GHz

  • Koblinger Egmont
    Message 1 of 3 , Aug 2, 2004
      Sziasztok!

      A hunspell legújabb verziója ismeri a Hz, kHz, MHz mennyiségeket, de
      GHz-et nem, pedig számítástechnikai írásokban ez is meglehetősen gyakori.
      Be lehetne rakni?

      Ehhez kapcsolódva: egy kisbetűt kijavít nagyra a hunspell, de kettőt már
      nem, így pl. mHz és Mhz esetén is felhozza az MHz javaslatot, de mhz
      esetén nem. Ezen lehet esetleg könnyedén segíteni, vagy bonyolultabb
      ennél?

      üdv:
      Egmont
    • nemeth@mokk.bme.hu
      Message 2 of 3 , Aug 2, 2004
        Quoting Koblinger Egmont <egmont@...>:

        > Sziasztok!
        >
        > A hunspell legújabb verziója ismeri a Hz, kHz, MHz mennyiségeket, de
        > GHz-et nem, pedig számítástechnikai írásokban ez is meglehetõsen gyakori.
        > Be lehetne rakni?

        Szia Egmont!

        Persze. Sõt, véletlenül maradt ki, mert ismert volt a hiányosság.
        Pótolva lesz!

> [...]
        > nem, így pl. mHz és Mhz esetén is felhozza az MHz javaslatot, de mhz
        > esetén nem. Ezen lehet esetleg könnyedén segíteni, vagy bonyolultabb

        Az affixum állományban a REP táblázatot kell bõvíteni egy
        REP mhz MHz sorral és növelni az elsõ REP-nél a REP adatok méretét
        jelzõ számot.

        Ha kötjük az ebet a karóhoz, az mHz is SI mértékegység. 0,5 Hz = 500 mHz.
        Kérdés, hogy fel kell-e ismerni az összes SI mértékegységeket minden
        prefixummal kombinálva?

        Köszönöm a hibajelzést!

        Üdvözlettel:

        Laci

        > üdv:
        > Egmont

        > levéllel.
        > Yahoo! Groups Links

      • Koblinger Egmont
        Message 3 of 3 , Aug 3, 2004
          On Mon, 2 Aug 2004 nemeth@... wrote:

          > Ha kötjük az ebet a karóhoz, az mHz is SI mértékegység. 0,5 Hz = 500 mHz.

          Ez aranyos, erre nem is gondoltam :-))

          > Kérdés, hogy fel kell-e ismerni az összes SI mértékegységeket minden
          > prefixummal kombinálva?

          Jó kérdés. Nem tudom. Ugyebár leginkább az a kérdés, hogy az elvi
          tökéletességre, vagy a gyakorlatban minél jobban használhatóságra
          törekszünk. Bár jelen esetben azt hiszem, az a legkevésbé valószínű, hogy
          az MHz-t valaki mHz-nek írná el, ha elírja, szerintem inkább másképp
          teszi (Mhz leginkább).

          Üdv:
          Egmont