thunderbird szótár

  • par2szab
    Message 1 of 2 , Apr 19, 2007

      Nem tudom, a fórum olvasói között van-e illetékes, de reménykedem
      benne, ezért írok ide: tudtok valamit thunderbird levelezőhöz készült
      szótárról? Már régóta vártam (és nagyon ideje is volt), hogy a beírás
      közbeni ellenőrzés menjen vele, és most hogy megjelent a 2-es verzió,
      ki is próbáltam. Még az 1.5-ös megjelenésekor olvastam (talán épp itt,
      a listát), hogy a 2-eshez a legújabb hunspellt lehet majd használni.

      Telepítettem is a magyar szótárat a thunderbird hivatalos szótár
      oldaláról, de sajnos nagyon gyenge az ellenőrzés, sok gyakori szó
      (kérés, várok stb.) hibásként kerül megjelölésre.

      Tudtok ezzel kapcsolatban valami bíztatót mondani nekem?

      Köszi előre is!

      Üdv:
      Szabolcs
    • nemeth@mokk.bme.hu
      Message 2 of 2 , Apr 30, 2007

        Szabolcsnak már korábban válaszoltam, ide másolom:

        Szia Szabolcs!

        A probléma oka, ha jól emlékszem, hogy MySpell szótár helyett
        Hunspell szótárat mellékelnek hozzá. Részben én is hibás vagyok,
        mert erre nem hívtam fel nagyon a figyelmet (csak a szótár forrásában),
        illetve nem is különítettem el így, mert a MySpellhez javasolható
        Magyar Ispell 0.99.4-es is már tartalmaz Hunspell kiegészítéseket,
        de tény, hogy a kettős toldalékleválasztásra átállással a későbbi szótárak
        már nem működnek együtt a MySpell-lel 100%-osan (gyakorlatilag a
        képzett szavak nagy része kikerült a szótár dic állományából, és ezeket
        nem ismeri fel a MySpell).

        Két megoldás lehet: kiadni a 0.99.4-essel is egy szótárat, vagy megvárni
        a következő Thunderbirdöt, amiben már benne lesz remélhetőleg a HunSpell.

        Üdvözlettel:

        Laci