Re: [LitCanada] Kur dingo naujai atvaziave?

  • shvogeris
    Message 1 of 12 , Nov 5, 2003
      Didelis aciu, Desteriui uz atsiliepimus. Si prasyma adresuoju jam ir
      visiems kas jau Canadoje. Labai mazai informacijos apie vaiku ikisima
      i mokyklas. Ar yra kokios adaptacines grupes, kaip ten naujai
      atvykusiems lietuviukams sekasi isilieti i mokyklos kolektyva...? Jei
      kas turit kokiu ziniu - pasidalinkite. Aciu is anksto
      Shvogeris
    • Vidas M
      Message 2 of 12 , Nov 5, 2003
        Na visai idomiai parasei apie pirmaji menesi. Ir dar visai lietuviskai o ne kanadietiskai tiesiai sviesiai parasei savo uzmokesti. Manau daugumai bus labai naudinga informacija. Dar vienas klausimukas - kazkaip nelabai galiu patiketi kad 80% noretu grizti atgal i lietuva. Gal galetumei pakomentuoti kokios ju priezastys?

        Aciu,

        Vidas

        Dekster <vinik@...> wrote:
        Sveiki visi!

        Niekur mes nedingom, sedim vis dar cia, Toronte. I Lietuva grizti dar kol
        kas netraukia :-)
        Turiu pripazinti, kad laisvo lako nelieka tiek kiek budavo Lietuvoje, todel
        ir forume retai beparasau. Pabandysiu pasitaisyti, aprasysiu musu padeti ir
        nuotaikas keliais sakiniais:
        Tai va, jau lygiai menuo kaip mes Kanadoje ir turiu nuliudinti visus
        pesimistus- mums cia vis dar patinka! Aisku pragyvenes kelis metus as galbut
        ir pakeisiu savo nuomone, bet kol kas vienintelis man nepatinkantis
        dalykas -atstumai ir laikas sugaistas jiems iveikti. Man teko aplankyti
        nemazai didmiesciu, bet dazniausiai turedavau automobli ir netekdavo kasdien
        nadotis viesuoju transportu, o ir siaip per paskutinius ~10m retai kada
        tekdavo pesciomis pavaikscioti ar autobusais vazineti... Dabar Kanadoje
        tenka is naujo pratintis prie tokio gyvenimo budo. Gana keista kai prie
        kiekvieno suplanuoto reikalo turi prideti 2-3val kelionei... Na bet cia
        aisku nieko nepadarysi- norejau didelio miesto- ir gavau su visais pliusais
        ir minusais :-)
        Beje teisybes delei turiu pastebeti, kad Toronto transportas gana neblogai
        organizuotas ir svarus, gal kiek brangus, bet cia turbut del atstumu. Siaip
        tai reiketu Kanadoje benzino kainas pakelti kokiais 2-3 kartais- per daug
        jau cia visi masinu prisipirke, ir 99% ju vezioja tik viena vairuotoja :-)
        Zmones Toronte gana spalvoti, bet nepyktybiniai (arba dar nesutikau tokiu).
        Man asmeniskai nepatinka visokie negrai, bet kol jie manes neuzkabineja, tai
        jokiu problemu. O ir tie negrai kazkokie netokie kaip as tikejausi (per daug
        Holivudo filmu prsiziurejau)- apsirenge tai kaip ir priklauso tipiskiems
        negrams, bet elgiasi kazkaip labai jau mandagiai (arba vel gi- nesusiduriau
        dar su tokiais). Jeigu per daug nekreipti demesio i spalvas, tai visi zmones
        malonus, o kai kurie kinieciai net angliskai moka. Man visada patikdavo
        egzotiniai maisto produktai- cia aiskiai galesiu prasisukti per visokius
        azijieciu restoranus. Beje jei apie kabakus, tai buvau ir Lokyje, kazkodel
        vietiniai lietuviai peikia Lokio aplinka, man tai viskas ten gerai, tik va
        pacia publika pakeisti reiktu- pasijutau kap prasciausiame Siauliu kabake...
        Su darbais Kanadoje, tai viskas gerai, tik neaisku kaip juos gauti :-) As
        nusprendziau ilgai nesikankinti ir nuejau dirbti pagal pirma pakvietima- cia
        toks pusiau pazistamas kanadietis uzsimine kad pas juos gamykloje reikalingi
        zmones, tuoj pat suorganizavo man pokalbi su sefu, tai man nebeliko kaip
        atsisakyti, julab kad nieko geresnio dar nenusimate, tai ir nuejau... Na
        darbas tai nesunkus- surinkineju ventiliatorius (didelius pramoninius), moka
        kol kas 11$/h (ant popieriaus), nezinau kaip bus paskui, kazka zadejo kad
        pakels po bandomojo periodo, bet nelinkes as lengvai tiketi pazadais. O ir
        nesvarbu tai (kol kas), svabiausia kad nereikia namuose sedeti ir skustis
        kaip Kanadoje blogai :-) Dirbu 8val per diena, nuo 8 iki 16.30, bet is namu
        iseinu 6.35 o griztu 17.50... Darbas siek tik susijes su mano specialybe,
        bet kurybiskumo tai ten nedaug..., na bent jau konvejerio ten nera ir niekas
        neragina skubeti ir uz nugaros nestovi. Apskritai tai jie cia visi
        atsipalaidave, ir bent jau as asmeniskai dar nesutikau nei vieno skubancio
        kanadiecio! As ja nebesneku apie tai kap jie vairuoja- toks ispudis kad visi
        vadovaujasi keliu eismo taisyklemis!! Patikekit lietuvio akiai tai labai
        neiprastas vazdelis, as vis dar niekaip prie to nepriprantu...
        Beje, tiems kas dar Lietuvoje, galiu pasakyti kad maisto kainos ir kokybe
        yra siek tiek aukstesnes (10-20%) nei Lietuvoje, bet uztat rubu ir
        pramoniniu prekiu kainos zymiai mazesnes, taip kad jeigu ko neturite pries
        vaziuodami, tai ir nepirkite Lietuvoje -cia pigiau bus. Uztat ka turite tai
        vezkite viska- cia nereiks pirkti ir leisti dar neuzdirbtu doleriu :-)

        Jeigu apibendrinti (as suprantu kad vienas menuo per trumpas laiko tarpas
        daryti isvadoms) , tai as kol kas esu 100% patenkintas aplinkos pakeitimu.
        Nezinau, gal del to kad labai intensyviai rankiojau informacja apie Kanados
        gyvenima pries atvaziuodamas, bet as visiskai nejauciu jokio diskomforto-
        viskas yra ir atrodo tap kaip as ir isivaizdavau- tap kaip mano supratimu ir
        turi buti. Tikrai patariu visiems kas nos kiek nusiteike avantiuroms-
        vaziuokite cia ir pagyvenkite bent jau tuos 3-4 metus, kol gausite pasa (80%
        mano cia sutiktu lietuviu sake kad gris i lietuva kai tik gaus pasa). Kad
        suprasti kas yra kas, reikia siek tiek pailseti nuo Lietuvos ir paragauti
        paprastu kanadieciu gyvenimo...

        Sekmes visiems!

        Dekster

        P.S. Nepriimkit mano rasinelio, kaip agitacijos- cia tik mano asmenine
        nuomone...:-)

        > Aga, pastebejau buvo bent keli 'valio, mes jau Toronte' ir tyla...
        > Itariu kad taip gerai sekas, kad ish lietuvishko pavydo nesigiria, kaip
        > gerai ;)
        >
        > ~nn

        Copyright (c) 2002-2003 grupe Lietuviai Kanadoje.
        Visa siame laiske pateikta informacija yra privati. Jus galite platinti sia informacija tik su salyga, jog tai darote nemokamai.

      • Dekster
        Message 3 of 12 , Nov 5, 2003
          Na nezinau, gal man taip pasitaike, bet jei skaiciuoti ant pirstu tai tikrai
          gaunasi kad 4 is 5 cia sutiktu lietuviu svajoja apie Lietuva. Idomus
          dalykas- jie Lietuva idealizuoja mazdaug tiek pat kiek Lietuvos lietuviai-
          Kanada :-) Man ka tik atvykusiam, tai gana linksma klausytis ju iliuziju
          apie Lietuva... Na bet nieko cia nepadarysi- kai kuriems zmonems visada
          atrodo kad geriau ten kur ju nera ir kad visi kiti (tik ne jie) geriau
          gyvena...:-)

          Dekster

        • bajatoma
          Message 4 of 12 , Nov 6, 2003
            Gal todel, kad visi tavo sutikti lietuviai Kanadoj gyvena Toronte? ;-)

            Let the flood begins! :-)

            --- In lithuaniansincanada@yahoogroups.com, "Dekster" <vinik@t...>
            wrote:

            80% mano cia sutiktu lietuviu sake kad gris i lietuva kai tik gaus
            pasa
          • Besiblaskantis
            Message 5 of 12 , Nov 6, 2003
              --- Vidas M <v1das@...> wrote:
              > Na visai idomiai parasei apie pirmaji menesi. Ir dar
              > visai lietuviskai o ne kanadietiskai tiesiai
              > sviesiai parasei savo uzmokesti.
              na tokiu paprastu darbu atlyginimai niekam ir
              nepaslaptis, gali cia pasivaikstineti ir paziureti uz
              kokius darbus kiek moka:
              http://jb-ge.hrdc-drhc.gc.ca/Intro_en.asp

              Protect your identity with Yahoo! Mail AddressGuard
              http://antispam.yahoo.com/whatsnewfree
            • shvogeris
              Message 6 of 12 , Nov 6, 2003
                Praktiskas klausimas: turiu Visa Electron is VB. Ar galiu Kanadoje is
                jos nusiimti pinigus is savo saskaitos VB. Naudojuosiu VB interneto
                linija, todel babkes galiu stumdyti ir budamas uzsienyje. Svarbu kad
                mano kortele suprastu kanadietiski bankomatai. Kaip yra is tikruju?
                Shvogeris
              • Gita Grahame
                Message 7 of 12 , Nov 6, 2003
                  Su Visa Electron galima cia issimti is bankomatu pinigus ir be jokiu
                  problemu. Taip pat yra ir su Maestro ir panasiom kortelem. Abi kuri
                  laika turejau - abi puikiausiai veike.

                  --- In lithuaniansincanada@yahoogroups.com, "shvogeris"
                • Solveiga
                  Message 8 of 12 , Nov 20, 2003
                    Ziurint kiek metu vaikams.Pvz mano sesuo kai atvaziavom buvo 10 metu, anglishkai visai nemokejo. pradejo ji vaiskcioti i paprasta "public" moklykla, tik ja irashe i ESL grupe, kas reishkia jog ja truputi papildomai uzsiiminejo anglu kalba ir tiek. po metu jau dabar sunku ja priversti lietuvishkai sheimoj shneketi, nes anglishkai puikiausiai moka.
                    zodziu problemu tikrai neturetu buti, cia daug imigravusiu vaiku ir visi kiek zinau "isipaisho" be problemu.
                    tikiuosi nors kiek padejau.
                    Soli

                    shvogeris <shvogeris@...> wrote:Didelis aciu, Desteriui uz atsiliepimus. Si prasyma adresuoju jam ir
[...]

                    Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

                    Message 9 of 12 , Nov 20, 2003
                      Aciu uz gera zodi :) Liks, matyt, pagrindine problema: kaip issaugoti
                      lietuvybe.

                      Shvogeris