Klausimas apie vaiku auginima Kanadoje

  • Giedrius Z
    Message 1 of 10 , Jun 1, 2005
      gal galetumet parasyti kaip yra su vaiko prieziura
      Kanadoje. Ka daryti kai jis suserga. Ar yra kokios
      soc. garantijos. Pridedu citata is delfio:

      "Noreciau pasakyti, kad ir issivysciusiose salyse
      valstybe nesistengia padeti tevams auginti vaiku.
      Gyvenu Kanadoje, dirbu 12 metu normalu darba, ir turiu
      vaikus. Darzelis - maziausiai $700/menesi, jeigu
      vaikas suserga ir neturi tevu, kurie galetu tau
      padeti, turi imti atostogas ( priklauso 20 dienu per
      metus) arba neapmokamas dienas. Niekas biuleteniu
      neduoda. Gerai, jeigu bosas - normalus zmogus, o jeigu
      ne- gauni ispejimus, kad turi buti darbe ir t.t. Cia
      vaiku negali palikti vienu iki 10 metu, tad turi
      rupintis, kad kas nors butu namuose iki pati grizti is
      darbo. Tai irgi kainuoja, jeigu samdai kokia moterele,
      kuri su tavo vaiku pabutu po mokyklos ( iki $25 per
      diena). Nesakau, kad Kanadoje blogai, bet valstybe
      nesistengia padeti su vaikais. Kaip cia jie sako: zole
      visada atrodo zalesne kitoje gatves puseje....
      "
      Sekmes
      Giedrius

      Yahoo! Messenger - NEW crystal clear PC to PC calling worldwide with voicemail http://uk.messenger.yahoo.com
    • Mindaugas Navickas
      Message 2 of 10 , Jun 1, 2005
        Sunku vienareiksmiskai atsakyti

        * child tax benefits (jei seimos pajamos yra mazos)
        * pinigus isleistus uz vaiko prieziura galima nurasyti nuo mokesciu (jei abu
        tevai dirba ar mokosi ir jei pinigai mokami "oficialiai")

        Taciau sutinku ir su citatos autoriumi - ta parama yra ganetinai maza.
        Toli grazu ne visos mokyklos turi vaiku prieziura po pamoku. Ka daryti jei
        vaika reikia pristatyti i mokykla 8:40 o pasiimti 15:10? O ka daryti kai
        mokykloje atostogos ar mokytojai nutaria pastreikuoti? Todel daznai vienas is
        tevu turi nedirbti. Jei islaidos auklei virsija gaunama atlyginima - kokia
        prasme dirbti?

        Keletas pastebejimu del citatos is delfi
        * 20 dienu per metus atostogu - prabanga. Pradzioje daugelis kompaniju duoda
        tik 2 savaites - 10 dienu. Jei dirbi pagal kontrakta - apmokamu atostogu visai
        nera.
        * man atrodo, kad vaikus galima palikti vienus namuose tik nuo 12 metu.
        * aukle uz $25 per diena!? Paprastai ta suma bent dvigubai didesne (bent jau
        Toronte)
        * daugelis kompaniju duoda tam tikra skaiciu dienu, kada gali neateiti i darba
        del ligos ar del to kad susirgo vaikas - "sick days", "family care days". Tu
        dienu skaicius gali skirtis (nuo 6 iki neriboto skaiciaus)
        * Jei reikalinga prieziura ilgesniam laikui, tuomet galima pasinaudoti
        "long-term-disability". Tam reikalinga gydytojo pazyma apie liga ir kad
        reikalinga prieziura.
        * Man dar neteko girdeti, kad kas nors butu atleistas is darbo uz tai kad
        slauge serganti vaika. Jei taip nutiktu, manau butu geras pretekstas kreiptis i
        teisma.

        http://mail.yahoo.com
      • jazzyak47
        Message 3 of 10 , Jun 1, 2005
          --- In lithuaniansincanada@yahoogroups.com, Mindaugas Navickas
          <mnavickas@y...> wrote:
          > Sunku vienareiksmiskai atsakyti

          Nu nezinau kur daugiau uz vaikus moka valstybe negu Kanadoje,
          paskaiciuokit nuo gimimo iki vaikui sueina 18 metu,
          236x12x18=50976CAD, plius dar visokokie child health benefitai, pvz
          mums uz vaiko dantu profilaktika, gydyma nei cento moket nereikejo,
          plius pvz Alberta kiekvienam vaikui gimusiam 2005 perveda i busimu
          studiju saskaita 500 cad ir dar daugybe visokiu kitu labdaringu
          organizaciju pradedant maistu ir baigiant drabuziais zaislais ir
          t.t.

          Cia nereikia sneket nesamoneiu, jei dirbi tau priklauso subsidijos
          uz darzeli ir galutiniam variante lieka daug mazesne suma ( apie 180-
          200 CAD). Pilna suma moki jei vedi vaika i darzeli ir sedi namuose.

          jeigu

          Cia butu galima teigti kad nuo darbovietes priklauso, man pvz
          nebuvo problemu kai reikejo keliu laisvu dienu.

          Nesakau, kad Kanadoje blogai, bet valstybe

          Paziureciau ka autore sneketu pagyvenus po Kanados Lietuvoj bent 1
          metus.
        • Mindaugas Navickas
          Message 4 of 10 , Jun 1, 2005
            Gal cia taip tik Albertoje gerai.
            Kokios turi but seimos pajamos kad gauti 236/menesi/vaika? Taip pat man atrodo
            kad subsidijos uz darzeli irgi priklauso nuo pajamu.

            http://mail.yahoo.com
          • jazzyak47
            Message 5 of 10 , Jun 1, 2005
              Tai gal ir priklauso nuo pajamu, bet tada ziurekim is kitos puses,
              jei uzdirbi milijonus tau nieko nereiskia susimoket uz darzeli ane?
              Tikslios sumos negaliu pasakyt,bet zinau kad zmonems subsidijas nueme,
              kadangi nedirbo,argumentas buvo toks, nedirbat, reiskia galit vaika
              namuose patys priziuret, o jei norit i darzeli mokekit pilna suma.
              Apie child tax benefitus tai cia placiau galit pasiskaityt
              http://www.cra-arc.gc.ca/benefits/cctb/menu-e.html
            • Mindaugas Navickas
              Message 6 of 10 , Jun 1, 2005
                Cia yra Canada Child Tax benefit kalkuliaturius.
                http://www.cra-arc.gc.ca/dchmf/icbc-simn/menu-e.html

                Kokius skaicius ivesti, kad Child Tax Benefit butu 236(kad ir Albertoje)?
                Kad gauti tokius benefitus, seimos (vyro+zmonos) pajamos neturetu virsyti
                23000/metus. Vidutines pajamos (oficialios) Kanadoje yra apie 30000$/metus
                (vienam zmogui).
                Tai as traktuociau kaip socialine valstybes pasalpa, bet ne parama seimoms
                auginanciom vaikus.

                http://mail.yahoo.com
              • Giedrius Z
                Message 7 of 10 , Jun 1, 2005
                  Aciu visiems atsakiusiems.

                  Giedrius

                  Yahoo! Messenger - NEW crystal clear PC to PC calling worldwide with voicemail http://uk.messenger.yahoo.com
                • jurgitadauksas
                  Message 8 of 10 , Jun 2, 2005
                    Att: Mindaugas Navickas

                    Visu pirma niekas Jums nemokes 18 metu po 236CAD:) Tai ka Jus
                    gaunate yra maksimumas paskaiciuotas pagal praejusiu metu gautas
                    pajamas. Kiek zinau Jus atvaziovote i Kalgari praejusiais metais, o
                    tai reishkia, kad Jusu pajamos uz 2004 yra mazos, Jus patenkate i
                    maziausias pajamas turinti visuomenes sluoksni. Palaukite sekanciu
                    metu, kai per metus kartu sudejus abieju ( su sutuoktiniu)
                    atlyginimus suma bus daugiau negu 40 tukstanteliu, tada galesite
                    daryti savo matematika:)) Tai cia vienas toks niuansas. Dabar kas
                    liecia tuos 500cad , kuriuos gavote gimus Jusu dukrai- tai yra
                    Albertos dovana 100-mecio proga, kurios kitais metais nebus :)
                    Kaip pavyzdi pateiksiu, Lietuvoje yra duodama vienkartine pashalpa
                    1000lt nepriklausomai nuo 100mecio ar 50-smitmecio:) ir pabreshiu -
                    GRYNAIS, o ne i kokia tai vaiko saskaita uz moksla:))
                    Dabar kas liecia subsidijas:) Cia jau yra darbdavio garbes reikalas,
                    kaip pavyzdi paminesiu tai, kad as jau Kalgaryje gyvenu 3.5 metu ir
                    lygtai dirbau normalioje firmoje, lyg ir normalu darba-JOKIU
                    SUBSIDIJU NIEKADA KAZKODEL NEMACIAU:), nes tai tiesiog darbdavio
                    prerogatyva. Taip pat ir benefitus, viskas priklauso nuo darbdavio,
                    o tai reishkia, kad negalima teigti, kad Albertoje vaiku dantu
                    gydymas nemokamas. Dabar kas liecia darzeli velgi, viskas priklauso
                    nuo Jusu pajamu- jei pajamos yra vidutines - subsidiju tikrai
                    nematysite:) Vienu p. Mindaugai Jus remiates savo trumpa patirtimi
                    Kalgaryje ir tai yra Jusu subjektyvi nuomone:)
                    O dar toks labai mazas niunsas, tiesiog patirties pavyzdys:
                    Mano darbdavys (tiksliau firma , kuri daro payrool cheques) ivele
                    klaida mano T4 formoje uz 2003 metus, t.y. toje formoje kuria as
                    gavau ir pagal kuria dariau savo pajamu deklaracija suma ishsiskyre
                    is tos kuria mano darbdavio payroll company nusiunte i CRA, na ir
                    kaip manot?!:) Kaip ir pridera per kelis menesius CRA pervede mums
                    tuos pinigus, taip pat paskaiciavo maksimuma vaiko pashalpai, t.y.
                    tuos Jusu minimus 236 CAD, bet:)))))) uz kokiu 6 menesiu prasidejo
                    tikras cirkas- Jie (CRA) netik sustabde pashalpos pervedima i
                    saskaita, bet ir uzsiprashe jau ishmoketu pinigu su procentais:) O
                    tai reishkia , kad mes sulaukdavom mazdaug 2 kartus per savaite
                    grasinanciu skambuciu is Colection Department:) Ir tai truko nei
                    daug nei mazai o daugiau nei metus. Bet tai dar nereishkia, kad mes
                    gavome savo pinigus uz vaika kurie mums priklauso:) aishku gi ne-
                    mums tik nustojo skambinti, o tai kad ivyktu teko nuveikti tikrai
                    didziuli darba:)- irodyti jiems (CRA) , kad as tiek neuzdirbau ir
                    kad tai yra tik klaida. Mes turejom visas shakneles nuo visu cekiu
                    kuriuos gavau, visus irodancius dokumentus is darbdavio is asmeninio
                    buhalterio (kuris nuveike tikrai didziuli darba derantys su CRA) ir
                    tai uztruko DAUGIAU NEI METUS:)) Kaip pavyzdi paminesiu, kad
                    dokumentai buvo siunciami i Winipega- 2 kartus, i Ottawa- 2 kartus:)
                    Taip, kad nera jokiu stebuklu ir Kalgaryje:)
                    O jei paliesime tema apie vaiko gydytoja, tai cia ish vis atskira
                    istorija:), na bet neishsiplesiu, pasakysiu tik tai, kad pvz Toronte
                    shituo klausimu ( tai vaiko gydytojo, o taip pat ir ginekologo)
                    problema neegzistuoja, kaip tarkim Kalgaryje tenka kreiptis i tokius
                    gydytojus kuriu kvalifikacija ir zinios prilygsta uz felceri
                    zemesniam lygiui:))
                    Taip , kad reziumuojant savo netrumpa minti, negalima teigti, kad
                    tarkim Kalgaryje pieno upes, surio krantai:), o visur kitur tik.....

                    Sekmes
                    Su pagarba,
                    Paulius

                    --- In lithuaniansincanada@yahoogroups.com, "jazzyak47"

                  • jazzyak47
                    Message 9 of 10 , Jun 2, 2005
                      Aciu uz issamu komentara, tiesiog noreciau pridurti, kad man
                      Kanadoje gerai, man nieko netruksta:). Taciau yra zmoniu kuriems
                      visada viskas blogai kad ir kur ir kaip jie begyventu. Kaip rusai
                      sako "Sindrom chroniceskogo neudacnika" ir beje tokiems zmonems
                      padejuot ir pasiskust gyvenimu yra gyvybiskai svarbu;). Todel
                      palinkeciau kad situ padejavimu del smulkmenu grupeje butu kuo maziau,
                      nuo to visiems bus smagiau gyventi:D.
                    • Mindaugas Navickas
                      Message 10 of 10 , Jun 3, 2005
                        Audriau, Pauliau

                        Manau kad man buvo priskirti zodziai, kuriu as visai nepasakiau. Kaip tik ir
                        norejau irodyti kad formule 18x12x236 yra per daug optimistiska (ne as ja
                        pirmas paminejau). O gal net disorientuojanti tuos, kurie tik dar zada
                        atvaziuoti i Kanada: kaip gerai - gali pagalvoti tulas lietuvis - 236$ uz
                        kiekviena vaika, plius geras atlyginimas!
                        Neesu is Kalgari - gyvenu Toronte jau daug ilgiau nei vieni metai.
                        Sutinku kad mano nuomone yra subjektyvi - bet del to ir bandziau skaiciais ir
                        nuoroda i Canada Child Tax benefit kalkuliatoriu suteikti tai nuomonei
                        objektyvumo.

                        Aciu uz pastabas
                        Mindaugas

                        http://mail.yahoo.com