Erdélyi helységnevek

  • eleonora46@gmx.net
    Message 1 of 2 , Sep 2, 2003
      Kedves Laci,

      Az erdelyi helysegnevszotar c. konyvbol (Kriterion kiado, isbn
      973-26-0732-7, 2. kiadás, Szabó M. Attila, Szabó M. Erzsébet) kivalogattam a
      magyarispellben nem szereplõ szavakat.

      A kiválasztásnál minden nevet figyelembe vettem, melyet a könyv magyar
      nyelven használtnak tüntet föl, beleértve az alternatív elnevezéseket is
      (Marosvásárhely- Székelyvásárhely, stb...).

      Ha esetleg a vizsgálatnál nevek problémásak, bármikor szívesen utána tudok
      nézni a könyvben, mert megvan nekem. A szkennelésnél az e-kbõl lettek c-k sok
      helyen, de én már háromszor átjavítottam, úgyhogy nem hiszem, hogy sok
      problémás név lenne benne. A helyesírást illetõen szigorúan a könyv helyesírásához
      tartottam magamat.

      A szavak a http://galileo.spaceports.com/~emailsen/szolista/szolista.htm
      url-rõl érhetõek el, bw3.txt.gz és az awk.zip-ben a foldr.awk szkript.

      Üdv: Eleonóra

      --
      COMPUTERBILD 15/03: Premium-e-mail-Dienste im Test
      1. GMX TopMail - Platz 1 und Testsieger!
      Message 2 of 2 , Sep 2, 2003
        Kedves Eleonóra!

        Nagyon örülük neki, mivel a helységnevek között több
        hibás helyesírású is akad. Legutóbb a Csik tartalmúakat
        átjavítottam Csíkra, remélem, hogy ebben megerősít az
        általad feldolgozott szókincs! :)

        A nem erdélyi helységnevekre is ráférne egy ilyen
        javítás. :)

        Köszönettel,

        Laci