Re: Ispell 0.2

  • Nemeth Laszlo2000
    Message 1 of 1 , Nov 4, 2001
      Kedves Arpad!

      Koszonom a reszletes listat! Modositom a forrasokat ez alapjan.

      Az ige_hat, ige_hato, ige_hatosag és ige_o
      ugy van eloallitva szabalyok alapjan, igy az eloallitas hibait
      tartalmazza. Ilyen pl. az, hogy jopar mely hangrendu szot
      magashangrendukent ragoz tovabb (ez mar egyebkent ki lett javitva).

      Amint eszre lehetett venni, a szokincs nincs kelloen megvalogatva,
      sot az egyik kivetelcsoportban meg egy szerencsetlen szovegcseret
      is vegrehajtottam, igy mulatsagos (vagy inkabb zavaro) elirasok
      szulettek. Nagyon fontos volna, hogy a forrasallomanyok is
      ellenorzesre keruljenek. Erre annyira nem volt erom, hogy
      inkabb azt otlottem ki (lehet, hogy mar irtam rola a listan),
      hogy webes urlapok segitsegevel bizzuk az ellenorzest a
      majdani honlap latogatoira. Minden latogato kapjon pl. egy tizszavas
      listat, ellenorizze, hogy helyes-e, es ha nem, jelezzen vissza.
      A negativ visszajelzest meg megerosithetjuk egy masik latogatoval,
      es utana a fejlesztokhoz kerulhet.

      Persze minderre nincs szukseg, ha valaki egymaga elvallalja a nemes
      feladatot.. :)

      A kovetkezo eszreveteleim lennenek ezzel kapcsolatban:
      - a Morphologic helyes-e egy regi valtozataval ellenoriztem meg
      hajdan az allomanyok tobbseget. Ilyen hibakat hagyott...
      Erdemes lenne egy uj valtozattal is megprobalni.
      A helyesirasi hibak fennmarado reszet (pl. elolre hosszu o-vel,
      melettiek) viszont en kovettem el,
      megegyszer koszonom a hibajavitasokat! (Jellemzo, hogy olyan ragozasi
      hibakat is elkovettem, ami abbol fakadt, hogy nem csak irni, hanem
      beszelni sem tudok magyarul helyesen: kodoltam a mely hangrendu I/2
      szemelyu felteteles modban az ek (ék) rag helyett az ak-ot (ák)(adnek
      helyett adnak), az ikes alanyi ragozasban az I/1-ben a -k ragot az -m
      helyett (hibazom helyett hibazok) stb. Ezekre szerencsere a
      hibajelzesekbol feny derult!)

      - az elozo gondolatot kielezve: sok esetben feluletes vagyok (mert
      sietek), de van mentsegem: a hibajelzesek rogton ramutatnak a hibaimra.
      Persze lehetnek kivetelek...

      - a kotojeles valtozatban elo nevszoparok (irul-pirul) most
      az egyszeruseg kedveert kulon is elfogadasra kerulnek, kesobb
      erre meg szulethet jobb megoldas.

      - az ,,egzotikus'' szavak egy resze latin-magyar, amit sokan elitelnek.
      Tervezem, hogy ezt kulon teszem a forrasban, vagy kerek erre
      vonatkozoan egy szinonimaszotart (Kis magyarito konyvecske, v. hasonlo
      cimmel letezik egy jo konyv a targyban.) A masik resze tajnyelvi szo:
      az igeknel felhasznaltam az otvenes evekben keszitett szovegmutato
      szotar elektronikus valtozatanak a szoanyagat. A foleg alfoldi
      tajnyelvi szavak kozul a kevesbe ismerteket megprobaltam kiszedni,
      de elkepzelheto, hogy maradt egy-kettő (hebetel, guzmolodik, stb.)
      Ez is mehetne kulon, hiszen annyira nem hasznaljak. Bar itt van pl.
      a ,,gagyi'' amit nagyon is hasznalnak az utobbi par evben..
      Vagy masik jo pelda: nem nagyon ertettem, amikor az egyik
      diszkret matek eloadason a professzorasszony a ,,ludaj'' (ludáj,
      vagy ludály?!) alakrol beszelt. A tosgyokeres szegediek szamara viszont
      egyertelmu, hogy ez a szo tojasalakut jelent. Mi van, ha le akarjak
      irni? :)

      Egyeb: nem haladtam ugy a hetvegen, ahogy szerettem volna, de
      megprobalok minden jelzett hibat kijavitani meg a heten.
      (Sot jo lenne a het elejen :).

      Laci