Re: vrieskou

  • moosterhof_nl
    Message 1 of 5 , Jan 4, 2005
      Ik ben een mooi weer mens. En als het warm is vind ik het
      comfortabel om blootvoets te lopen. Natuurlijk trek ik thuis als
      ik 's winters in de tuin moet zijn geen schoenen aan. Ook niet als
      er sneeuw ligt maar een lange tijd op blote voeten bij lage
      temperaturen vind ik persoonlijk niet fijn.

      Pas heb ik een paar mee gemaakt dat de verwarming in de zaal waar ik
      sport niet werkte. De vloer voelde echt koud aan onder mijn blote
      voeten. Zelfs tijdens het sporten mijn voeten niet echt warm. Toen
      ik een tijdje moest toekijken leek het door de kou net of er met
      spelden in mijn voeten werd geprikt. Het deed niet echt pijn en ik
      heb dat liever dan een paar knellende schoenen aan maar ik kan niet
      zeggen dat ik het gevoel bijzonder fijn vind.

      Wie heeft een verklaring hiervoor ?

      --- In lopenopblotevoeten@yahoogroups.com, "Peter Raats"
      <smoothy_peter@y...> wrote:

> [...]
      vraagt: "Bent
      > u op blote voeten". Dat zien ze toch!!!! Vraag dan waarom je op
      > blote voeten loopt of zoiets. Dat vroeg hij na mijn compliment
      voor
      > zijn ogen ook. Het is een lifestyle antwoordde ik. Hij vond dat
      het
      > moest kunnen.
      >
      > Met een flinke omweg ben ik terug naar mijn auto gewandeld. Als je
      > met twee graden boven nul de stad ingaat en je voeten zijn niet
      eens
      > een beetje koud geweest geeft me dat niet zo veel voldoening.
      Thuis
      > nog in de schuur en buiten bezig geweest. Tegen de avond waren
      mijn
      > voeten behoorlijk koud. Toen maar een vuurtje gestookt in de
      > houtkachel en daar ga ik nu nog een uurtje voor zitten.
      >
      > Groetjes en blijf lopenopblotevoeten,
      >
      > Peter
    • Peter Raats
      Message 2 of 5 , Jan 4, 2005
        Dat speldenprikgevoel is gewoon het begin van koude voeten. Als je
        met schoenen aan loopt merk je dat niet zo, dan worden je voeten
        meteen koud. Op blote voeten krijg je eerst die prikgevoelens,
        daarna worden je voeten koud. Ik vind heel erg koude voeten nog
        altijd beter dan het gevoel van knellende schoenen. Een beetje koude
        voeten, zoals ik omschreef in mijn bericht, vind ik heerlijk. Met
        zo'n temperatuur van twee graden boven nul twintig minuten op blote
        voeten buiten is heel prettig, ze zijn dan net een beetje koud.

        Groeten en ook in de winter: blijf lopenopblotevoeten,

        Peter

        --- In lopenopblotevoeten@yahoogroups.com, moosterhof_nl