újabb adag szó

  • Görgey Etelka
    Message 1 of 7 , Aug 8, 2006
      Kedves Laci!

      Újabb adag szót gyűjtöttem. Bocsánat a hosszú hallgatásért: volt egy
      csúnya gépkrachom, és az a kb. 200 szó, amelyet addig összeszedtem,
      elment vele...
      De addig is, amíg újragyűjtöm, itt van ez az adag:

      ton mint tonhal

      emögé, amögé -- ezek az alakok is léteznek, mint pl. az "efelett,
      afelett" is

      acélkemény

      Emi (női becenév) és ragozott alakjai?

      sustorog szót ismeri, a belőle képzett "sustorgás"-t azonban nem

      csak a "számháborúzik, számháborúzott" (E/3) alakot ismeri, de a többi
      alakot nem, sem jelen, sem múlt időben (pl. számháborúztak,,
      számháborúznak, számháborúztunk, számháborúzom)

      cincog ismeri, de a cincogta alakot már nem (és az egész ragozási sort
      sem, kiv. a "cincogtam" alakot)

      megdumál igen, de megdumáljátok, megdumáljuk stb. nem

      cicceg ciccegés

      lóvontatta

      idevalósiak (az egyes számot ismeri)

      kilovaglás, kilovagló

      gyros girosz?

      a "tele" igekötő "teli" változatát nem ismeri (telirak, telienged stb.)

      mi a problémája a belékarolt alakkal, ha a "belekarolt"-at ismeri?

      a "háziőrizet" nem ugyanaz, mint a "házi őrizet" - az első alak is létezik

      fogvatartás és a fogvatartó

      keresztapja szót ismeri, a ragozott alakjait már nem (keresztapját,
      keresztapjának stb.)

      nyugtatgat és alakjai

      zihál szót ismeri, de a zihálja, zihálta alakokat nem

      szőkésbarna

      megmosolyog van, megmosolyogta nincs. Miért?

      a jól nevelt nem ugyanaz, mint a jólnevelt, utóbbit mégsem ismeri

      gyanítom, hogy a "hallani való" és a "hallanivaló" nem ugyanazt
      jelentik: az első melléknévi szerepet tölt be a mondatban, míg a másik
      főnévit

      Az egyre jobb helyesírás-ellenőrzőhöz pedig csak gratulálni tudok. :-)

      Eta

      All New Yahoo! Mail – Tired of Vi@gr@! come-ons? Let our SpamGuard protect you. http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html
    • nemeth@mokk.bme.hu
      Message 2 of 7 , Aug 8, 2006
        Kedves Etelka!

        A múltkori hosszú listád majdnem maradéktalanul bekerült
        a szótárba, úgyhogy köszönjük a nevedben is a gratulációt! :)

        Nem néztem meg minden szót, de a gíroszra kíváncsi lettem,
        mert a dzadzíki után elbizonytalanodtam az átírásban.
        Egy hibát találtam én is, legalábbis az Osiris szerint a
        sztúpa nagy betűvel írandó. Aztán az Osirisben is találtam
        valami hasonló hibát utólag, ami így a Magyar Ispellben
        is hibásan került be (a curaçao likőr, illetve a sziget
        nevében nincs kettő idegen ékezetes betű (Osiris: *curação).
        (A Wikipédiából olvasom, hogy az ã betű a portugálok nemzeti
        sajátossága, úgyhogy lehet, hogy innen a tévedés).
        Bocsánat a kitérőért, köszönöm szépen
        a szavakat! Sajnálom az adatvesztést!

        Üdvözlettel:

        Laci

      • Görgey Etelka
        Message 3 of 7 , Aug 9, 2006
          Azt nem tudná valaki megmondani, hogy miért van az, hogy ugyanannak a
          2.0.3-as változatnak a helyesírás-ellenőrzője Windows XP alatt sokkal
          több helyes alakot felismer, mint a 9.3-as SuSE alatt? Tökéletesen
          tanácstalan vagyok...

          Eta

          nemeth@... írta:
> [...]
          > (A Wikipédiából olvasom, hogy az ã betű a portugálok nemzeti
          > sajátossága, úgyhogy lehet, hogy innen a tévedés).

          Try the all-new Yahoo! Mail. "The New Version is radically easier to use" – The Wall Street Journal
          Message 4 of 7 , Aug 10, 2006
> [...]

            > 2.0.3-as változatnak a helyesírás-ellenőrzője Windows XP alatt sokkal
            > több helyes alakot felismer, mint a 9.3-as SuSE alatt? Tökéletesen

            Szia Etelka!

            Szerintem régi (0.99.4-es) szótárat tartalmaz a SuSE.
            Hamarosan készítek telepítőt a legújabb szótárból (mondjuk
            kézzel is feltehető most, de nem olyan kényelmes, mint a DicOOo-val).

            Laci

            > Eta

            > levéllel.
            > Yahoo! Groups Links

          • Görgey Etelka
            Message 5 of 7 , Aug 10, 2006
              Kösz, nem kell, felteszem magam "kézzel". :-) A SuSE OO változatában
              ugyanis nincsen szótártelepítő tündér... Ha meg nem sikerül, legfeljebb
              ellenőrzöm a listát a Win alatt is.
              A régi lista egy részét megtaláltam, benne egy jó adag "protestáns"
              szóval (azaz a bibliai nevek és helyek protestáns fordítású
              megfelelőivel). Még átnézem, aztán küldöm.

              Eta

              nemeth@... írta:

> [...]
              > Hamarosan készítek telepítőt a legújabb szótárból (mondjuk
              > kézzel is feltehető most, de nem olyan kényelmes, mint a DicOOo-val).

              All new Yahoo! Mail "The new Interface is stunning in its simplicity and ease of use." - PC Magazine
              Message 6 of 7 , Sep 10, 2006
                Kedves László!

                Megint egy adag szó.

                Probléma: ha valamit kisbetűvel felveszek a kivételszótárba, de utána,
                ha a szó mondat elejére kerül, és ezért nagybetűvel kell írni, ismét
                aláhúzza az ellenőrző. A Wordben elég volt kisbetűvel felvenni, akkor
                mondat elején sem húzta alá. Természetesen fordítva megértem a logikáját
                (nagybetűvel veszem fel, aztán elgépelem, és kisbetűvel írom, és
                aláhúzza), de így nem.

                keresztapját

                kiröhögte

                hidegzuhany(ként ér valakit valami)

                belelovall, belelovallja magát,

                rakodtuk

                szőkésbarna

                zöldesbarna

                megmosolyogtat

                megborzongtat

                félretétel és alakjai

                fogantatott (szerepel a hitvallásban, amit minden vasárnap minden
                felekezetben elmondanak)

                lekció -- szintén

                öltözzétek (fel)

                esetlenkedés

                szipogta

                lobonc

                védene

                nyávogta

                szevasz

                máskorra

                aranylott

                gyűlöletteli

                félretétel

                belelovall(ja magát)

                recirkulációs

                teleportálás v. teleportáció

                légiforgalom (mint repülési szakkifejezés)

                Üdv: Eta

                Message 7 of 7 , Sep 16, 2006
                  Kedves Eta!

                  Köszönöm a szavakat! Nem ellenőriztem még, de
                  még szerintem idén fogom. (Az utolsót néztem meg,
                  a légi forgalom külön van, de a légiforgalmi egyben.)

                  A Magyar Ispell Sourceforge hibabejelentőjét is beüzemeltük már,
                  a http://sourceforge.net/tracker/?group_id=78371&atid=553078
                  oldalon található. Amíg jobbat nem találunk ki, ezt is lehet
                  használni. Előnye, hogy a bejelentett hibák sokáig látszanak! :)

                  Az OpenOffice.org hiba már be lett jelentve. Kapcsolódik a toldalékolható szavak felvételéhez.
                  Itt az összefoglalás, hivatkozva a nagybetűsítéses hiba bejelentőoldalára is:
                  http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=61525

                  Köszönöm még egyszer a hibajelzéseket!