Hunspell

  • Tamas Szanto
    Message 1 of 2 , Jul 5, 2005
      Sziasztok,

      a Hunspell mostani állapotával kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Az a
      problémám, hogy továbbra sem érhető el a Hunspell teljes tudása a legtöbb
      alkalmazásban, mert nem tudjuk kikerülni az Ispell/Aspell/MySpell korlátait.

      A KDE-ben annyi változás történt, hogy létrehoztak egy KSpell2 nevű
      Enchant-szerű belső moduláris helyesírás-ellenőrzőt, amelynek egyelőre három
      modulja van (Ispell, Aspell és Hspell). Ezek teljesen lib-alapúak a nagyobb
      sebesség érdekében, tehát például az Ispell-modul közvetlenül a szótárat
      tölti be, kikerüli az 'ispell' programot.

      A mostani tervek szerint a KDE 4-től kezdve a korábbi KSpell nevű felület
      teljesen megszűnik (ez még odébb van, bő 1 év), attól kezdve már nem fognak
      működni az olyan trükkök, mint például a hunspell átnevezése ispellre. Az
      Enchant beintegrálását nem tervezik.

      Laci, látsz-e valamilyen érdemi fejleményt az Enchant táján? Márciusban
      kiadtak egy új verziót, de túl nagy aktivitás nem látszik náluk. Érdemes-e
      velük foglalkozni a mostani állás szerint?

      Az Aspellből néhány napja jelent meg egy új változat, van-e esély ebben a
      magyar nyelv támogatását tekintve komolyabb változásra?

      Az eredeti terv lett volna a legjobb, az Enchantból kiindulva kiépíteni egy
      mindenhol könnyen felhasználható modult, de ez valahogy egyre kevésbé tűnik
      reálisnak.

      Üdv,

      SzT
    • nemeth@mokk.bme.hu
      Message 2 of 2 , Aug 9, 2005
        Szia Tamás, sziasztok!

        Elnézést kérek, hogy ilyen későn válaszolok a leveledre.

        A Hunspell nagyon jó úton halad abban az irányba, hogy bekerüljön
        az OpenOffice.org-ba. Elkészítettem a Hunspell nemzetközi változatát
        Unicode támogatással, hogy elősegítsem az integrációt:
        http://hunspell.sourceforge.net Nagyon pozitív visszajelzéseket
        kaptam az OpenOffice.org MySpell moduljának szerzőjétől,
        a Lingucomponent projekt vezető Kevin Hendrickstől.
        Most a Hunspell-OpenOffice.org integráción (is) dolgozom, ami ha
        sikerülne, nagyon valószínűnek tartom, hogy a KDE-re is hatással lesz.

        Az Aspell magyar támogatása
        sokat javulhat, ha a Hunspell is mögötte lesz (a napokban
        írt Kevin Atkinson, hogy ezt az örökölt Pspell kód miatt
        nem olyan nehéz megvalósítani).

        Ezek jó hírek, de hiszem, ha látom a végeredményt! :)

        Üdvözlettel

        Laci