magyarispell Peti Lajos szavai 3984 szó

  • Eleonora Goldmann
    Message 1 of 2 , Mar 2, 2003
      Kedves Mindnyajan, kedves Lajos,

      Mellekelten a szojegyzet, melyet Peti Lajos szavainak többszörös szûrése
      és javítása után nyertem. Csak azokat a szavakat foglalja magába,
      melyeket a magyarispell és a tkspell sem ismer föl.

      Erõssége, hogy ritkán használt, de érvényes szavakat és azok összetett
      szavait tartalmazza, mint lyány, belémegy, tík, fülemile. Ezenkívül
      nagyon sok modern számítógépes kifejezést tartalmaz (gyorsítóchip,
      gyorsmemória, ...)

      Gyenge pontjai voltak (melyeket kiszûrtem), hogy egzotikus szenvedõ
      szerkezeteket és szenvedõ, szerintem helytelen igeragozási formákat
      használ nagy tömegben (...ttattatott, stb...), és nagyon nagyvonalú az
      idegen szavak és a helytelen szavak bevételénél ( scan, aggyonisten,
      stb...).

      Üdvözlettel: Eleonóra
    • Németh László
      Message 2 of 2 , Mar 5, 2003
        Kedves Eleonóra és Lajos!

        Köszönöm a szavakat.

        A lyány-t tényleg ismeri a Helyes-e?, de én valamiért még
        nem vettem fel a szótárba (tájnyelvi, nem tudom biztosan,
        hogy ly-vel kezdődik-e, bár a logika (l/ly) azt sugallja).

        A belé nem igekötő, a tík szerintem tik, a fülemile
        viszont nem is tájnyelvi, hanem archaikus.
        A chipre van javasolt magyar átírás (csip), ezért
        nem szerepel a Magyar Ispell-ben (felvenni persze felveheti
        a felhasználó.).

        Kedves Lajos, méltatlanul hagytam ki a neved a _tamogatok
        modulból, úgyhogy pótolom!

        Köszönöm a segítséget!

        Üdv,

        Laci