magasszintu

  • Laszlo
    Message 1 of 2 , Jan 2, 2006

      A magasszintű szót hogyan kell helyesen írni?:
      magas szintű vs. magasszintű

      Egy példa:

      ,,Fordítóprogramok: ez alatt első sorban magasszintű nyelvek fordító- és
      értelmező programjait értjük.''

      Ennek kapcsán megkérdezném, hogy miért fogadja el a ,,magabszintű'' szót
      helyesnek? Én ilyenről még nem hallottam.

      OO.org 2.0

      Khiraly
    • nemeth@mokk.bme.hu
      Message 2 of 2 , Jan 2, 2006
        Szia Laci!

        Ha a két különálló szóból álló minőségjelzős kapcsolat második
        tagjához még egy -ű jön, a különírást megtartjuk. (Kivétel a
        megváltozott jelentésű és hagyomány szerinti írásmód: magasfényű,
        magasröptű (gondolat), de! magyar röptű madár.) L. a magyar helyesírás
        szabályai 108. pontját és a helyesírási szótárakat.

        A magabszintűt a mag és az abszint szóból rakta össze a
        helyesírás-ellenőrző. Korlátozni fogom a túlgenerálást a
        billentyűkiosztás figyelembevételével.

        Köszönöm a hibajelzést!

        Üdvözlettel

        Laci