Vortderivado en Lidepla

  • Dmitri Ivanov
    Message 1 of 3 , Apr 1 5:45 AM
      Mi volus danki nian amikon Attilio pro ideoj pri vortderivado en nia lingvo, kiun li agrable mallongigas kiel Lidepla. Interalie, pro la ideo de uzi la sufiksojn -ina kaj -us ankaux kun adjektivoj. Gxis nun ni ne faris tion, sed tio estas posibla:

      jamile - bela
      jamilina - belulino
      jamilus - belulo.

      stupide - stulta
      stupidus - stultulo
      stupidina - stultulino.

      Pri la derivado de verbaj substantivoj.
      Gxis nun, ni havis 3 grupoj da verboj. Nun ni havas nur 2 grupoj: i-verboj kaj ceteraj verboj. I-verboj estas verboj kiuj finigxas per –i, krome –ai, -ei. Detale la derivado de la verbaj substantivoj estas deskribita cxi tie (anglalingve):

      http://community.livejournal.com/lingwadeplaneta/48229.html

      Se oni komparas la finajxoj de substantivoj, derivataj de i-verboj, kun Esperantaj finajxoj, oni povas vidi ke:

      "-ia" estas finajxo de substantivo plursignifa, kiel Esp. –o

      "-ing" estas finajxo de substantivo kun signifo "-ado"

      "-a" estas finajxo de substantivo kiu signifas unuobla akto aux direkta rezulto de gxi. Exemple:

      salti – salta
      jeti – jeta
      soridi – sorida

      Swasti!
    • Attilio Liotto
      Message 2 of 3 , Apr 1 8:57 AM
        Estas mi kiu devas danki por la ^gentila atento de l'amiko Dmitri,
        al mia mesa^go, kvamkam mi ankorau ne kompetentas pri Lidepla.
        La miaj estis istinktaj sugestoj, plejparte naivaj, ^car mi
        ankorau nuras Lidepla-simpatianto. Kompreneble, mi ^gojas ke la
        amiko Dmitri sukcesis trovi en ili ion interesa.
        Mi dankas vin ^ciujn eklernante Lidepla.

        Gro Swasti! Attilio

        --- In lingwadeplaneta@yahoogroups.com, "Dmitri Ivanov"
        <lingwadeplaneta@...> wrote:

> [...]
        >
        > "-ing" estas finajxo de substantivo kun signifo "-ado"
        >
        > "-a" estas finajxo de substantivo kiu signifas unuobla akto aux

      • Attilio Liotto