cand un sectant va spune " Dumnezeu sa te binecuvanteza !", cum raspundeti?

  • popa e
    Message 1 of 1 , Mar 6, 2010
      Cand un sectant va spune " Dumnezeu sa te binecuvanteze ! " cum raspundeti? Amin? Doamne ajuta?

      Cand un ortodox imi spune " Dumnezeu sa te binecuvanteze " raspund imediat cu Doamne ajuta sau Amin. In ultimul timp au inceput si sectantii ( protestanti sau neoprotestanti ) sa imi zica si ei " Dumnezeu sau Domnul sa te binecuvanteze ". Si pentru ca printr-o capcana lingvistica, stapanul lor cel viclean imi intinde o capcana duhovniceasca, nestiind cum sa reactionez am intrat intr-un blocaj. M-am tot gandit ce fel de raspuns sa dau astfel incat sa-l deosebesc pe Dumnezeul cel Adevarat de inselaciunea ereticilor. Am realizat ca cea mai simpla cale de a-L marturisi este prin maica Lui. De aceeaa orice abordare verbala asemanatoare cu cea de mai sus raspund prin " Maica Domnului sa ne mantuiasca " sau " Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, mantuieste-ne pe noi ".

      Am observat ca sectantii folosesc din greu limbajul ortodox. Au " biserica" se duc la "slujbe", au "binecuvantare", etc. Mi-e greu sa imi dau seama din prima dupa exprimare care-i ortodox si care-i sectant.

      Intr-un fel toti ratacitii astia se pregatesc de ecumenism. Spre exemplu, acum 25 de ani, in timpul comunismului, cand mergeam spre liceu, treceam pe langa o casa de a lor unde scria mare la vedere denominatiunea lor. Am trecut acum cateva luni pe acolo si se numea acuma Biserica Sfanta Treime si pe frontispiciu aveau o cruce mare cat toate zilele.