Re: hunmorph

  • Németh László
    Message 1 of 1 , May 2, 2005
      Tisztelt Hajnal Balázs!

      A program a megfelelő morfológiai szótárral a
      http://magyarispell.sourceforge.net oldalról tölthető le.
      Javított, bővített szótára és a program új változata e hónapban
      válik elérhetővé az nlp.mokk.bme.hu címen. (Most ez a cím átmenetileg
      nem elérhető.) A Sourceforge oldalairól letölthető Hunspell csomag
      letöltése és lefordítása után előáll a hunmorph nevű program, amit az
      affixum és szótárállomány, valamint az elemzendő szavakat tartalmazó
      állomány útvonalát megadva indíthatunk:

      $ hunmorph hu_HU_morph.aff hu_HU_morph.dic szavak.txt
      > embereiteket
      ember[noun]+[PLUR]+[POSS_PL_2]+[ACC]
      > megorrolhattatok
      meg[PREF]orrol[vrb]+[hAt_MODAL_vrb]+[PAST_INDIC_INDEF_PL_2]

      A Hunmorph levelezőlistára a
      https://kelt.mokk.bme.hu/lists/mailman/listinfo/hunmorph
      oldalon lehet feliratkozni.

      Remélem, hogy sikerül üzembe helyezni a programot, és hogy hamarosan a
      morfológiai elemző honlapja is elérhetővé válik.

      Üdvözlettel

      Németh László