orang melayu? buta? disogok? tali
      > > barut?Kita sendiri pun tak tahu.
      > > > > >Terpaksa lah ketua pengarah Jakim (Jabatan
      > > Kemajuan Islam Malaysia)
      > > > sendiri
      > > > > >
      > > > > >buat kenyataan menafikan kenyataan tok
      > > menterinya. Dikeluarkan pada 13
      > > > > >Februari 1998 ....." kenyataan ini
      > dikeluarkan
      > > oleh ketua pengarah
      > > JAKIM
      > > > > >bagi menafikan laporan akhbar lepas yang
      > > menitik sumber akhbar kononya
      > > > Nur
      > > > > >Aishah dan kekasihnya telah berkahwin secara
      > > Islam di Sempadan Thai
      > > > > >baru-baru ini." (13 februari 1998).
      > > > > >
      > > > > >Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib
      > > termasuk permohonan kafir
      > > > > >laknatullah ini minta Aishah dibebaskan untuk
      > > dimurtadkan. Butir asal
      > > > > >permohonan......
      > > > > >
      > > > > >Permohonan inini dibuat oleh Lennet Teoh Hui
      > > Leong seorang peguam cina
      > > > > >kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36
      > > kanun acara jenayah) .
      > > Tujuan
      > > > > >untuk membebaskan seorang yang didakwa
      > ditahan
      > > secara salah. Sebarang
      > > > > >permohonan seperti ini perlu bagi sebab
      > mengapa
      > > didakwa tahan secara
      > > > salah.
      > > > > >
      > > > > >Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan
      > > Article 11 perlembagaan
      > > > > >persekutuan iaitu hak kebebasan beragama.
      > > Tiada langsung soal kahwin
      > > > > >timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan
      > 6,
      > > bertarikh 28 november
      > > 1997
      > > > > >di
      > > > > >Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian
      > > jenayah.
      > > > > >
      > > > > >Sebab yang dia beri,
      > > > > >
      > > > > >"Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik
      > oleh
      > > Nuraishah untuk memberi
      > > > > >nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran
      > > agamanya kepada kristian
      > > > dan
      > > > > >atas arahannya saya telah menyediakan surat
      > > sumpah untuk Nuraishah
      > > > menolak
      > > > > >dan meninggalkan agama Islam" : perenggan 6
      > > > > >
      > > > > >Perenggan 23: "Saya Lennet teoh percaya
      > bahawa
      > > Nur Aishah sedang
      > > dikurung
      > > > > >secara salah oleh keluarganya. Saya percaya
      > > tindakan ibu bapa, abangnya
      > > > dan
      > > > > >
      > > > > >bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan
      > > Nuraishah menganut agama
      > > > > >pilihannya iaitu Kristian Khatolik".
      > > > > >
      > > > > >Tiada langsung disebut pasal kawin. Macamana
      > > seorang menteri melayu
      > > boleh
      > > > > >putarkan fakta kata ia kes kawin lari? Kita
      > tak
      > > boleh buat apa-apa
      > > sebab
      > > > > >article 11 perlembagaan persekutuan
      > menyatakan
      > > mana-mana warganegara
      > > > > >Malaysia yang telah cukup umur(18 tahun)
      > berhak
      > > mutlak menukar
      > > agamanya.
      > > > > >Itulah perlembagaan kita yang memerdekan
      > orang
      > > melayu kita tahun 1957 ,
      > > > > >perlembagaan itulah yang menjerut kita
      > sendiri.
      > > Adakah anak cucu kita
      > > > akan
      > > > > >selamat dengan perlembagaan itu?
      > > > > >
      > > > > >Bila berlaku pertembungan antara hukum syarat
      > > dengan undang-undang
      > > kita,
      > > > > >undang -undang syaraa' akan terbatal. Maksud
      > > agama rasmi kita Islam
      > > > adalah
      > > > > >acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut
      > > cara Islam. Contohnya
      > > > > >perlantikan sultan , rasmi parlimen dll.Tak
      > > lebih dari itu.bab
      > > kehidupan,
      > > > > >politik, ekonomi....semua tak
      > termasuk.Article
      > > 4 pula menyatakan:
      > > > > >"mana-mana
      > > > > >undang-undang yang bertentangan yang
      > bercanggah
      > > dengan perlembagaan ini
      > > > > >adalah batal dan tidak sah. ini termasuklah
      > > hukum syarak."
      > > > > >
      > > > > >Contoh kes Hartina Haji kamarudin. Haji
      > > Kamarudin pada masa ceramah ini
      > > > > >dibuat ada dalam lokap didakwa mencederakan
      > > seorang hindu kafir
      > > > laknatullah
      > > > > >
      > > > > >kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela
      > > selama 18 tahun dengan
      > > > begitu
      > > > > >susah payah datang kerumah dalam keadaan
      > > hindu.Haji kamarudian seorang
      > > > > >penjual satay (tumpang kedai cina). . Beliau
      > > Lepaskan anaknya lepas 18
      > > > > >tahun
      > > > > >ke KL untuk cari kerja tak terlintas langsung
      > > di kepalanya anaknya akan
      > > > > >murtad. Tak sampai 9 bulan Hartina balik...ke
      > > resoran bapanya dalam
      > > > keadaan
      > > > > >
      > > > > >hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja
      > .
      > > Anak yang dimanjakan
      > > > begitu
      > > > > >rupa balik mencabar bapanya bawa boyfriend
      > dan
      > > kawan-kawan boyfriendnya
      > > > > >sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun
      > dah
      > > hindu dengan nandek.
      > > Haji
      > > > > >kamarudin takek si kafir tu kat
      > > tengkuk.menggelupur dia depan kedai tu.
      > > > > >Haji
      > > > > >kamarudin juga di pelupur oleh kawan-kawan si
      > > hindu tu samapai nak
      > > > pengsan.
      > > > > >
      > > > > >Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena
      > > belasah kerana nak
      > > > > >menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai
      > > tempat bapanya meniaga. Apa
      > > > > >Hartina buat masa tu?Hartina papah kekasihnya
      > > dan biarkan bapanya
      > > > > >menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu
      > dia
      > > pergi ke balai polis bu
      > > at
      > > > > >report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari
      > > Haji Kamarudin dengan
      > > adik
      > > > > >lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab
      > > report anak kesayangannya.
      > > Nak
      > > > > >mempertahankan kekasih hindunya. Tak cukup
      > > dengan itu disaman pula
      > > > bapanya
      > > > > >,
      > > > > >3 juta. remuk hati seorang bapa ayng diheret
      > ke
      > > penjara kerana anak
      > > > > >sendiri. Tak cukup lagi , dia telah menghina
      > > bapanya dengan menukar
      > > nama
      > > > > >Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni
      > > Rajeswari. Nama hindu. Haji
      > > > Kamarudin
      > > > > >
      > > > > >ditangkap semula olehpolis sebab ada kejadian
      > > hindu laknatullah itu
      > > > > >ditembak
      > > > > >oleh seorang yang tak dikenali. Tak mampus
      > juga
      > > masih terlantar kat
      > > > > >hospital. Yang kena kurung masuk lokap Haji
      > > Kamarudin, anaknya dan anak
      > > > > >saudaranya. Anak yang ditatang begitu rupa
      > > akhirnya menyebabkan dia
      > > > merana
      > > > > >dalam keadaan hina . Haji kamarudin juga
      > > dikenakan berbagai tuduhan.
      > > > > >Setakat
      > > > > >tu saja 4 tuduhan.
      > > > > >
      > > > > >Yusof qardawi dalam kitabnya menyatakan
      > > hendaklah mempertahan akidah
      > > > hatta
      > > > > >dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji
      > Kamarudin
      > > buat. Dalam
      > > > mempertahankan
      > > > > >hukum Allah, dilokap sedemikian rupa. Itulah
      > > dia kes pertembungan hukum
      > > > > >syarak dan hukum manusia yang kita amalkan
      > hari
      > > ini.
      > > > > >
      > > > > >Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama
      > > Yusof bin Abdullah asal
      > > hindu
      > > > > >nama Santana ada seorang isteri nama entah
      > apa
      > > , ada anak lelaki nama
      > > > > >Sunjay
      > > > > >kalau tak silap usia 2 tahun masa tu. Ajak
      > > isterinya masuk Islam.
      > > > Abangnya
      > > > > >juga telah lebih 20 tahun masuk Islam.
      > > Isterinya kata nehe! Yusof bawa
      > > > > >anaknya sekali masuk Islam dengan nama
      > Mohamad
      > > Syazani bin Yusof. Dia
      > > > > >hidup
      > > > > > 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun
      > > si minaci ni datang
      > > semula
      > > > > >dan
      > > > > >
      > > > > >bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend
      > > barunya. Yusof tak tahu apa
      > > > nak
      > > > > >buat, di minta mahkamah syariah Alor Setar
      > > keluarkan perintah penjagaan
      > > > hak
      > > > > >
      > > > > >ke atas anaknya. Mahkamah pun bagi. Dia pun
      > > datang ke KL dan ambil
      > > balik
      > > > > >budak ni. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL
      > > mintak hak jaga anak.
      > > > > >mahkamah
      > > > > >tinggi bagi pada si minachi ni. Kita heran
      > > sungguh. Bila si minachi ni
      > > > nak
      > > > > >ambil balik budak tu tak dapat, dia pergi
      > > report polis. Tahu polis
      > > buat
      > > > > >apa, cari Yusof, tangkap Yusof masuk lokap 8
      > > hari. Lepas tu polis ambil
      > > > > >balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni
      > budak
      > > tu kembali jadi hindu.
      > > > Tak
      > > > > >cukup dengan itu punya kurang ajarnya dia si
      > > minachi ni minta pulak
      > > > > >mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak
      > > yang dikeluarkan oleh
      > > > makamah
      > > > > >Alor Setar yang diberi pada Yusof..
      > > > > >
      > > > > >Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan
      > > dari kelantan umur 16
      > > tahun
      > > > > >telah peluk Islam atas kerelaan sendiri .
      > Bapa
      > > dia tak suka , lepas tu
      > > > > >saman
      > > > > >anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam
      > > negeri Kelantan , heret anak
      > > > dia
      > > > > >ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada
      > makamah
      > > agar anak dia masuk
      > > Islam
      > > > > >tak sah . Masa tu Tun Salleh Abas yang jadi
      > > hakim. Beliau seorang yang
      > > > alim
      > > > > >
      > > > > >dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie
      > > Teoh, menagis oang tua tu.
      > > > > >terpaksa buat peristiharan
      > > > > >
      > > > > >"Dibawah perlembagaan persekutuan hak seorang
      > > anak tertakluk bawah
      > > jagaan
      > > > > >ibu-bapanya selagi belum cukup 18 tahun.
      > kalau
      > > nak tukar agama kena
      > > minta
      > > > > >kebenaran ibu bapanya.Semasa suzie teoh masuk
      > > islam berumur 16 tahun
      > > dia
      > > > > >tak
      > > > > >sah peluk islam."
      > > > > >
      > > > > >Atas kearifannya , dia simpan fail tu dalam
      > > lacinya selama 2 tahun. 2
      > > > tahun
      > > > > >
      > > > > >kemudian, lepas hari jadi suzie teoh yang ke
      > 18
      > > tahun dia panggil balik
      > > > kes
      > > > > >
      > > > > >itu dan bagi peluang suzie istiharkan
      > agamanya
      > > sendiri. Penuh mahkamah
      > > > nak
      > > > > >tahu kes tu dengan wartawan tempatan,
      > wartawan
      > > asing semua nak dengar
      > > > > >keputusan. Terketar-ketar budak tu baru umur
      > 18
      > > tahun. Sambil menangis
      > > > > >budak
      > > > > >tu kata" Saya yang arif , kekal dalam agama
      > > saya , saya masih nak nama
      > > > nur
      > > > > >Aini. " maka Tun Salleh pun dengan bangga
      > > mengistiharkan Islamnya sah
      > > dan
      > > > > >namanya Nuraini . Selamat akidah seorang
      > budak
      > > Sebab itu juga Tun
      > > Salleh
      > > > > >kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan ke dua
      > atas
      > > sebab melengahkan kes
      > > > > >seorang
      > > > > >budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itu harga
      > > yang dia terpaksa bayar.
      > > Tapi
      > > > > >sampai hari ni dia puas.
      > > > > >
      > > > > >Kes terakhir sekali yang paling teruk ...kes
      > > saudara Ibrahim, isterinya
      > > > > >siti
      > > > > >Solehah dan anknya perempuannya usia 5 bulan
      > > mati dipancong kerana
      > > tidak
      > > > > >mahu kembali kepada agama asalnya hindu.
      > Malam
      > > hari valentine 14
      > > februari
      > > > > >sedang anak melayu bertukar-tukar bunga
      > > didataran merdeka, 3 saudara
      > > kita
      > > > > >mati dipancong dalam sebuah kontena demi
      > > mempertegakkan agama.
      > > Peristiwa
      > > > 13
      > > > > >
      > > > > >mei tercetus apabila seorang budak melayu
      > > dibunuh kerana dia melayu
      > > bukan
      > > > > >kerana dia Islam. Sejarah melayu tiada lagi
      > > orang melayu dibunuh kerana
      > > > > >Islam. Semuanya sebab melayu. Inilah pertama
      > > kali.
      > > > > >
      > > > > >Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir ,
      > > bapa kepada Amar diseret
      > > > > >dihadapan anaknya. amar diugut supaya tukar
      > > agama kalau tidak bapanya
      > > > yasir
      > > > > >
      > > > > >akan dibunuh. Amar kata "Allah hu Ahad" Yasir
      > > kena pancung dipadang
      > > > pasir.
      > > > > >kemudiannya Sumaiah ibunya juga disula dari
      > > bawah tembus ke
      > > jantung."Amar
      > > > > >hanya mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari
      > > Amar menemui
      > > rasullullah.Dan
      > > > > >akhirnya mengikut sejarah amar menjadi
      > seorang
      > > mujahid berperang
      > > bersama
      > > > > >rasullullah. Itu zaman puak quraish kafir
      > > laknatullah berkuasa ,
      > > rasullah
      > > > > >tiada kuasa pada masa itu. rasullulah tak
      > boleh
      > > buat apa. Tengoklah
      > > > negara
      > > > > >kita yang mengaku Islam ini dan dipimpin oleh
      > > pemimpin Islam ini ?
      > > dalam
      > > > > >kes
      > > > > >negara kita , Bukan sahaja Ibrahim dibunuh,
      > > siti solehah dipancung
      > > ..anak
      > > > > >yang berusia 5 bulan juga dipancung leher
      > > hingga putus, tak cukup lagi
      > > > > >tanganya juga dipancung. Tiada apa tindakan
      > > yang kita ambil setakat
      > > ini.
      > > > > >Cerita ini di adun oleh media sedemikian
      > rupa
      > > supaya kita orang Islam
      > > > > >tidak
      > > > > >sedar agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis
      > > Agama Islam Selangor
      > > > > >terpaksa
      > > > > >mintak masjid sembahyang jenazah kepada
      > saudara
      > > -saudara kita yang mati
      > > > > >syahid ini. Apalah dosa ank kecil yang
      > berusia
      > > 5 bulan itu? Ibrahim dan
      > > > > >siti
      > > > > >Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim
      > > seorang saintis Pakar
      > > Geologi
      > > > > >manakala isterinya Siti Solehah seorang Pakar
      > > Botani. Tanda-tanda
      > > syahid
      > > > > >jelas pada ketiga mayat tersebut sehinggakan
      > > walaupun 5 hari dalam peti
      > > > > >sejuk darah masih memancut keluar pada
      > > ketiga-tiga mayat. Bayi yang
      > > > > >berusia
      > > > > >5 bulan masih mengalirkan darah hangat
      > seperti
      > > baru mati. Peluh
      > > terpercik
      > > > > >pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur
      > > Bukit Kiara. kalau
      > > saudara
      > > > > >semua tak mengalirkan air mata melihat kubur
      > > mereka bertiga terutama
      > > > bayi
      > > > > >yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak
      > > kena dengan hati kita.
      > > > > >
      > > > > >Kita dah sampai peringkat saudara kita
      > > dipancong sedemikian rupa demi
      > > > > >mempertahankan agama. Apa orang melayu buat?
      > > Hebat mana kita sehingga
      > > tak
      > > > > >boleh mempertahankan saudara kita sendiri
      > > sedangkan Ibrahim telah
      > > > > >melaporkan
      > > > > >pada pihak polis dan majlis agama yang dia
      > di
      > > ancam untuk dibunuh
      > > supaya
      > > > > >kembali ke agama asalnya. Terpaksa para
      > jemaah
      > > kita di subang jaya
      > > > > >sorokkan
      > > > > >dia dalam kontena tapi mati juga keran tiada
      > > kawalan. Sehinga kini
      > > tiada
      > > > > >sapa didakwa atas pembunuhan ngeri tersebut.
      > > Semua orang diam buat tak
      > > > tahu
      > > > > >
      > > > > >dan biarkan ....tunggu cerita lain pulak
      > > keluar. Orang melayu yang
      > > > mengaku
      > > > > >islam biarkan agama kita dicincang lumat dan
      > di
      > > hina sedemikian rupa.
      > > > > >Astagfirullah halazim....apa nak jadi dengan
      > > kita semua, dengan
      > > pemimpin
      > > > > >kita yang sepatutnya ada kuasa pinda undang
      > > -undang kebebasan beragama
      > > > itu.
      > > > > >
      > > > > >Kenapa buat tak tahu saja wahai pak menteri?
      > > kenapa orang kita asik
      > > sebok
      > > > > >jaga periuk nak untuk isi perut sahaja?
      > > Bangkitlah minta undang undang
      > > > > >persekutuan yang berkaitan kebebasan beragama
      >
      > > dalam article 11dan lain
      > > > > >lain
      > > > > >berkaitan itu dipinda supaya akidah orang
      > Islam
      > > terbela.
      > > > Setidak -tidaknya
      > > > > >kita nak mati pun tak rasa ralat sangat
      > dengan
      > > undang-undang yang kita
      > > > > >sediakan untuk anak cucu kita nanti.
      > > > > >
      > > > > >Satu draf undang-undang murtad akan
      > > dibentangkan di parlimen oleh
      > > > puak-puak
      > > > > >
      > > > > >yang mengaku Islam ini untk meluluskannya.
      > > Undang-undang tu kata, sapa
      > > > nak
      > > > > >murtad boleh tapi kena denda 5000 ringgit.
      > > Orang islam sendiri (puak
      > > puak
      > > > > >pemimpin politik nu...) sanggup menilai
      > > keagungan Allah dengan nilai
      > > > 5,000
      > > > > >ringgit. Mereka nak laksanakan undang-undang
      > > murtad dengan denda 5000
      > > > > >ringgit dengan penjara 3 tahun. Bangga
      > sungguh
      > > puak-puak ini sanggup
      > > > > >mempermainkan hukum Allah dengan nama hukum
      > > Islam. Kalau kita ambil
      > > sama
      > > > > >lewa ...kita takut bala Allah ni akan turun
      > > bila-bila saja. sebagai
      > > > contoh
      > > > > >arak dengan bangga dijadikan penaja utama
      > > dunia. Dengan bangga dapat
      > > duit
      > > > 5
      > > > > >
      > > > > >juta jadikan arak sebagai penaja utama dunia.
      > > Hadis rasullullah dengan
      > > > > >terang menyatakan arak sebagai ibu utama
      > > maksiat.
      > > > > >
      > > > > >Wabak murtad datang dalam keadaan kita tak
      > > nampak. Tahu-tahu, Aishah
      > > dah
      > > > > >murtad, Hartina, anak Yusof dimurtadkan
      > tau-tau
      > > dah 4000 lebih. Disini
      > > > > >letaknya kebenaran hadis Rasulullah. Dalam
      > satu
      > > hadis yang berbentuk
      > > > > >futuristik (masadepan ) Rasullullh berpesan
      > > "Bersegeralah kamu
      > > melakukan
      > > > > >amalan soleh kerana akan datang kepada umatku
      > > disatu masa satu fitnah
      > > > yang
      > > > > >
      > > > > >begitu besar yang datangnya seperti satu
      > > kepingan malam di malam gelap
      > > > > >gelita" tak nampak. Sahabat bertanya apakah
      > > fitnah besar itu ya
      > > > > >rasullullah?
      > > > > >Fitnah itu adalah kamu akan lihatu umatku
      > > dihari itu di waktu itu pada
      > > > masa
      > > > > >
      > > > > >itu, pagi hari Islam petang kafir, petang
      > islam
      > > pagi kafir balik.
      > > Sahabat
      > > > > >bertanya lagi..mengapa begitu ya rasullullah.
      > > rasullullah menjawab "
      > > > Sebab
      > > > > >dia jual agamanya dengan nilai dunia". Imam
      > > ghazali pernah berkata
      > > dalam
      > > > > >perkara ini "Akan datang fitnah murtad ini
      > > dalam keadaan seperti semut
      > > > > >hitam diatas batu hitam dimalam gelap." Mana
      > > nak nampak.toksah kata
      > > semut
      > > > > >hitam. Letak Sami Vellu bogel atas batu hitam
      > > pun kita tak nampak.
      > > Kalau
      > > > > >dia
      > > > > >senyum baru kita tahu ada manusia atas baru
      > > hitam dalam gelap.
      > > > > >Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara
      > > dengan cahaya keimanan.
      > > > > >
      > > > > >Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di
      > > Malaysia sehingga kita tak
      > > > nampak
      > > > > >langsung. Bukan sahaja tak nampak ,malah
      > turut
      > > pertahankan gerakan
      > > > murtad
      > > > > >ini. Gerakan hindu kita toksah sebutlah
      > belum
      > > habis cakap dah ada yang
      > > > > >tunggu dengan parang kat luar. Gerakan yahudi
      > > lagilah teruknya. Henry
      > > > Ford
      > > > > >(orang kaya yang buat kereta ford tu) pernah
      > > menulis berkaitan yahudi
      > > > tahun
      > > > > >
      > > > > >40an atau 30an dulu dalam bukunya
      > > "international jew"(tak silap saya).
      > > > > >Unsur
      > > > > >yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita
      > tapi
      > > kita tak nampak. Paling
      > > > > >nyata rokok yang orang kita hisap tu. Setiap
      > > satu batang itu ada saham
      > > > > >kepada puak yahudi. Takde kilang rokok yang
      > > bukan yahudi punya. Sapa
      > > yang
      > > > > >hendak berenti merokok ambil ni sebagai
      > > iktibar. Yahudi punya kerja
      > > baru
      > > > > >letak bola sebijik 70 ribu Melayu tak
      > > sembahyang yang kat stadium Shah
      > > > Alam
      > > > > >
      > > > > >, belum kira yang kat rumah lagi. Dia hantar
      > > Micheal Jackson sekor,
      > > > > >kerajaan
      > > > > >negeri dengan kerajaan persekutuan satu parti
      > > bergaduh kat mana mangkuk
      > > > > >ayun
      > > > > >ni nak buat pertunjukan.
      > > > > >
      > > > > >Bab kristian lebih terancang lagi , lebih
      > > terperinci. Semenjak kalah
      > > > dalam
      > > > > >perang salib terakhir, iaitu dalam
      > pemerintahan
      > > king entah ke apa nama
      > > ke
      > > > 6
      > > > > >
      > > > > >yang terakhir dan dia pun mati, dia telah
      > > berwasiat dan wasiatnya ada
      > > > > >ditulis dalam emas di Lindon Belanda yang
      > > berkata :
      > > > > >
      > > > > >" kepada semua pemimpim-pemimpin kristian,
      > kita
      > > hari ini telah
      > > melaukukan
      > > > > >kesilapan besar, kita berperang dengan
      > tentera
      > > Islam dengan pedang,
      > > > bukan
      > > > > >berperang dengan akidah yang ada pada mereka
      > > sebab tu Islam menang
      > > > walaupun
      > > > > >
      > > > > >30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu
      > tentera
      > > kita mereka tetap menang
      > > > > >sebab mereka (orang Islam) perang nak mati
      > kita
      > > perang untuk hidup.
      > > Oleh
      > > > > >itu
      > > > > >hendaklah kita tukar strategi melancarkan
      > > peperangan ideologi, fahaman
      > > > dan
      > > > > >
      > > > > >budaya keatas orang islam."
      > > > > >
      > > > > >Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah king
      > tu
      > > mati, 1942 kerajaan
      > > Islam
      > > > > >Andalusia yang paling agung pada masa itu
      > > tumbang ditangan kristian,
      > > 1511
      > > > > >kerajaan Islam Melaka tumbang , tak lama
      > lepas
      > > tu tumbang kerajaan
      > > Islam
      > > > > >Patani, tak lama selepas tu tumbang kerajaan
      > > Islam Kedah, tak lama
      > > lepas
      > > > tu
      > > > > >
      > > > > >tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu
      > > kerajaan Islam Acheh
      > > > ...semuanya
      > > > > >satu demi satu. macamana benda ni boleh
      > > terjadi? Sebab, gerakan
      > > kristian
      > > > > >berdasarkan kepada 3 G. gospel,goal,
      > > glory.Pertama kitab dia,kedua
      > > > > >kekayaan
      > > > > >kita, ketiga menang terhadap Islam.
      > > > > >
      > > > > >Kalu kita tengok sejarah, Alfonso De
      > Albuqueque
      > > bukan datang ke tanah
      > > > > >melayu
      > > > > >bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita
      > > dia bukan makan kari, dia
      > > > > >datang bawa mubaligh kristian Francis Avier (
      > > kalau saya tak silap eja)
      > > > > >dia,
      > > > > >sebab nak sebarkan ajaran kristian. Kita
      > orang
      > > melayu punya bangga
      > > dengan
      > > > > >si
      > > > > >mubaligh kristian ni siap buat kubur pulak
      > kat
      > > melaka tu. Bukan mayat
      > > > dia
      > > > > >ada dalam tu , yang ada dalam tu entah baju
      > dia
      > > entah spender dia. Dia
      > > > > >mati
      > > > > >kat Filipina. Bagaimana cara dia sebarkan
      > > kristian nih? Orang kita
      > > > panggil
      > > > > >gerakan halus ...dia panggil yang ditulis
      > > kepada semua mubaligh
      > > kristian
      > > > > >yang nak datang ke Asia ni, cara dia guna
      > > kaedah "garam dan ragi".Garam
      > > > > >sebagai perasa, ragi untuk
      > penapaian.Contohnya
      > > kalau ubi kayu yang
      > > waktu
      > > > > >siang asalnya ubi kayu kita letak ragi
      > esoknya
      > > masih lagi bentuk ubi
      > > kayu
      > > > > >tapi sebenarnya tapai. Maksudnya dia kekalkan
      > > orang melayu dengan
      > > > identiti
      > > > > >Islam hakikatnya kehidupan kita bukan cara
      > > islam lagi. cara inilah yang
      > > > > >rasullullah kata macam kepingan malam di
      > malam
      > > gelita , inilah yang
      > > imam
      > > > > >ghazali kata macam semut hitam atas batu
      > hitam
      > > dimalam gelita tu.
      > > Pertama
      > > > > >melalui sistem pendidikan. Di Malaysia,
      > > macam-macam sekolah dengan nama
      > > > > >mubaligh kristian. Convent itu, Saint inilah.
      > > Menurut satu petikan
      > > > seorang
      > > > > >mubaligh kristian pada masa itu yang ditulis
      > > semula oleh Gorge Peters
      > > > dalam
      > > > > >
      > > > > >sebuah buku tahun 40an.
      > > > > >
      > > > > >Kepada mubaligh-mubaligh kristian yang nak
      > > datang ke negara kita,
      > > > berkaitan
      > > > > >
      > > > > >pendekatan garam dan ragi................
      > > > > >
      > > > > >"..pendekatan seperti ini tidak memerlukan
      > > seorang muslim melayu
      > > > berkenaan
      > > > > >meninggalkan sistem kemasyarakatan yang
      > > dituntut oleh agamanya.
      > > > Sebaliknya
      > > > > >orang tersebut hendaklah digalakkan terus
      > > tinggal dalam masyarakatnya,
      > > > > >justeru itu ragi tetap ujud dalam
      > keutuhannya.
      > > Dia akan menjadi
      > > bagaikan
      > > > > >sebuah lampu(kristian) yang diletakkan dalam
      > > gelap , penyebaran agama
      > > > > >kristian nanti akan terserlah dalam sifat
      > > kerohanian bukan organisasi.
      > > > > >Dirasa kesegarannya bukan bersikap kalam,
      > > dinamik dan etikal bukan
      > > > bersifat
      > > > > >
      > > > > >formalistik pendekatan begini telah
      > > memperlihatkan kebaikannya lantaran
      > > > ia
      > > > > >tidak menganjurkan ahli melayu tadi menjadi
      > > ahli baru kristian yang
      > > > formal,
      > > > > >
      > > > > >menyendiri terpisah dari masyarakatnya
      > > sebaliknya ia memberi laluan
      > > agar
      > > > > >dapat dimasukkan semangat dan ajaran jesus
      > > bagaikan sebutir ragi yang
      > > > > >bertindak dengan proses penapaiannya ke atas
      > > seluruh masyarakat melayu
      > > > dan
      > > > > >seluruhnya. ajaran kristian akan bertindak
      > > melahirkan revolusi ,
      > > justeru
      > > > > >itu
      > > > > >nanti dapatlah dikatakan bahawa kita nanti
      > akan
      > > memperolehi satu
      > > kristian
      > > > > >muslim melayu tempatan yang mencerminkan
      > > kristian muslim melayu
      > > > sejati.."
      > > > > >
      > > > > >Sebenarnya dia hendak, akan datang suatu
      > masa
      > > nanti orang melayu
      > > sendiri
      > > > > >tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk
      > > menjadi kristian.
      > > > > >
      > > > > >Cara kebajikan pulak...hari ni sapa tak kenal
      > > kelab rotery..yang cuci
      > > > buah
      > > > > >pinggang, kelab lion , bulan sabit merah,
      > saint
      > > john ambulan, sapa tak
      > > > > >kenal
      > > > > >palang merah mereka masuk dengan cara
      > > menghidupkan sekularisme.
      > > > Sekularisma
      > > > > >
      > > > > >adalah satu cara mengasingkan agama daripada
      > > kehidupan. Itulah kita
      > > hari
      > > > > >ni
      > > > > >mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia.
      > > Akhirnya sampai hari ni
      > > kita
      > > > > >bergaduh sesama melayu. Cara lain adalah
      > dengan
      > > menghidupkan maksiat.
      > > > Orang
      > > > > >
      > > > > >melayu sendiri yang sponsor maksiat. Seorang
      > > mufti yang nak
      > > > mempertahankan
      > > > > >hukum Allah cegah anak melayu masuk
      > > pertandingan ratu cantik, bukan
      > > anak
      > > > > >melayu tu yang kena, mufti kena buang. hari
      > ni
      > > yang menghidupkan
      > > maksiat
      > > > > >paling besar orang melayu, jeneral lagi,
      > sedara
      > > dengan PM lagi sanggup
      > > > > >mempertahan ibu maksiat paling besar dalam
      > > Islam. Sanggup
      > > > mempertahankannya
      > > > > >
      > > > > >, patutnya kita yang lawan. Heran sungguh
      > peel
      > > pemimpin yang kita
      > > pangkah
      > > > > >dalam pilihanraya ni.
      > > > > >
      > > > > >Kitab bible pertama dalam bahasa melayu
      > > diterjemahkan oleh orang
      > > > > >melayu....sapa? Karyawan agung....bukan main
      > > hebat...Munsyi Abdullah.
      > > > > >Banyak
      > > > > >saham dia. Sampai hari ni kita pertahankan
      > apa
      > > yang dia buat. tu lah
      > > dia
      > > > > >yang rasullulah kata pagi tadi dia sembahyang
      > > dengan kita petang dia
      > > jual
      > > > > >agama. Pemimpin yang kita pilih itulah apa
      > bila
      > > seorang guru nak
      > > masukkan
      > > > > >draf mempertahan Islam dia tolak Bukan saja
      > > tolak hukum Allah dia tolak
      > > > > >dengan tepukan. dan kita terus menerus lantik
      > > dia jugak. Bodoh sungguh
      > > > kita
      > > > > >
      > > > > >semua. Tengok lah hari ni...Bank Islam ,
      > > Hospital Islam, pusat pajak
      > > > gadai
      > > > > >pun Islam. Bila orang tengok ..Malaysia
      > Islam.
      > > Kita semua nampak macam
      > > > ubi
      > > > > >lagi tapi kita sebenarnya dah jadi tapai.
      > > > > >
      > > > > >Perlembagaan persekutuan itulah murtad yang
      > > paling besar.
      > > > > >
      > > > > >Sebab perlembagaan tulah Haji Bukhari
      > > menagis-nangis, sebab
      > > perlembagaan
      > > > > >tulah Haji Kamarudin menagis, sebab
      > > perlembagaan tulah Yusof menagis,
      > > > sebab
      > > > > >
      > > > > >perlembagaan tulah Ibrahim sekeluarga mati
      > > dibunuh.
      > > > > >
      > > > > >Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan
      > > dengan mulut paling
      > > kurang
      > > > > >dengan hati. Bangun malam buat sembahyang
      > hajat
      > > agar kita semua di
      > > > > >selamatkan dari fitnah besar ini. Paling
      > kurang
      > > pun fowardkan alamat
      > > > > >homepage ni kepada saudara kita yang lain
      > yang
      > > tak tahu menahu tu. Kita
      > > > > >kena
      > > > > >peka sebab ini semua tanggung jawab kita
      > semua.
      > > Nak harapkan
      > > suratkabar?
      > > > > >hampa sungguh kita sebab berita yang keluar
      > > semua dok puji pemimpin
      > > kita.
      > > > > >Semua berita ditapis sedemikian rupa takut
      > > orang melayu kita sedar apa
      > > > yang
      > > > > >
      > > > > >terjadi.
      > > > > >
      > > > > >Akhir sekali homepage ini tiada kena mengena
      > > dengan ceramah nak
      > > > berkempen
      > > > > >politik atau apa saja seangkatan sekadar
      > > meniupkan semangat perjuangan
      > > > dlam
      > > > > >
      > > > > >diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah

      > > masanya kita bangkit
      > > pertahankan
      > > > > >agama Islam sebelum terlambat. Semua fakta
      > > dalam halaman ini adalah
      > > > > >hakmilik
      > > > > > saudara kita Zulkifli Nordin peguambela
      > kes
      > > Aishah.
      > > > > >
      > > > > >
      > > > > >sekian wassalam.
      > > > > >(ditaip pada 18 Februari 1999)
      > > > > >
      > > > > >penulis.
      > > > > >
      > > > > >
      > > > > >
      > > > > >
      > > > > >FTSM97 UKM THE GREAT!!
      > > > >
    • gua@coolsite.net
      W salam. Lain kalu boleh tak kalau siapa2 yg nak tulis apa2 boleh letakkan sekali sumbernya. Misalannya, tulislah bahawa petikan ini di ambil dari website
      Message 2 of 2 , Feb 2, 2001
        W'salam.

        Lain kalu boleh tak kalau siapa2 yg nak tulis apa2 boleh letakkan
        sekali sumbernya. Misalannya, tulislah bahawa petikan ini di ambil
        dari website address http://www.mymasjid.com.my/artikel/bla1.html

        Jadi, bolehlah pembaca menilai kandungannya. Kalau tak buat bazir
        bandwith dgn masa jer nak forwardkan kat orang lain.

        Yang Benar,

        Ainuddin Khamis

        --- In mymasjid@y..., "A5P8T9"<a5p8t9@m...> wrote:
        > Assalamualaikum....
        > renungilah dan hayatilah petikan dari
        > > internet ini.....
        > kukuhkan keimanan dan bantulah sesama kita.
        >
        > >Bismillahhirrohmani rahimAssalamualaikum w.b.tPernahkah korang
        dengar
        > cerita Aisyah ataunama manjanya intan yang murtad lama dulu?
        Suratkhabar
        > banyak menutup kes ini kononya untuk menjaga
        > perkauman, taknak terjadi kacau bilau. Kes aisyah yang murtad dan
        banyak
        > lagi kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta,
        ikut
        > boyfriend. ia sebenarnya kes murtad yang
        > sengaja ditutup oleh golongan pemimpin tertentu yang kita manahkan
        > untukmemimpin, mereka ini juga Islam,kita tak tahu kenapa sengaja
        > membutakan hati dari melihat akidah umatislam
        > di Malaysia terutamanya di serang hebat.
        > > Cerita yang akan saya bawa iniagakpanjang tetapi sekiranya korang
        seorang
        > islam yang peka dan sayang kanagamakita Islam, Buatlahlah sesuatu,
        paling
        > kurang foward adress ni kepadasaudara kita yang tak tahu menahu
        kalau nak
        > tahu cerita sebenar
        > disebaliksemua tu ataupun selemah-lemahnya berdoa agar
        > kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah
        akhir
        > zaman yang paling besar ini.Ini bukan cerita rekaan saya tetapi
        hanya
        > petikan dari ceramah yang saya
        > dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di madrasah
        hidayah.
        > > > > > >Murtad dikalangan orang melayu kini sudah
        > > > menjadi ancaman kepada kita.Indek pencemaran akidah mengikut
        jabatan
        > statistik dan perangkaan tahun 89 ajer,4776 orang melayu mohon
        tukar nama
        > darimelayu kepada bukan melayu atasalasan keluar dari Islam. Tahun
        1997
        > Bila Saari Bustamah mengambil alihjawatan mufti dari Datuk Hashim
        Yahya,
        > perkara
        > pertama yang disentuh adalahmurtad. Menurutnya sehingga julai 1997,
        3000
        > orang murtad di KL sahaja.Tahun 1998 sahaja timbalan menteri di
        jawatan
        > perdana menteri Dato Nazridalam menangkis hujah yang dikemukan oleh
        tokoh
        > pilitik yang sensitifdengan kes murtad ini (nak bawa draf keizinan
        murtad)
        > , tahun 1998 saja
        > 516orang sudah murtad.
        > > > > > >Noraishah bukan kes pertama murtad. sebelum ni dah beratus
        kes
        > timbultetapiditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aishah dah 40
        fail
        > murtaddikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.
        > > > Mengapa kes NurAishahini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu
        simbol
        > yang tunjukkan pada kita orangmelayu sistem dipertahanan akidah
        kita amat
        > rapuh. Akidah kita diserangditubi
        > dari segala sudut , yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem
        > perundangan dan kehakiman kita sendiri. kes ini boleh dilihat dari 2
        > sudut.1) bagaimana orang macam nur Aishah
        > > boleh murtad 2) bagaimana orangkafir laknatullah boleh enggunakan
        sistem
        > kehakiman kita untuk merampas anak orang islam untuk dimurtadkan?
        > > > > > >
        > > > > > >Apa yang berlaku kepada haji Bukhari setelah
        > > 25
        > > > tahun didik anak dengan
        > > > > > >pengisian Islam yang hebat..sedang dia
        > > > mengimamkan sembahyang terawih
        > > > di
        > > > > > >masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan
        > > > dirumah. Nur Aishah
        > > > adalah
        > > > > > >gadis melayu biasa yang didedahkan dengan
        > > ilmu
        > > > yang sepatutnya dalam
        > > > > > >keadaan
        > > > > > >macam tu tak murtad. Dihantar ke sekolah
        > > Agama,
        > > > Dia belajar hingga
        > > > > > >peringkat
        > > > > > > 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi
        > > > ustazah kalau dia hendak, dan
        > > > > > >layak
        > > > > > >
        > > > > > >melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar
        > > > kalau dia hendak. Dia
        > > > > > >dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam.
        > > > Tuknya juga imam yang dah
        > > > > > >berpuluh tahun imam ( Haji Tahir).Dia juga
        > > > hafal surah yasin dalam
        > > > > > >ertikata
        > > > > > >tahu ayat apa surah keberapa yang dibacanya,
        > > > ayat apa yang azimat semua
        > > > > dia
        > > > > > >
        > > > > > >tahu. Itu hebatnya Aishah. Surah sajadah pun
        > > > dia hafal. Masuk ITM dia
        > > > > > >terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan
        > > > dengan gerakan Islam, dia
        > > > > tahu
        > > > > > >
        > > > > > >kelemahan-kelemahan Bible. dari segi
        > > > keterampilan dia ...budak
        > > > perempuan
        > > > > > >melayu biasa...pakai tudung dengan baju
        > > kurung
        > > > bunga-bunga takde apa
        > > > yang
        > > > > > >peli pada dia, duduk di lembah keramat AU5C .
        > > > Kakak dia pun macam ni
        > > > juga
        > > > > > >keterampilannya. Tiap -tiap hari telefon
        > > > bapanya lapor isu terkini. 2
        > > > > tahun
        > > > > > >
        > > > > > >di KL begitu hari terakhir dia telefon 19
        > > nov
        > > > 1997, "Assalamualaikum
        > > > > ayah!
        > > > > > >
        > > > > > >Ni intan(nama manja) cakap. Intan nak
        > > bagitahu
        > > > intan dah kristian."
        > > > > > >Bayangkan hati seorang bapa. Pm sendiri boleh
        > > > heran macamana dia boleh
        > > > > > >murtad.Apa lagi kita. Aishah adalah simbol
        > > anak
        > > > melayu yang telah didik
        > > > > > >dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang
        > > haji
        > > > bukhari boleh buat?
        > > > > Airmata
        > > > > > >sahaja modal dia. Masuk Tv menangis, keluar
        > > > radio menangis, pergi forum
        > > > > > >menangis ...apa yang dia boleh buat? kes ini
        > > > penting untuk orang tahu.
        > > > > > >
        > > > > > >Seorang menteri telah memesongkan fakta
        > > > mengatakan nuraishah telah
        > > > > > >berkahwin
        > > > > > >secara Islam di selatan Thailand. Mengapa tok
        > > > menteri ini sengaja
        > > > > kelabukan
        > > > > > >
        > > > > > >mata orang melayu? buta? disogok? tali
        > > > barut?Kita sendiri pun tak tahu.
        > > > > > >Terpaksa lah ketua pengarah Jakim (Jabatan
        > > > Kemajuan Islam Malaysia)
        > > > > sendiri
        > > > > > >
        > > > > > >buat kenyataan menafikan kenyataan tok
        > > > menterinya. Dikeluarkan pada 13
        > > > > > >Februari 1998 ....." kenyataan ini
        > > dikeluarkan
        > > > oleh ketua pengarah
        > > > JAKIM
        > > > > > >bagi menafikan laporan akhbar lepas yang
        > > > menitik sumber akhbar kononya
        > > > > Nur
        > > > > > >Aishah dan kekasihnya telah berkahwin secara
        > > > Islam di Sempadan Thai
        > > > > > >baru-baru ini." (13 februari 1998).
        > > > > > >
        > > > > > >Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib
        > > > termasuk permohonan kafir
        > > > > > >laknatullah ini minta Aishah dibebaskan untuk
        > > > dimurtadkan. Butir asal
        > > > > > >permohonan......
        > > > > > >
        > > > > > >Permohonan inini dibuat oleh Lennet Teoh Hui
        > > > Leong seorang peguam cina
        > > > > > >kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36
        > > > kanun acara jenayah) .
        > > > Tujuan
        > > > > > >untuk membebaskan seorang yang didakwa
        > > ditahan
        > > > secara salah. Sebarang
        > > > > > >permohonan seperti ini perlu bagi sebab
        > > mengapa
        > > > didakwa tahan secara
        > > > > salah.
        > > > > > >
        > > > > > >Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan
        > > > Article 11 perlembagaan
        > > > > > >persekutuan iaitu hak kebebasan beragama.
        > > > Tiada langsung soal kahwin
        > > > > > >timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan
        > > 6,
        > > > bertarikh 28 november
        > > > 1997
        > > > > > >di
        > > > > > >Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian
        > > > jenayah.
        > > > > > >
        > > > > > >Sebab yang dia beri,
        > > > > > >
        > > > > > >"Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik
        > > oleh
        > > > Nuraishah untuk memberi
        > > > > > >nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran
        > > > agamanya kepada kristian
        > > > > dan
        > > > > > >atas arahannya saya telah menyediakan surat
        > > > sumpah untuk Nuraishah
        > > > > menolak
        > > > > > >dan meninggalkan agama Islam" : perenggan 6
        > > > > > >
        > > > > > >Perenggan 23: "Saya Lennet teoh percaya
        > > bahawa
        > > > Nur Aishah sedang
        > > > dikurung
        > > > > > >secara salah oleh keluarganya. Saya percaya
        > > > tindakan ibu bapa, abangnya
        > > > > dan
        > > > > > >
        > > > > > >bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan
        > > > Nuraishah menganut agama
        > > > > > >pilihannya iaitu Kristian Khatolik".
        > > > > > >
        > > > > > >Tiada langsung disebut pasal kawin. Macamana
        > > > seorang menteri melayu
        > > > boleh
        > > > > > >putarkan fakta kata ia kes kawin lari? Kita
        > > tak
        > > > boleh buat apa-apa
        > > > sebab
        > > > > > >article 11 perlembagaan persekutuan
        > > menyatakan
        > > > mana-mana warganegara
        > > > > > >Malaysia yang telah cukup umur(18 tahun)
        > > berhak
        > > > mutlak menukar
        > > > agamanya.
        > > > > > >Itulah perlembagaan kita yang memerdekan
        > > orang
        > > > melayu kita tahun 1957 ,
        > > > > > >perlembagaan itulah yang menjerut kita
        > > sendiri.
        > > > Adakah anak cucu kita
        > > > > akan
        > > > > > >selamat dengan perlembagaan itu?
        > > > > > >
        > > > > > >Bila berlaku pertembungan antara hukum syarat
        > > > dengan undang-undang
        > > > kita,
        > > > > > >undang -undang syaraa' akan terbatal. Maksud
        > > > agama rasmi kita Islam
        > > > > adalah
        > > > > > >acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut
        > > > cara Islam. Contohnya
        > > > > > >perlantikan sultan , rasmi parlimen dll.Tak
        > > > lebih dari itu.bab
        > > > kehidupan,
        > > > > > >politik, ekonomi....semua tak
        > > termasuk.Article
        > > > 4 pula menyatakan:
        > > > > > >"mana-mana
        > > > > > >undang-undang yang bertentangan yang
        > > bercanggah
        > > > dengan perlembagaan ini
        > > > > > >adalah batal dan tidak sah. ini termasuklah
        > > > hukum syarak."
        > > > > > >
        > > > > > >Contoh kes Hartina Haji kamarudin. Haji
        > > > Kamarudin pada masa ceramah ini
        > > > > > >dibuat ada dalam lokap didakwa mencederakan
        > > > seorang hindu kafir
        > > > > laknatullah
        > > > > > >
        > > > > > >kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela
        > > > selama 18 tahun dengan
        > > > > begitu
        > > > > > >susah payah datang kerumah dalam keadaan
        > > > hindu.Haji kamarudian seorang
        > > > > > >penjual satay (tumpang kedai cina). . Beliau
        > > > Lepaskan anaknya lepas 18
        > > > > > >tahun
        > > > > > >ke KL untuk cari kerja tak terlintas langsung
        > > > di kepalanya anaknya akan
        > > > > > >murtad. Tak sampai 9 bulan Hartina balik...ke
        > > > resoran bapanya dalam
        > > > > keadaan
        > > > > > >
        > > > > > >hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja
        > > .
        > > > Anak yang dimanjakan
        > > > > begitu
        > > > > > >rupa balik mencabar bapanya bawa boyfriend
        > > dan
        > > > kawan-kawan boyfriendnya
        > > > > > >sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun
        > > dah
        > > > hindu dengan nandek.
        > > > Haji
        > > > > > >kamarudin takek si kafir tu kat
        > > > tengkuk.menggelupur dia depan kedai tu.
        > > > > > >Haji
        > > > > > >kamarudin juga di pelupur oleh kawan-kawan si
        > > > hindu tu samapai nak
        > > > > pengsan.
        > > > > > >
        > > > > > >Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena
        > > > belasah kerana nak
        > > > > > >menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai
        > > > tempat bapanya meniaga. Apa
        > > > > > >Hartina buat masa tu?Hartina papah kekasihnya
        > > > dan biarkan bapanya
        > > > > > >menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu
        > > dia
        > > > pergi ke balai polis bu
        > > > at
        > > > > > >report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari
        > > > Haji Kamarudin dengan
        > > > adik
        > > > > > >lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab
        > > > report anak kesayangannya.
        > > > Nak
        > > > > > >mempertahankan kekasih hindunya. Tak cukup
        > > > dengan itu disaman pula
        > > > > bapanya
        > > > > > >,
        > > > > > >3 juta. remuk hati seorang bapa ayng diheret
        > > ke
        > > > penjara kerana anak
        > > > > > >sendiri. Tak cukup lagi , dia telah menghina
        > > > bapanya dengan menukar
        > > > nama
        > > > > > >Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni
        > > > Rajeswari. Nama hindu. Haji
        > > > > Kamarudin
        > > > > > >
        > > > > > >ditangkap semula olehpolis sebab ada kejadian
        > > > hindu laknatullah itu
        > > > > > >ditembak
        > > > > > >oleh seorang yang tak dikenali. Tak mampus
        > > juga
        > > > masih terlantar kat
        > > > > > >hospital. Yang kena kurung masuk lokap Haji
        > > > Kamarudin, anaknya dan anak
        > > > > > >saudaranya. Anak yang ditatang begitu rupa
        > > > akhirnya menyebabkan dia
        > > > > merana
        > > > > > >dalam keadaan hina . Haji kamarudin juga
        > > > dikenakan berbagai tuduhan.
        > > > > > >Setakat
        > > > > > >tu saja 4 tuduhan.
        > > > > > >
        > > > > > >Yusof qardawi dalam kitabnya menyatakan
        > > > hendaklah mempertahan akidah
        > > > > hatta
        > > > > > >dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji
        > > Kamarudin
        > > > buat. Dalam
        > > > > mempertahankan
        > > > > > >hukum Allah, dilokap sedemikian rupa. Itulah
        > > > dia kes pertembungan hukum
        > > > > > >syarak dan hukum manusia yang kita amalkan
        > > hari
        > > > ini.
        > > > > > >
        > > > > > >Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama
        > > > Yusof bin Abdullah asal
        > > > hindu
        > > > > > >nama Santana ada seorang isteri nama entah
        > > apa
        > > > , ada anak lelaki nama
        > > > > > >Sunjay
        > > > > > >kalau tak silap usia 2 tahun masa tu. Ajak
        > > > isterinya masuk Islam.
        > > > > Abangnya
        > > > > > >juga telah lebih 20 tahun masuk Islam.
        > > > Isterinya kata nehe! Yusof bawa
        > > > > > >anaknya sekali masuk Islam dengan nama
        > > Mohamad
        > > > Syazani bin Yusof. Dia
        > > > > > >hidup
        > > > > > > 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun
        > > > si minaci ni datang
        > > > semula
        > > > > > >dan
        > > > > > >
        > > > > > >bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend
        > > > barunya. Yusof tak tahu apa
        > > > > nak
        > > > > > >buat, di minta mahkamah syariah Alor Setar
        > > > keluarkan perintah penjagaan
        > > > > hak
        > > > > > >
        > > > > > >ke atas anaknya. Mahkamah pun bagi. Dia pun
        > > > datang ke KL dan ambil
        > > > balik
        > > > > > >budak ni. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL
        > > > mintak hak jaga anak.
        > > > > > >mahkamah
        > > > > > >tinggi bagi pada si minachi ni. Kita heran
        > > > sungguh. Bila si minachi ni
        > > > > nak
        > > > > > >ambil balik budak tu tak dapat, dia pergi
        > > > report polis. Tahu polis
        > > > buat
        > > > > > >apa, cari Yusof, tangkap Yusof masuk lokap 8
        > > > hari. Lepas tu polis ambil
        > > > > > >balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni
        > > budak
        > > > tu kembali jadi hindu.
        > > > > Tak
        > > > > > >cukup dengan itu punya kurang ajarnya dia si
        > > > minachi ni minta pulak
        > > > > > >mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak
        > > > yang dikeluarkan oleh
        > > > > makamah
        > > > > > >Alor Setar yang diberi pada Yusof..
        > > > > > >
        > > > > > >Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan
        > > > dari kelantan umur 16
        > > > tahun
        > > > > > >telah peluk Islam atas kerelaan sendiri .
        > > Bapa
        > > > dia tak suka , lepas tu
        > > > > > >saman
        > > > > > >anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam
        > > > negeri Kelantan , heret anak
        > > > > dia
        > > > > > >ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada
        > > makamah
        > > > agar anak dia masuk
        > > > Islam
        > > > > > >tak sah . Masa tu Tun Salleh Abas yang jadi
        > > > hakim. Beliau seorang yang
        > > > > alim
        > > > > > >
        > > > > > >dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie
        > > > Teoh, menagis oang tua tu.
        > > > > > >terpaksa buat peristiharan
        > > > > > >
        > > > > > >"Dibawah perlembagaan persekutuan hak seorang
        > > > anak tertakluk bawah
        > > > jagaan
        > > > > > >ibu-bapanya selagi belum cukup 18 tahun.
        > > kalau
        > > > nak tukar agama kena
        > > > minta
        > > > > > >kebenaran ibu bapanya.Semasa suzie teoh masuk
        > > > islam berumur 16 tahun
        > > > dia
        > > > > > >tak
        > > > > > >sah peluk islam."
        > > > > > >
        > > > > > >Atas kearifannya , dia simpan fail tu dalam
        > > > lacinya selama 2 tahun. 2
        > > > > tahun
        > > > > > >
        > > > > > >kemudian, lepas hari jadi suzie teoh yang ke
        > > 18
        > > > tahun dia panggil balik
        > > > > kes
        > > > > > >
        > > > > > >itu dan bagi peluang suzie istiharkan
        > > agamanya
        > > > sendiri. Penuh mahkamah
        > > > > nak
        > > > > > >tahu kes tu dengan wartawan tempatan,
        > > wartawan
        > > > asing semua nak dengar
        > > > > > >keputusan. Terketar-ketar budak tu baru umur
        > > 18
        > > > tahun. Sambil menangis
        > > > > > >budak
        > > > > > >tu kata" Saya yang arif , kekal dalam agama
        > > > saya , saya masih nak nama
        > > > > nur
        > > > > > >Aini. " maka Tun Salleh pun dengan bangga
        > > > mengistiharkan Islamnya sah
        > > > dan
        > > > > > >namanya Nuraini . Selamat akidah seorang
        > > budak
        > > > Sebab itu juga Tun
        > > > Salleh
        > > > > > >kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan ke dua
        > > atas
        > > > sebab melengahkan kes
        > > > > > >seorang
        > > > > > >budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itu harga
        > > > yang dia terpaksa bayar.
        > > > Tapi
        > > > > > >sampai hari ni dia puas.
        > > > > > >
        > > > > > >Kes terakhir sekali yang paling teruk ...kes
        > > > saudara Ibrahim, isterinya
        > > > > > >siti
        > > > > > >Solehah dan anknya perempuannya usia 5 bulan
        > > > mati dipancong kerana
        > > > tidak
        > > > > > >mahu kembali kepada agama asalnya hindu.
        > > Malam
        > > > hari valentine 14
        > > > februari
        > > > > > >sedang anak melayu bertukar-tukar bunga
        > > > didataran merdeka, 3 saudara
        > > > kita
        > > > > > >mati dipancong dalam sebuah kontena demi
        > > > mempertegakkan agama.
        > > > Peristiwa
        > > > > 13
        > > > > > >
        > > > > > >mei tercetus apabila seorang budak melayu
        > > > dibunuh kerana dia melayu
        > > > bukan
        > > > > > >kerana dia Islam. Sejarah melayu tiada lagi
        > > > orang melayu dibunuh kerana
        > > > > > >Islam. Semuanya sebab melayu. Inilah pertama
        > > > kali.
        > > > > > >
        > > > > > >Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir ,
        > > > bapa kepada Amar diseret
        > > > > > >dihadapan anaknya. amar diugut supaya tukar
        > > > agama kalau tidak bapanya
        > > > > yasir
        > > > > > >
        > > > > > >akan dibunuh. Amar kata "Allah hu Ahad" Yasir
        > > > kena pancung dipadang
        > > > > pasir.
        > > > > > >kemudiannya Sumaiah ibunya juga disula dari
        > > > bawah tembus ke
        > > > jantung."Amar
        > > > > > >hanya mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari
        > > > Amar menemui
        > > > rasullullah.Dan
        > > > > > >akhirnya mengikut sejarah amar menjadi
        > > seorang
        > > > mujahid berperang
        > > > bersama
        > > > > > >rasullullah. Itu zaman puak quraish kafir
        > > > laknatullah berkuasa ,
        > > > rasullah
        > > > > > >tiada kuasa pada masa itu. rasullulah tak
        > > boleh
        > > > buat apa. Tengoklah
        > > > > negara
        > > > > > >kita yang mengaku Islam ini dan dipimpin oleh
        > > > pemimpin Islam ini ?
        > > > dalam
        > > > > > >kes
        > > > > > >negara kita , Bukan sahaja Ibrahim dibunuh,
        > > > siti solehah dipancung
        > > > ..anak
        > > > > > >yang berusia 5 bulan juga dipancung leher
        > > > hingga putus, tak cukup lagi
        > > > > > >tanganya juga dipancung. Tiada apa tindakan
        > > > yang kita ambil setakat
        > > > ini.
        > > > > > >Cerita ini di adun oleh media sedemikian
        > > rupa
        > > > supaya kita orang Islam
        > > > > > >tidak
        > > > > > >sedar agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis
        > > > Agama Islam Selangor
        > > > > > >terpaksa
        > > > > > >mintak masjid sembahyang jenazah kepada
        > > saudara
        > > > -saudara kita yang mati
        > > > > > >syahid ini. Apalah dosa ank kecil yang
        > > berusia
        > > > 5 bulan itu? Ibrahim dan
        > > > > > >siti
        > > > > > >Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim
        > > > seorang saintis Pakar
        > > > Geologi
        > > > > > >manakala isterinya Siti Solehah seorang Pakar
        > > > Botani. Tanda-tanda
        > > > syahid
        > > > > > >jelas pada ketiga mayat tersebut sehinggakan
        > > > walaupun 5 hari dalam peti
        > > > > > >sejuk darah masih memancut keluar pada
        > > > ketiga-tiga mayat. Bayi yang
        > > > > > >berusia
        > > > > > >5 bulan masih mengalirkan darah hangat
        > > seperti
        > > > baru mati. Peluh
        > > > terpercik
        > > > > > >pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur
        > > > Bukit Kiara. kalau
        > > > saudara
        > > > > > >semua tak mengalirkan air mata melihat kubur
        > > > mereka bertiga terutama
        > > > > bayi
        > > > > > >yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak
        > > > kena dengan hati kita.
        > > > > > >
        > > > > > >Kita dah sampai peringkat saudara kita
        > > > dipancong sedemikian rupa demi
        > > > > > >mempertahankan agama. Apa orang melayu buat?
        > > > Hebat mana kita sehingga
        > > > tak
        > > > > > >boleh mempertahankan saudara kita sendiri
        > > > sedangkan Ibrahim telah
        > > > > > >melaporkan
        > > > > > >pada pihak polis dan majlis agama yang dia
        > > di
        > > > ancam untuk dibunuh
        > > > supaya
        > > > > > >kembali ke agama asalnya. Terpaksa para
        > > jemaah
        > > > kita di subang jaya
        > > > > > >sorokkan
        > > > > > >dia dalam kontena tapi mati juga keran tiada
        > > > kawalan. Sehinga kini
        > > > tiada
        > > > > > >sapa didakwa atas pembunuhan ngeri tersebut.
        > > > Semua orang diam buat tak
        > > > > tahu
        > > > > > >
        > > > > > >dan biarkan ....tunggu cerita lain pulak
        > > > keluar. Orang melayu yang
        > > > > mengaku
        > > > > > >islam biarkan agama kita dicincang lumat dan
        > > di
        > > > hina sedemikian rupa.
        > > > > > >Astagfirullah halazim....apa nak jadi dengan
        > > > kita semua, dengan
        > > > pemimpin
        > > > > > >kita yang sepatutnya ada kuasa pinda undang
        > > > -undang kebebasan beragama
        > > > > itu.
        > > > > > >
        > > > > > >Kenapa buat tak tahu saja wahai pak menteri?
        > > > kenapa orang kita asik
        > > > sebok
        > > > > > >jaga periuk nak untuk isi perut sahaja?
        > > > Bangkitlah minta undang undang
        > > > > > >persekutuan yang berkaitan kebebasan beragama
        > >
        > > > dalam article 11dan lain
        > > > > > >lain
        > > > > > >berkaitan itu dipinda supaya akidah orang
        > > Islam
        > > > terbela.
        > > > > Setidak -tidaknya
        > > > > > >kita nak mati pun tak rasa ralat sangat
        > > dengan
        > > > undang-undang yang kita
        > > > > > >sediakan untuk anak cucu kita nanti.
        > > > > > >
        > > > > > >Satu draf undang-undang murtad akan
        > > > dibentangkan di parlimen oleh
        > > > > puak-puak
        > > > > > >
        > > > > > >yang mengaku Islam ini untk meluluskannya.
        > > > Undang-undang tu kata, sapa
        > > > > nak
        > > > > > >murtad boleh tapi kena denda 5000 ringgit.
        > > > Orang islam sendiri (puak
        > > > puak
        > > > > > >pemimpin politik nu...) sanggup menilai
        > > > keagungan Allah dengan nilai
        > > > > 5,000
        > > > > > >ringgit. Mereka nak laksanakan undang-undang
        > > > murtad dengan denda 5000
        > > > > > >ringgit dengan penjara 3 tahun. Bangga
        > > sungguh
        > > > puak-puak ini sanggup
        > > > > > >mempermainkan hukum Allah dengan nama hukum
        > > > Islam. Kalau kita ambil
        > > > sama
        > > > > > >lewa ...kita takut bala Allah ni akan turun
        > > > bila-bila saja. sebagai
        > > > > contoh
        > > > > > >arak dengan bangga dijadikan penaja utama
        > > > dunia. Dengan bangga dapat
        > > > duit
        > > > > 5
        > > > > > >
        > > > > > >juta jadikan arak sebagai penaja utama dunia.
        > > > Hadis rasullullah dengan
        > > > > > >terang menyatakan arak sebagai ibu utama
        > > > maksiat.
        > > > > > >
        > > > > > >Wabak murtad datang dalam keadaan kita tak
        > > > nampak. Tahu-tahu, Aishah
        > > > dah
        > > > > > >murtad, Hartina, anak Yusof dimurtadkan
        > > tau-tau
        > > > dah 4000 lebih. Disini
        > > > > > >letaknya kebenaran hadis Rasulullah. Dalam
        > > satu
        > > > hadis yang berbentuk
        > > > > > >futuristik (masadepan ) Rasullullh berpesan
        > > > "Bersegeralah kamu
        > > > melakukan
        > > > > > >amalan soleh kerana akan datang kepada umatku
        > > > disatu masa satu fitnah
        > > > > yang
        > > > > > >
        > > > > > >begitu besar yang datangnya seperti satu
        > > > kepingan malam di malam gelap
        > > > > > >gelita" tak nampak. Sahabat bertanya apakah
        > > > fitnah besar itu ya
        > > > > > >rasullullah?
        > > > > > >Fitnah itu adalah kamu akan lihatu umatku
        > > > dihari itu di waktu itu pada
        > > > > masa
        > > > > > >
        > > > > > >itu, pagi hari Islam petang kafir, petang
        > > islam
        > > > pagi kafir balik.
        > > > Sahabat
        > > > > > >bertanya lagi..mengapa begitu ya rasullullah.
        > > > rasullullah menjawab "
        > > > > Sebab
        > > > > > >dia jual agamanya dengan nilai dunia". Imam
        > > > ghazali pernah berkata
        > > > dalam
        > > > > > >perkara ini "Akan datang fitnah murtad ini
        > > > dalam keadaan seperti semut
        > > > > > >hitam diatas batu hitam dimalam gelap." Mana
        > > > nak nampak.toksah kata
        > > > semut
        > > > > > >hitam. Letak Sami Vellu bogel atas batu hitam
        > > > pun kita tak nampak.
        > > > Kalau
        > > > > > >dia
        > > > > > >senyum baru kita tahu ada manusia atas baru
        > > > hitam dalam gelap.
        > > > > > >Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara
        > > > dengan cahaya keimanan.
        > > > > > >
        > > > > > >Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di
        > > > Malaysia sehingga kita tak
        > > > > nampak
        > > > > > >langsung. Bukan sahaja tak nampak ,malah
        > > turut
        > > > pertahankan gerakan
        > > > > murtad
        > > > > > >ini. Gerakan hindu kita toksah sebutlah
        > > belum
        > > > habis cakap dah ada yang
        > > > > > >tunggu dengan parang kat luar. Gerakan yahudi
        > > > lagilah teruknya. Henry
        > > > > Ford
        > > > > > >(orang kaya yang buat kereta ford tu) pernah
        > > > menulis berkaitan yahudi
        > > > > tahun
        > > > > > >
        > > > > > >40an atau 30an dulu dalam bukunya
        > > > "international jew"(tak silap saya).
        > > > > > >Unsur
        > > > > > >yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita
        > > tapi
        > > > kita tak nampak. Paling
        > > > > > >nyata rokok yang orang kita hisap tu. Setiap
        > > > satu batang itu ada saham
        > > > > > >kepada puak yahudi. Takde kilang rokok yang
        > > > bukan yahudi punya. Sapa
        > > > yang
        > > > > > >hendak berenti merokok ambil ni sebagai
        > > > iktibar. Yahudi punya kerja
        > > > baru
        > > > > > >letak bola sebijik 70 ribu Melayu tak
        > > > sembahyang yang kat stadium Shah
        > > > > Alam
        > > > > > >
        > > > > > >, belum kira yang kat rumah lagi. Dia hantar
        > > > Micheal Jackson sekor,
        > > > > > >kerajaan
        > > > > > >negeri dengan kerajaan persekutuan satu parti
        > > > bergaduh kat mana mangkuk
        > > > > > >ayun
        > > > > > >ni nak buat pertunjukan.
        > > > > > >
        > > > > > >Bab kristian lebih terancang lagi , lebih
        > > > terperinci. Semenjak kalah
        > > > > dalam
        > > > > > >perang salib terakhir, iaitu dalam
        > > pemerintahan
        > > > king entah ke apa nama
        > > > ke
        > > > > 6
        > > > > > >
        > > > > > >yang terakhir dan dia pun mati, dia telah
        > > > berwasiat dan wasiatnya ada
        > > > > > >ditulis dalam emas di Lindon Belanda yang
        > > > berkata :
        > > > > > >
        > > > > > >" kepada semua pemimpim-pemimpin kristian,
        > > kita
        > > > hari ini telah
        > > > melaukukan
        > > > > > >kesilapan besar, kita berperang dengan
        > > tentera
        > > > Islam dengan pedang,
        > > > > bukan
        > > > > > >berperang dengan akidah yang ada pada mereka
        > > > sebab tu Islam menang
        > > > > walaupun
        > > > > > >
        > > > > > >30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu
        > > tentera
        > > > kita mereka tetap menang
        > > > > > >sebab mereka (orang Islam) perang nak mati
        > > kita
        > > > perang untuk hidup.
        > > > Oleh
        > > > > > >itu
        > > > > > >hendaklah kita tukar strategi melancarkan
        > > > peperangan ideologi, fahaman
        > > > > dan
        > > > > > >
        > > > > > >budaya keatas orang islam."
        > > > > > >
        > > > > > >Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah king
        > > tu
        > > > mati, 1942 kerajaan
        > > > Islam
        > > > > > >Andalusia yang paling agung pada masa itu
        > > > tumbang ditangan kristian,
        > > > 1511
        > > > > > >kerajaan Islam Melaka tumbang , tak lama
        > > lepas
        > > > tu tumbang kerajaan
        > > > Islam
        > > > > > >Patani, tak lama selepas tu tumbang kerajaan
        > > > Islam Kedah, tak lama
        > > > lepas
        > > > > tu
        > > > > > >
        > > > > > >tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu
        > > > kerajaan Islam Acheh
        > > > > ...semuanya
        > > > > > >satu demi satu. macamana benda ni boleh
        > > > terjadi? Sebab, gerakan
        > > > kristian
        > > > > > >berdasarkan kepada 3 G. gospel,goal,
        > > > glory.Pertama kitab dia,kedua
        > > > > > >kekayaan
        > > > > > >kita, ketiga menang terhadap Islam.
        > > > > > >
        > > > > > >Kalu kita tengok sejarah, Alfonso De
        > > Albuqueque
        > > > bukan datang ke tanah
        > > > > > >melayu
        > > > > > >bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita
        > > > dia bukan makan kari, dia
        > > > > > >datang bawa mubaligh kristian Francis Avier (
        > > > kalau saya tak silap eja)
        > > > > > >dia,
        > > > > > >sebab nak sebarkan ajaran kristian. Kita
        > > orang
        > > > melayu punya bangga
        > > > dengan
        > > > > > >si
        > > > > > >mubaligh kristian ni siap buat kubur pulak
        > > kat
        > > > melaka tu. Bukan mayat
        > > > > dia
        > > > > > >ada dalam tu , yang ada dalam tu entah baju
        > > dia
        > > > entah spender dia. Dia
        > > > > > >mati
        > > > > > >kat Filipina. Bagaimana cara dia sebarkan
        > > > kristian nih? Orang kita
        > > > > panggil
        > > > > > >gerakan halus ...dia panggil yang ditulis
        > > > kepada semua mubaligh
        > > > kristian
        > > > > > >yang nak datang ke Asia ni, cara dia guna
        > > > kaedah "garam dan ragi".Garam
        > > > > > >sebagai perasa, ragi untuk
        > > penapaian.Contohnya
        > > > kalau ubi kayu yang
        > > > waktu
        > > > > > >siang asalnya ubi kayu kita letak ragi
        > > esoknya
        > > > masih lagi bentuk ubi
        > > > kayu
        > > > > > >tapi sebenarnya tapai. Maksudnya dia kekalkan
        > > > orang melayu dengan
        > > > > identiti
        > > > > > >Islam hakikatnya kehidupan kita bukan cara
        > > > islam lagi. cara inilah yang
        > > > > > >rasullullah kata macam kepingan malam di
        > > malam
        > > > gelita , inilah yang
        > > > imam
        > > > > > >ghazali kata macam semut hitam atas batu
        > > hitam
        > > > dimalam gelita tu.
        > > > Pertama
        > > > > > >melalui sistem pendidikan. Di Malaysia,
        > > > macam-macam sekolah dengan nama
        > > > > > >mubaligh kristian. Convent itu, Saint inilah.
        > > > Menurut satu petikan
        > > > > seorang
        > > > > > >mubaligh kristian pada masa itu yang ditulis
        > > > semula oleh Gorge Peters
        > > > > dalam
        > > > > > >
        > > > > > >sebuah buku tahun 40an.
        > > > > > >
        > > > > > >Kepada mubaligh-mubaligh kristian yang nak
        > > > datang ke negara kita,
        > > > > berkaitan
        > > > > > >
        > > > > > >pendekatan garam dan ragi................
        > > > > > >
        > > > > > >"..pendekatan seperti ini tidak memerlukan
        > > > seorang muslim melayu
        > > > > berkenaan
        > > > > > >meninggalkan sistem kemasyarakatan yang
        > > > dituntut oleh agamanya.
        > > > > Sebaliknya
        > > > > > >orang tersebut hendaklah digalakkan terus
        > > > tinggal dalam masyarakatnya,
        > > > > > >justeru itu ragi tetap ujud dalam
        > > keutuhannya.
        > > > Dia akan menjadi
        > > > bagaikan
        > > > > > >sebuah lampu(kristian) yang diletakkan dalam
        > > > gelap , penyebaran agama
        > > > > > >kristian nanti akan terserlah dalam sifat
        > > > kerohanian bukan organisasi.
        > > > > > >Dirasa kesegarannya bukan bersikap kalam,
        > > > dinamik dan etikal bukan
        > > > > bersifat
        > > > > > >
        > > > > > >formalistik pendekatan begini telah
        > > > memperlihatkan kebaikannya lantaran
        > > > > ia
        > > > > > >tidak menganjurkan ahli melayu tadi menjadi
        > > > ahli baru kristian yang
        > > > > formal,
        > > > > > >
        > > > > > >menyendiri terpisah dari masyarakatnya
        > > > sebaliknya ia memberi laluan
        > > > agar
        > > > > > >dapat dimasukkan semangat dan ajaran jesus
        > > > bagaikan sebutir ragi yang
        > > > > > >bertindak dengan proses penapaiannya ke atas
        > > > seluruh masyarakat melayu
        > > > > dan
        > > > > > >seluruhnya. ajaran kristian akan bertindak
        > > > melahirkan revolusi ,
        > > > justeru
        > > > > > >itu
        > > > > > >nanti dapatlah dikatakan bahawa kita nanti
        > > akan
        > > > memperolehi satu
        > > > kristian
        > > > > > >muslim melayu tempatan yang mencerminkan
        > > > kristian muslim melayu
        > > > > sejati.."
        > > > > > >
        > > > > > >Sebenarnya dia hendak, akan datang suatu
        > > masa
        > > > nanti orang melayu
        > > > sendiri
        > > > > > >tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk
        > > > menjadi kristian.
        > > > > > >
        > > > > > >Cara kebajikan pulak...hari ni sapa tak kenal
        > > > kelab rotery..yang cuci
        > > > > buah
        > > > > > >pinggang, kelab lion , bulan sabit merah,
        > > saint
        > > > john ambulan, sapa tak
        > > > > > >kenal
        > > > > > >palang merah mereka masuk dengan cara
        > > > menghidupkan sekularisme.
        > > > > Sekularisma
        > > > > > >
        > > > > > >adalah satu cara mengasingkan agama daripada
        > > > kehidupan. Itulah kita
        > > > hari
        > > > > > >ni
        > > > > > >mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia.
        > > > Akhirnya sampai hari ni
        > > > kita
        > > > > > >bergaduh sesama melayu. Cara lain adalah
        > > dengan
        > > > menghidupkan maksiat.
        > > > > Orang
        > > > > > >
        > > > > > >melayu sendiri yang sponsor maksiat. Seorang
        > > > mufti yang nak
        > > > > mempertahankan
        > > > > > >hukum Allah cegah anak melayu masuk
        > > > pertandingan ratu cantik, bukan
        > > > anak
        > > > > > >melayu tu yang kena, mufti kena buang. hari
        > > ni
        > > > yang menghidupkan
        > > > maksiat
        > > > > > >paling besar orang melayu, jeneral lagi,
        > > sedara
        > > > dengan PM lagi sanggup
        > > > > > >mempertahan ibu maksiat paling besar dalam
        > > > Islam. Sanggup
        > > > > mempertahankannya
        > > > > > >
        > > > > > >, patutnya kita yang lawan. Heran sungguh
        > > peel
        > > > pemimpin yang kita
        > > > pangkah
        > > > > > >dalam pilihanraya ni.
        > > > > > >
        > > > > > >Kitab bible pertama dalam bahasa melayu
        > > > diterjemahkan oleh orang
        > > > > > >melayu....sapa? Karyawan agung....bukan main
        > > > hebat...Munsyi Abdullah.
        > > > > > >Banyak
        > > > > > >saham dia. Sampai hari ni kita pertahankan
        > > apa
        > > > yang dia buat. tu lah
        > > > dia
        > > > > > >yang rasullulah kata pagi tadi dia sembahyang
        > > > dengan kita petang dia
        > > > jual
        > > > > > >agama. Pemimpin yang kita pilih itulah apa
        > > bila
        > > > seorang guru nak
        > > > masukkan
        > > > > > >draf mempertahan Islam dia tolak Bukan saja
        > > > tolak hukum Allah dia tolak
        > > > > > >dengan tepukan. dan kita terus menerus lantik
        > > > dia jugak. Bodoh sungguh
        > > > > kita
        > > > > > >
        > > > > > >semua. Tengok lah hari ni...Bank Islam ,
        > > > Hospital Islam, pusat pajak
        > > > > gadai
        > > > > > >pun Islam. Bila orang tengok ..Malaysia
        > > Islam.
        > > > Kita semua nampak macam
        > > > > ubi
        > > > > > >lagi tapi kita sebenarnya dah jadi tapai.
        > > > > > >
        > > > > > >Perlembagaan persekutuan itulah murtad yang
        > > > paling besar.
        > > > > > >
        > > > > > >Sebab perlembagaan tulah Haji Bukhari
        > > > menagis-nangis, sebab
        > > > perlembagaan
        > > > > > >tulah Haji Kamarudin menagis, sebab
        > > > perlembagaan tulah Yusof menagis,
        > > > > sebab
        > > > > > >
        > > > > > >perlembagaan tulah Ibrahim sekeluarga mati
        > > > dibunuh.
        > > > > > >
        > > > > > >Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan
        > > > dengan mulut paling
        > > > kurang
        > > > > > >dengan hati. Bangun malam buat sembahyang
        > > hajat
        > > > agar kita semua di
        > > > > > >selamatkan dari fitnah besar ini. Paling
        > > kurang
        > > > pun fowardkan alamat
        > > > > > >homepage ni kepada saudara kita yang lain
        > > yang
        > > > tak tahu menahu tu. Kita
        > > > > > >kena
        > > > > > >peka sebab ini semua tanggung jawab kita
        > > semua.
        > > > Nak harapkan
        > > > suratkabar?
        > > > > > >hampa sungguh kita sebab berita yang keluar
        > > > semua dok puji pemimpin
        > > > kita.
        > > > > > >Semua berita ditapis sedemikian rupa takut
        > > > orang melayu kita sedar apa
        > > > > yang
        > > > > > >
        > > > > > >terjadi.
        > > > > > >
        > > > > > >Akhir sekali homepage ini tiada kena mengena
        > > > dengan ceramah nak
        > > > > berkempen
        > > > > > >politik atau apa saja seangkatan sekadar
        > > > meniupkan semangat perjuangan
        > > > > dlam
        > > > > > >
        > > > > > >diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah
        >
        > > > masanya kita bangkit
        > > > pertahankan
        > > > > > >agama Islam sebelum terlambat. Semua fakta
        > > > dalam halaman ini adalah
        > > > > > >hakmilik
        > > > > > > saudara kita Zulkifli Nordin peguambela
        > > kes
        > > > Aishah.
        > > > > > >
        > > > > > >
        > > > > > >sekian wassalam.
        > > > > > >(ditaip pada 18 Februari 1999)
        > > > > > >
        > > > > > >penulis.
        > > > > > >
        > > > > > >
        > > > > > >
        > > > > > >
        > > > > > >FTSM97 UKM THE GREAT!!
        > > > > >
      Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.